  • 51. Data: 2011-12-30 10:34:59
    Temat: Re: Wspomnienie z pierwszego dziesięciolecia
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 29.12.2011 Padre <P...@n...net> napisał/a:

    > Tak mi się przypomniało jaki byłem szczęśliwy jak odłożyłem sobie
    > pieniądze żeby dokupić 256 kilobajtów ramu, tak kilobajtów nie
    > megabajtów, dzięki temu w arkuszu kalkulacyjnym dane wpisywały się od
    > razu po naciśnięciu klawiszy a nie po kilku sekundach, no i zacząłem
    > odkładać sobie na dysk twardy ale taki od razu ze 20MB.

    Ja miałem w największym rozkwicie 8-bit Atari 65xe+192kBram+qmeg+ldw2000,
    później od razu studia co implikowało pc - startowalem od 386dx/2MB/HD170MB/
    VGA i jakaś igłowa oki - wyjęta z demobilu z jakiejś firmy - największy
    pomocnik wtedy na studiach. 16-bit amiga/st jakoś przeskoczyłem górą - tzn za
    dużo robiłem na atari i długo, a później to już właściwie musiałbym się na
    16-bit cofnąć.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 52. Data: 2011-12-30 21:14:36
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    >Później wymiana dysku na 850MB.

    Czy to aby nie Caviar/Seagate chrupoczący ? :)

  • 53. Data: 2011-12-31 22:11:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maru wrote:

> [...]
    >
    > Ale dawniej to były czasy, karta 2D i do tego "dopalacz" Voodoo 3dfx i
    > całe 4 MB grafiki na pokładzie. Później była wymiana na Voodoo 2, a
    > chwilę później dokładka drugiej i połączenie w SLI:)
    > Eeeech to była fascynacja, każda dokładka, zmiana czy to procesora lub
    > RAM-u była od razu odczuwalna. Nie trzeba było sprawdzać programami bo
    > było to widać na oko, a teraz... tylko Benchmark może dać odpowiedź
    > czy... i o ile się polepszyło.
    >
    > Dawniej to była różnica taka jakby przesiąść się z malucha do BMW, a
    > dzisiaj z BMW do Porsche?? I co z tego, jak i tak nie ma gdzie tym

    pamiętam jak sobie kupiłem erazora X z okularami 3D, ale była jazda, kasę
    też za to coś dałem wtedy niezłą :)

    teraz komputer to komputer, nawet ciężko policzyć ile ich teraz mam w domu
    :)

  • 54. Data: 2012-01-01 18:34:33
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Mariusz Kruk pisze:

    > Pudło. Stacker był konkurencją. Zresztą producent pozywał MS za naruszenie
    > patentów.
    > Sam DoubleSpace pochodził skąd indziej (choć owszem, był kupiony).

    Mi coś po głowie chodzi nazwa SuperStor. Ale chyba mam zwidy, bo google
    o czymś takim nie wiedzą :)

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 55. Data: 2012-01-01 19:20:42
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2012-01-01 19:34, Piotr Rezmer pisze:

    > Mi coś po głowie chodzi nazwa SuperStor. Ale chyba mam zwidy, bo google
    > o czymś takim nie wiedzą :)

    Ale już wiki pamięta:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Disk_compression

    miab

  • 56. Data: 2012-01-01 20:16:01
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    miab pisze:

    > Ale już wiki pamięta:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Disk_compression

    Fakt, wygląda na to że nie umiem korzystać z Google'a.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 57. Data: 2012-01-02 18:42:09
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *Einstein* wrote in <news:jdf5aj$6dp$1@inews.gazeta.pl>:

    > Rarytasem był dostęp do Internetu na modemie. Po 22 ciężko było się
    > połączyć.

    Dlatego wstawałem o 5, bo do 6 rano był impuls co 6 minut i bezproblemowe
    połączenie :)

    pozdr, rdx

    --
    ___ ___ __ _ _
    |_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://tiny.pl/xfrv

  • 58. Data: 2012-01-02 18:44:17
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *Tomaszek* wrote in <news:jdcqa1$pvf$2@node2.news.atman.pl>:
    > I to jest dobijające. Ja ja tęsknię za takimi czasami: jakaś Coca-Cola,
    > jakieś chipsy i taki CHIP czy PC World. Było co poczytać. Teraz poziom
    > bzdur w tych śmiesznych gazetkach jest taki, że nie dałbym za to ani grosza.

    Rozdaję, może reflektujesz? ;)

    http://goo.gl/8z7Vb

    pozdr, R

  • 59. Data: 2012-01-02 19:25:00
    Od: Padre <P...@n...net>

    Chciałbym choć jedno zdanie poświęcić chyba pierwszemu dostępnemu dla
    "zwykłego" człowieka akceleratorze graficznym S3 Virge, moim skromnym
    zdaniem spowodował on największy do dziś skok jakościowy w grach, dzięki
    sprzętowej akceleracji grafiki ówczesne procesory mogły sprostać
    pierwszym prawdziwym grom 3D. I powiedzcie, czy tak wiele się od tego
    czasu zmieniło? Nawet najnowsze sprzęty nie są w stanie wygenerować
    obrazu ruchomego w czasie rzeczywistym który na pierwszy rzut oka nie
    zostanie rozpoznany jako wirtualny.

    Razem z S3 Virge pojawiła się gra Microsoftu - Monster Truck Madness, i
    razem z nia taki żart : "w MTM na najwyższych detalach może pograć tylko
    Bill Gates", nam musiały chwilowo wystarczyć najniższe dopóki na rynku
    nie pokazał sie 3Dfx.

  • 60. Data: 2012-01-02 20:43:40
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *Padre* wrote in <news:jdt0ba$3pg$1@mx1.internetia.pl>:
> [...]
    > zdaniem spowodował on największy do dziś skok jakościowy w grach, dzięki
    > sprzętowej akceleracji grafiki ówczesne procesory mogły sprostać

    Z tego co pamietam, popraw mnie jesli sie myle, to Virge nie tyle akcelerował,
    co sprzętowo dodawał efekty. Oczywiście dzięki temu grafika+efekty były
    generowane szybciej, bo bez konieczności przetwarzania "efektów", ale sama
    generacja grafiki to był ten sam engine co poprzednie S3.
    Czyli, że tak powiem ten sam sprinter, tylko z możliwością ubrania go w bardziej
    kolorowe i błyszczące spodenki.

    > I powiedzcie, czy tak wiele się od tego
    > czasu zmieniło? Nawet najnowsze sprzęty nie są w stanie wygenerować
    > obrazu ruchomego w czasie rzeczywistym który na pierwszy rzut oka nie
    > zostanie rozpoznany jako wirtualny.

    Zmieniło się tylko jedno. Cyferki. Ilość tekseli czy innych polygonów, które
    dana karta przepchnie na sekundę. Reszta, to to samo. Dlatego jest to dość,
    hmmm... nudne?

    pozdr, rdx

    --