    From: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Wspomnienie z pierwszego dziesięciolecia
    Date: Thu, 29 Dec 2011 14:04:07 +0100
    <jdconh$9l5$1@inews.gazeta.pl> <jderj8$4pg$1@inews.gazeta.pl>
    <jdf5aj$6dp$1@inews.gazeta.pl> <jdf8cc$gav$1@inews.gazeta.pl>
    <4efb2916$0$1188$65785112@news.neostrada.pl>
    <jdfap4$elu$1@node2.news.atman.pl>
    <4efb3202$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
    <4efb3270$0$1442$65785112@news.neostrada.pl>
    <jdfmu4$smh$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@c...googlegroups.com>
    <jdg28o$9fu$1@node2.news.atman.pl>
    <4efc22d9$0$1454$65785112@news.neostrada.pl>
    <jdhmdq$l5b$1@news.icm.edu.pl>

    On Thu, 29 Dec 2011, Adam wrote:

    > Pamiętam, jak kumpel (był wtedy architektem miejskim) dokupił koprocesor do
    > swojego AT. Zawołał mnie, aby się pochwalić. Wpadłem do niego przed godziną
    > 16-tą. Pokazał w Auto-CADzie jak (z wielkim mozołem) zaprojektował swego
    > czasu kręcone schody i jak teraz na monitorze Hercules "błyskawicznie" się
    > rysują. Potem pokazał jeszcze kilka innych rzeczy, też kilka gier.
    > Za chwilę (odkąd do niego przyszedłem) wchodzi jego żona mówiąc, aby być
    > ciszej, bo już dzieci śpią.
    > Jak to ciszej? Dzieci śpią?? Już teraz???
    > Patrzymy na zegarek - godzina 11 w nocy....

    A miał Twój kumpel na tego sprzęta zewolenie z OFAC (zakładam, że było to
    w PL, za czasów układu warszawskiego) czy sprowadził go nielegalnie?

    Ja nie chwaląc się miałem 386 DX 40MHz, rzecz jasna z koprocesorem ale za
    każdym razem jak go wyłączałem to musiałem nakładać na niego specjalny
    pokrowiec, który uszyła mi babcia i na klawę musiałem nakładać tą
    przezroczystą osłonkę.
    Generalnie były to dobre czasy bo nie trzeba już było przed wyłączeniem
    systemu parkować dysków, a jeszcze nie trzeba było shutdownowac systemu,
    więc jak ktoś miał monitor wpięty do zasilacza w PC (raczej standard) to
    wyłączało się wszystko przez jeden pstryk. Chociaż niektórzy lamerzy
    wcześniej wychodzili z norton commandera.