  • 1. Data: 2011-12-29 21:00:32
    Temat: [Wrocław] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
    Od: " tester2003" <k...@g...pl>

    Witam wszystkich forowiczów (to mój pierwszy wpis na forum).

    Dopiero zaczynam swoją zabawę z szeroko rozumianym offroad'em. Od kilku
    miesięcy oczytuje się na różnego rodzaju stronach/forach etc. Chcę wykorzystać
    okres zimowy na zakup motocykla.

    Wybór padł na Suzuki DR-Z 400. Nie chcę kupować dwóch motorów. Przeznaczenie
    to 50% na pierwsze kroki na torze i poza nim (weekend) + 50% na codzienny
    dojazd do pracy (kilkanaście kilometrów).

    Przechodząc do sedna:
    Znalazłem ciekawą ofertę sprzedaży DR-Ztki we Wrocławiu, jednak ponieważ
    jestem z pół.-wsch. Polski wolałbym wybrać się w drogę po wstępnym
    przypatrzeniu się motorowi przez kogoś na miejscu. Ponieważ sam nie jestem
    doświadczony w tym temacie - też będzie mi ciężko ocenić adekwatność stanu
    motocykla do zaproponowanej ceny. Czy może ktoś polecić firmę lub osobę
    prywatną, która mogłaby (np. za opłatą) dokonać wstępnej weryfikacji na
    miejscu? Najlepiej by to była osoba, które ma doświadczenie w tego typu motorach.

    Z góry dziękuję za pomoc:)
    -- pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-12-30 08:03:54
    Temat: Re: [Wrocław] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
    Od: doktorski <d...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 grudnia 2011, 22:00:32 UTC+1 użytkownik tester2003 napisał:

    > Wybór padł na Suzuki DR-Z 400. Nie chcę kupować dwóch motorów. Przeznaczenie
    > to 50% na pierwsze kroki na torze i poza nim (weekend) + 50% na codzienny
    > dojazd do pracy (kilkanaście kilometrów).
    A wziales pod uwage fakt, ze opona szutrowa nie bedzie w ogole trzymac w piachu (tor)
    a kostka bedzie na asfalcie znikac w oczach? O przydatnosci DRZ400 na tor nie wspomne
    - do turlania sie po hopkach wystarczy.

    pzdr, dr
    14/525/400, DRZ byla

  • 3. Data: 2011-12-30 10:09:44
    Temat: Re: Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
    Od: Michal Demczuk <m...@i...pl>

    doktorski wrote:

> [...]
    > trzymac w piachu (tor) a kostka bedzie na asfalcie znikac w oczach? O
    > przydatnosci DRZ400 na tor nie wspomne - do turlania sie po hopkach

    Spokojnie, pojezdzi troche to sie wyleczy z jednego albo z drugiego :)

    --
    Pozdr..

    Michał Demczuk
    www.demczuk.pl
    Dealer: Husqvarna, Kymco

  • 4. Data: 2011-12-30 10:18:09
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-12-29 22:00:32 +0100, " tester2003" <k...@g...pl> said:

    > Witam wszystkich forowiczów (to mój pierwszy wpis na forum).

    W kwesti formalnej - to nie jest forum ;-)

> [...]
    > miesięcy oczytuje się na różnego rodzaju stronach/forach etc. Chcę wykorzystać

    Słusznie. I szukaj raczej wersji E.

    > Nie chcę kupować dwóch motorów. Przeznaczenie
    > to 50% na pierwsze kroki na torze i poza nim (weekend) + 50% na codzienny
    > dojazd do pracy (kilkanaście kilometrów).

    To dość słaby pomysł. Po pierwsze ciężko jest utrzymać enduraka
    używanego w błocie w stanie sprawności drogowej (kierunki, sprawne
    lampy itp.). Po drugie, jak już napisał Doktorski - opony. Na asfalt
    przydają się też nieco dłuższe przełożenia. Więc sam w sobie pomysl
    jest zupełnie niepraktyczny. Ot tak, żeby czasem gdzieś awaryjnie
    polecieć lub co jakiś czas np. skoczyć endurakiem do roboty, a później
    w krzaki - ok, ale taki sprzęt nie sprawdzi się w codziennych dojazach.
    Tak, sam też próbowałem.

    de Fresz

  • 5. Data: 2011-12-30 16:56:39
    Od: " " <k...@g...pl>

    :) Wybór nie jest łatwy bo ciężko by coś było do wszystkiego - zdaję sobie z
    tego sprawę. W tej chwili trudno mi prorokować jak w praktyce będzie wyglądało
    użytkowanie motoru. Jeżeli chodzi o jazdę po asfalcie czytałem o twardszej
    kostce, które nada się zarówno na tor jak i przetrzyma relatywnie długo na
    asfalcie. DR-Ztką poskakać nie poskaczę - po torze powinien pojeździć -
    doświadczenie/pewności jednak nie mam.

    Chętnie wysłucham praktycznych rad. Teraz podchodzę tak, że jak połknę bakcyla
    i jazda na torze będzie czymś dla mnie to i tak będę musiał przesiąść się na
    początku na 250tkę. Teraz jednak nie chcę kupować dwóch motorów.

    Ma ktoś pomysł jak to pogodzić? Jak podejść do tematu:) ?

  • 6. Data: 2011-12-30 18:01:36
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-12-30 17:56, k...@g...pl pisze:

    > Jeżeli chodzi o jazdę po asfalcie czytałem o twardszej
    > kostce, które nada się zarówno na tor jak i przetrzyma relatywnie długo na
    > asfalcie.

    super pomysl! spadnie troche deszczu, ochlodzi sie i bedziesz glebil na
    sama mysl o zakrecie na asfalcie. A gleba na czarnym jest bolesna i moze
    zrobic kuku.

    > DR-Ztką poskakać nie poskaczę - po torze powinien pojeździć -
    > doświadczenie/pewności jednak nie mam.

    A dlaczego nie poskaczesz ?

    > Chętnie wysłucham praktycznych rad.

    bardziej teren szukaj E, bardziej droga szukaj S.

    > Teraz podchodzę tak, że jak połknę bakcyla
    > i jazda na torze będzie czymś dla mnie to i tak będę musiał przesiąść się na
    > początku na 250tkę. Teraz jednak nie chcę kupować dwóch motorów.

    chyba na 125...

    > Ma ktoś pomysł jak to pogodzić? Jak podejść do tematu:) ?

    odpowiadac pod cytowanym tekstem!

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - dożywocie.

  • 7. Data: 2011-12-30 18:04:46
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    k...@g...pl pisze:
> [...]
    > asfalcie. DR-Ztką poskakać nie poskaczę - po torze powinien pojeździć -

    Kostka to nie tylko szybkie zużycie na asfalcie. To także bardzo słabe
    trzymanie opony. Odczuwalne jest to bardzo np. na ciasnych rondach,
    udaje się wtedy obrócić kierownicę (zerwać przyczepność) bez zmiany
    pochylenia motocykla. Oczywiście można też jeździć bardzo ostrożnie i
    minimalizować skutki słabego trzymania kostki, ale tracisz wtedy dużo
    przyjemności z jazdy.

    PS: Twarda kostka jest np. w oponach Kenda. Mam taką na przednim kole,
    jest to opona która łapie się jeszcze na homologację.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2011-12-30 20:45:47
    Od: " tester2003" <k...@g...pl>

    No tak - nie ma idealnych rozwiązań. Myślałem też o dwóch kompletach kółek
    jednak to też mało praktyczne. W grę wchodzi kostka lub koła od SM. Z dwojga
    kostka (twardsza) wydaje się bardziej wszechstronna.
    Cenię sobie mocno bezpieczeństwo. Pytanie czy przy takim wyborze nie będzie z
    tym problemu. Może jakieś inne "rozwiązanie"?

  • 9. Data: 2011-12-30 20:49:27
    Od: " tester2003" <k...@g...pl>

    OK. Czyli np. Kenda by zachować bezpieczeństwo na asfalcie... Pytanie do
    samego motoru. Czy w cenie do 10k warto rozważyć coś oprócz DR-Ztki? Po tym
    czego się oczytałem i osłuchałem wydaje się to dobry wybór w odniesieniu do
    moich gabarytów (190, 85), doświadczenia i charakteru użytkowania. Jak sądzicie?

  • 10. Data: 2011-12-30 20:55:00
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    tester2003 pisze:
    > OK. Czyli np. Kenda by zachować bezpieczeństwo na asfalcie... Pytanie do
    > samego motoru.

    Może źle się wyraziłem. Kenda ma większą żywotność, ale szału jeśli
    chodzi o przyczepność na asfalcie, nie ma.

    --
    pozdrawiam
    Piotr