  • 131. Data: 2016-11-22 18:12:29
    Temat: Re: Wspomnienia - Jacek Karpiński
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Ghost <n...@d...pl> napisał(a):
    > i w tym miejscu należą mi się przeprosiny od Grzegorza N.

    Nie obraziłem Cię. Natomiast przyznaję, że miałeś rację co do treści
    oryginalnego posta.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 132. Data: 2016-11-22 18:56:50
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał w wiadomości grup

    Ghost <n...@d...pl> napisał(a):

    >Nie obraziłem Cię. Natomiast przyznaję, że miałeś rację co do treści
    >oryginalnego posta.

    Słabo.

  • 133. Data: 2016-11-22 19:50:24
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-11-22 o 00:42, Mario pisze:

> [...]
    > trochę uczonych jak Kopernik, Skłodowska, czy Czochralski ( i jeszcze
    > parę wybitnych nazwisk), więc jakiś wkład w naukę mieliśmy. Ale
    > technologie powstawały z reguły gdzie indziej. A teraz może nawet i
    > moglibyśmy coś opracować, ale wydaje mi się, że środowisko naukowe jest
    > kompletnie zdemoralizowane i pozbawione wyobraźni. Jak trafią jakiś
    > ciekawy temat to widzą możliwość zarabiania na nim tylko przez
    > przeciąganie ile się da grantu i pozyskiwanie kolejnego z tej
    > obiecującej dziedziny. Zakończenie grantu nawet w formie opracowania
    > produkcji jawi im się jako utrata dochodów.

    No ale wiesz teza była że to tylko prl był zły a tu udowadniamy że nadal
    u nas jest zle i niestety nie ma widoków na poprawę.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 134. Data: 2016-11-22 19:57:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    P.S. na marginesie dyskusji

    http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/opinie/mnisw-o-w
    ynalazkach-polak%C3%B3w-wybitne-nie-s%C4%85/ar-AAkCE
    Q1?li=AA4WWV

    "polskie wynalazki sa malo wybitne".

    c*, d*, i kamieni kupa :-)

    J.

  • 135. Data: 2016-11-22 20:00:50
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-11-22 o 11:12, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Mario" napisał w wiadomości grup

    > http://mera400.pl/CROOK
    >
    > "CROOK jest napisany w całości w assemblerze.
    > Mimo, że został przeniesiony na MERĘ-400, do samego końca rozwijany był
    > w assemblerze K-202.
    > Źródła używają mnemoników ASSK, których zbiór został jedynie poszerzony
    > o instrukcje charakterystyczne dla MERY-400."
    Jarku na tej stronie opisują i merę 400 i k202, to były prawie takie
    same komputery, różniły się tylko zarządzaniem pamięcią.

    > Czyli wiekszosc instrukcji byla taka sama, mimo ze "firmowym"
    > assemblerze byly inaczej nazwane.
    Procki były identyczne.

    > (Przypadek jak Z-80/8080)

    > Konstrukcyjnie moze i inna, ale jesli instrukcje w wiekszosci te same,
    > to spora czesc konstrukcji taka sama.
    Nie nie są, mera 400 i k202 to procesory cisc, a mera 9150 to był procek
    risc-owy, instrukcji było bardzo mało np nie miał
    operacji zmiennoprzecinkowych, rejestry były tylko 4 itd
    różnic jest sporo.

    > Tak, jakby sie upierac, ze 8088 i 8086 to inne procesory.
    > No wszystko maja inne - inne obudowy, inna ilosc bitow :-)
    Nie tutaj różnica jest olbrzymia, to są zupełnie inne procesory,
    z tego co czytałem o k202 i patrzyłem na schematy to wychodzi na to że
    on także jest asynchroniczny.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 136. Data: 2016-11-22 20:03:42
    Temat: Re: Wspomnienia - Jacek Karpi?ski
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-11-22 o 03:12, a...@m...uni.wroc.pl pisze:

> [...]
    >
    > Co do "rozny komputer": dla programisty Odra-1304 to byl
    > klon ICL-1900. Sprzetowo byla to niezalezna konstrukcja
    > tyle ze zrobiona taj by byla zgodna programowo i majac
    > dokumentacje struktury logicznej ICL. Z Mera i K-202
    > moglo byc podobnie, tym bardziej ze istona cecha Mery
    > bylo ograniczenie zaleznosci od importowanych podzespolow.
    >
    > A to co piszesz wyzej nic nie przeczy zwiazkom z K-202:
    > K-202 uzywal pamiec 1000 ns ktora nie byla produkowana
    > w kraju, wiec Mera miala dluzszy cykl. I K-202 i Mera
    > byly 16-bitowe co ograniczlo dostepna pamiec. W K-202
    Przepraszam, a o której merze piszesz? 400 czy 9150.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 137. Data: 2016-11-22 20:10:20
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-11-22 o 14:08, Mario pisze:

    > Bzdury opowiadasz. Motywacje są te same. Zrobienie dobrze działającej
    > konstrukcji. Tylko, że na zachodzie konstruktor wiedział, że jak zrobi
    > dobrą konstrukcję to zarobi dobre pieniądze. W PRL można było liczyć na
    > medal od Gierka. A za tym szła szansa na mieszkanie i talon na samochód.
    > Tak czy inaczej w tle były te same materialne motywacje. Ale na
    > pierwszym planie był pewnie dreszczyk emocji inżyniera próbującego
    > stworzyć udaną konstrukcję.

    Ale Wozniak niczego nie wymyślił, procki już były, pamięci rejestry
    także, on to tylko poskładał na dwóch płytkach, dodał modulator i zrobił
    minikomputer, a karpiński z zespołem wymyślił procka prawie od zera i
    całą architekturę pamięci, peryferii. Różnica kolosalna. Dodam jeszcze
    że ten procek obsługiwał także liczby zmiennoprzecinkowe, w prockach
    intela to się dopiero pojawiło w latach '80 jako 8087.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 138. Data: 2016-11-22 20:24:10
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-11-22 o 12:13, Piotr Wyderski pisze:

    > "Smoleńsk".
    >
    > MSPANC, Piotr

    Lotna.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 139. Data: 2016-11-22 20:26:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >jeszcze że ten procek obsługiwał także liczby zmiennoprzecinkowe, w
    >prockach intela to się dopiero pojawiło w latach '80 jako 8087.

    Procesory zmiennoprzecinkowe byly od dawna, to nie byla jakas nowosc.
    Jakos istotnie od staloprzecinkowego sie to zreszta nie rozni.

    W 8080 sie po prostu nie zmiescily, w 8086 tez nie ... a moze taka
    decyzja projektantow ?
    Bo w Motoroli 68k tez dopiero w modelu 040 wbudowali, byl w ogole
    jakis mikroprocesor z FPU przed 1989 ?

    J.

  • 140. Data: 2016-11-22 21:10:06
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 22.11.2016 o 18:56, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał w wiadomości grup

    > Słabo.

    Nie bocz się. Dajcie sobie buziaka na zgodę :)

    --
    pozdrawiam
    MD