  • 1. Data: 2011-12-25 20:34:52
    Temat: Jaki skaner do ... ?
    Od: "Zofia" <a...@d...com>

    Witam

    Jaki skaner A4 warto kupić w celu zeskanowania
    sporej ilości dokumentów i zrobienia z nich
    archiwum? W tym cześć z nich będzie wymagała
    przetworzenia przy pomocy OCR.
    W przypadku stosowania programu Read Iris
    trzeba chyba skanować z rozdzielczością 300 dpi,
    ale mogę się mylić.
    Jaki skaner pozwoli mi na sprawne wykonanie
    takiego skanowania?

    Bardzo proszę o radę.

    Pozdrawiam
    Zofia

  • 2. Data: 2011-12-25 21:05:51
    Temat: Re: Jaki skaner do ... ?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Zofia" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > W przypadku stosowania programu Read Iris
    > trzeba chyba skanować z rozdzielczością 300 dpi,
    > ale mogę się mylić.
    > Jaki skaner pozwoli mi na sprawne wykonanie
    > takiego skanowania?

    10 lat temu skanowałem bez problemów na 300 dpi. Do takich celów nada się
    pierwszy lepszy skaner.

  • 3. Data: 2011-12-25 21:14:24
    Od: Vituniu <v...@g...com>

    > Jaki skaner A4 warto kupić w celu zeskanowania
    > sporej ilości dokumentów i zrobienia z nich
    > archiwum?

    Pojedyncze kartki czy woluminy/skoroszyty/ksiazki?

    Generalnie:
    - jesli ma byc tanio i uniwersalnie - wlasciwie dowolny
    skaner plaski,
    - jesli szybko, a mowimy o pojedynczych arkuszach B/W,
    to urzadzenie wielofunkcyjne ze zautomatyzowanym
    podajnikiem
    - jesli chodzi o ksiazki, to najszybciej chyba jednak
    aparatem fotograficznym (choc to wymaga troszke
    wiecej wiedzy i zachodu w "postprocesie")

    pozdrawiam,
    Vituniu

  • 4. Data: 2011-12-25 21:14:41
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2011-12-25 21:34, Zofia pisze:
> [...]
    > trzeba chyba skanować z rozdzielczością 300 dpi,
    > ale mogę się mylić.
    > Jaki skaner pozwoli mi na sprawne wykonanie

    Dowolny a nawet drukarkę atramentową ze skanerem (tzw. multifunction)
    Canon-a czy Epson-a może być taniej niż sam skaner.
    http://www.skapiec.pl/site/cat/6/filtr/_118,120_135_
    0_0_0_0_0_0_0_0
    Z tymże niekoniecznie te zupełnie najtańsze, szczególnie jeśli miały by
    być używane też jako drukarki czy kopiarki.

    miab

  • 5. Data: 2011-12-25 21:21:32
    Od: "Zofia" <a...@d...com>

    > 10 lat temu skanowałem bez problemów na 300 dpi.
    > Do takich celów nada się pierwszy lepszy skaner.

    Wiem, że 10 lat temu można było skanować z rozdzielczością
    300 dpi. Czy napisałam, że to nowość? Tyle, że w przypadku
    Read Irisa to konieczność, a przy innych nie - tak mi się wydaje.

    Natomiast przede wszystkim chodziło mi o sprawne skanowanie
    większej ilości dokumentów. Wiem, że można to zrobić na każdym
    współczesnym skanerze, ale z pewnością na jednych będzie to
    przebiegało sprawniej niż na innych. Porównywałam to parę
    ładnych lat temu i różnica była istotna.

    Zatem pytam jak to jest z obecnie dostępnymi na rynku?
    Ktoś ma, może podzielić się opinią?

    Pozdrawiam
    Zofia

  • 6. Data: 2011-12-25 21:23:22
    Od: "Zofia" <a...@d...com>

> [...]
    > Z tymże niekoniecznie te zupełnie najtańsze, szczególnie jeśli miały by
    > być używane też jako drukarki czy kopiarki.

    Mam dobrą drukarkę, więc kombajnu nie potrzebuję.
    Nie chcę przepłacić, ale też nie zależy mi żeby był najtańszy
    z dostępnych na rynku. Liczy się wygoda.

    Pozdrawiam
    Zofia

  • 7. Data: 2011-12-25 21:33:30
    Od: "Zofia" <a...@d...com>

    Użytkownik "Vituniu" <v...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]

    > - jesli chodzi o ksiazki, to najszybciej chyba jednak
    > aparatem fotograficznym (choc to wymaga troszke
    > wiecej wiedzy i zachodu w "postprocesie")

    Pojedyncze kartki, ale nie tylko B/W. Ponadto niektóre będą
    chyba wymagały zmiany parametrów (oryginały są różnej jakości).
    Na zautomatyzowanie nie liczę. Ponadto mam dobrą drukarkę,
    więc o urządzeniu wielofunkcyjnym nie myślałam.

    Pozdrawiam
    Zofia

  • 8. Data: 2011-12-25 22:36:24
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

> [...]
    > trzeba chyba skanować z rozdzielczością 300 dpi,
    > ale mogę się mylić.
    > Jaki skaner pozwoli mi na sprawne wykonanie

    W ramach lekkiej oszczędności - wiele współczesnych komórek i praktycznie
    każdy aparat cyfrowy ma wystarczające parametry do OCR. Ja z powodzeniem
    robiłem OCR z plików robionych Nokią E72 (telefon sprzed 2 lat, aparat
    5mpix).

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 9. Data: 2011-12-26 00:32:27
    Od: BartekK <s...@N...org>

> [...]
    > trzeba chyba skanować z rozdzielczością 300 dpi,
    > ale mogę się mylić.
    > Jaki skaner pozwoli mi na sprawne wykonanie
    Każdy współczesny?
    Realnie chyba powinno pytanie brzmieć "jakie oprogramowanie" a nie sam
    sprzęt. Np skanery HP mają popierdzielone na maksa, przy 3ciej stronie
    wywalisz to przez okno.
    Ja skanuje duże ilości dokumentów skanerem Canona (scanLide 90 ale cała
    ich rodzina siebie warta), i nie jest źle. Oryginalny soft oczywiście
    jest do wywalenia, ale IrfanView ustawiony by używał do skanowania
    Twain32=CanoScan ScanGear, ustawione automatycznie zapisywanie pliku i
    skanowanie kolejnej strony, i idzie szybko.

    Najważniejsze co mi się w tym sofcie ScanGear CanoScan podoba/przydaje,
    to że po zrobieniu "preview" pierwszej strony - można ustawić typ skanu
    na dokument-kolor, włączyć "auto tone" i mamy białą kartkę-tło,
    czarny/kolorowy tekst, ładnie wyciągnięte i ustawione wszystko, a
    równocześnie np blade pieczątki też dobrze widać. Czyli idealnie jako
    źródło do OCR? Nie trzeba kalibracji tego powtarzać dla każdej kartki -
    jest to robione dla strony wyświetlanej jako preview, więc na kolejnych
    kartkach wystarczy klikać "scan" i mamy wszystkie dokumenty tak samo
    wyglądające (nie ma problemu że jedna kartka szara, druga prześwietlona
    jak z starego faxu, na trzeciej pieczątki wcieło itp, wszystkie
    wyglądają spójnie)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 10. Data: 2011-12-26 01:20:39
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

> [...]
    > trzeba chyba skanować z rozdzielczością 300 dpi,
    > ale mogę się mylić.
    > Jaki skaner pozwoli mi na sprawne wykonanie
    Ja ze swojej strony polecam Epson Perfection V33 Photo.
    Otwierany na bok co powoduje ze wygodnie kladzie sie ksiazke i w
    porownaniu do Canonow skanuje 2x szybciej :) Sam dawno kupilem EPSON
    3490 w czasach gdy pisalem prace magisterska - z mysla o OCR - sprawdzil
    sie znakomicie. Do dzis uzywam glownie do OCR i ksero i jestem
    zadowolony. Slajdy skanuje tragicznie :)

    Pozdrawiam
    Krzysiek