  • 11. Data: 2011-12-30 21:27:04
    Temat: Re: [Wrocław] Suzuki DR-Z - pomoc przy zakupie.
    Od: " tester2003" <k...@g...pl>

    To jakie rozwiązanie optymalne:)?

  • 12. Data: 2011-12-30 21:47:53
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    tester2003 pisze:
    > To jakie rozwiązanie optymalne:)?

    Przy ograniczonym budżecie: skuter na miasto, 250 4T w teren.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 13. Data: 2011-12-31 09:33:11
    Od: " tester2003" <k...@g...pl>

    Jaki 2504T - rozważałem do tej pory CRF. Ostatecznie zrezygnowałem na rzecz
    DR-Z tak by mając homologację można będzie nią dojechać na tor i pracy.

    Czy jazda DR-Z po asfalcie bez opon SM nie zapewnia komfortu i bezpieczeństwa
    - tak by wymuszać zakup dwóch oddzielnych jednostek?

  • 14. Data: 2011-12-31 10:43:58
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    tester2003 pisze:
    > Jaki 2504T - rozważałem do tej pory CRF. Ostatecznie zrezygnowałem na rzecz
    > DR-Z tak by mając homologację można będzie nią dojechać na tor i pracy.

    Jesteś wysoki, i musisz zacząć od tego by przysiąść na każdej kozie i
    sprawdzić czy kolanami nie obijasz kierownicy.

    > Czy jazda DR-Z po asfalcie bez opon SM nie zapewnia komfortu i bezpieczeństwa
    > - tak by wymuszać zakup dwóch oddzielnych jednostek?

    Opona kostka słabo trzyma motocykl w pochyleniu. Ale oczywiście przymusu
    zakupu 2 pojazdów nie ma :)

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 15. Data: 2011-12-31 12:12:35
    Od: " tester2003" <k...@g...pl>

    No tak 250 najlepiej, tyle że:
    1. Mało który ma homologacje.
    2. Przy przełożeniach typowo na tor ciężko może być podjechać gdzieś dalej.

  • 16. Data: 2012-01-01 20:50:07
    Od: doktorski <d...@g...com>

    W dniu piątek, 30 grudnia 2011, 17:56:39 UTC+1 użytkownik napisał:
    > :) Wybór nie jest łatwy bo ciężko by coś było do wszystkiego - zdaję sobie z
    > tego sprawę.
    Zasada nr 1: jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego.

    > Chętnie wysłucham praktycznych rad.
    > Ma ktoś pomysł jak to pogodzić? Jak podejść do tematu:) ?
    Odpusc tor w sensie crossu.
    DRZ to bardzo fajny dual laczacy cechy motocykla sprawnego w miescie i soft enduro.
    Pojechac DRZta na wakacje sie da, tak jak na tor ale i jedno i drugie to bedzie
    meczarnia.

    Jak Ci sie spodoba latanie szutrami to bedziesz wiedzial, ze potrzebujesz bardziej
    terenowej dryndy. Ale nie zakladaj, ze to jest motocykl przeznaczony (szczegolnie w
    wersjach drogowych) do wiekszych szalenstw w terenie. Jest za ciezki, ma za slaby
    zawias i silnik moglby byc bardziej teges.

    Reasumujac: DRZ to dobry wybor. Zaloz opony najbardziej szutrowe jakie znajdziesz ale
    takie, ktore cokolwiek trzymaja na asfalcie. Ogranicz sie do lajtowego enduro i
    miasta i bedziesz zadowolony.

    pzdr, dr
    14/525/400

  • 17. Data: 2012-01-02 06:30:54
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    doktorski pisze:

    > Reasumujac: DRZ to dobry wybor. Zaloz opony najbardziej szutrowe jakie znajdziesz
    ale takie, ktore cokolwiek trzymaja na asfalcie. Ogranicz sie do lajtowego enduro i
    miasta i bedziesz zadowolony.

    Drugi plus szosowych opon w terenie to wolniejsza jazda, większe
    wierzganie motocykla czyli w sumie edukacyjnie. Ponoć V Rossi zimą
    ćwiczył jazdę w terenie na kozie ze slickami.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 18. Data: 2012-01-02 08:17:27
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Fri, 30 Dec 2011 20:45:47 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za tester2003
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > No tak - nie ma idealnych rozwiązań. Myślałem też o dwóch kompletach kółek
    > jednak to też mało praktyczne. W grę wchodzi kostka lub koła od SM. Z dwojga
    > kostka (twardsza) wydaje się bardziej wszechstronna.
    > Cenię sobie mocno bezpieczeństwo. Pytanie czy przy takim wyborze nie będzie z
    > tym problemu. Może jakieś inne "rozwiązanie"?

    Wydaje mi sie, ze jak bys nie kombinowal to przy Twoich zalozeniach
    potrzebujesz dwoch motocykli po prostu (albo musisz zmienic zalozenia).

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 19. Data: 2012-01-02 10:48:02
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-12-30 21:45:47 +0100, " tester2003" <k...@g...pl> said:

    > No tak - nie ma idealnych rozwiązań. Myślałem też o dwóch kompletach kółek
    > jednak to też mało praktyczne. W grę wchodzi kostka lub koła od SM. Z dwojga
    > kostka (twardsza) wydaje się bardziej wszechstronna.

    Dupatam. Kostka będzie słabo trzymać na asfalcie, zwłaszcza mokrym.
    Zresztą im twardsza opona, tym gorszą oferuję przyczepność. No i w
    kostce ważna jest nie tylko wysokość klocków, ale ich powierzchnie
    atakujące, czyli krawędzie - na asfalcie momentalnie zostaną stępione,
    dzięki czemu trzymanie w terenie stanie się gówniane.

    > Cenię sobie mocno bezpieczeństwo. Pytanie czy przy takim wyborze nie będzie z
    > tym problemu.

    Terenowa kostka na asfalcie to doskonała lekcja wyczucia przyczepności
    - co chwilę się ją traci. Plusem jest to, że na lekkim enduraku
    względnie łatwo jest ją odzyzkać. Ale jeśli ktoś nie ma pojęcia, to na
    pewno glebnie i to stawiam, że nie raz.

    > Może jakieś inne "rozwiązanie"?

    Drugi motocykl jest idealnym rozwiązaniem.

    de Fresz

  • 20. Data: 2012-01-02 10:49:25
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-12-31 13:12:35 +0100, " tester2003" <k...@g...pl> said:

    > No tak 250 najlepiej, tyle że:
    > 1. Mało który ma homologacje.
    > 2. Przy przełożeniach typowo na tor ciężko może być podjechać gdzieś dalej.

    Wreszcie zaczynasz łapać. To samo zresztą będzie w DR-Z, jedynym plusem
    w niej będą rzadsze okresy międzyserwisowe.

    I pisz do diaska POD cyctatem.

    de Fresz