  • 11. Data: 2016-09-08 15:05:46
    Temat: Re: Wreszcie
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W instrukcji p-poz bylo " w razie pozaru schowac do kieszni najcenniejsze rzeczy i
    spierdalac. W bezpiecznej odleglosci zadzwonic po straz pozarna".

  • 12. Data: 2016-09-08 17:47:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik przemek napisał w wiadomości
    >--Wykonanie tez bywa rozne, karetka na przejazd tam IMO czeka dluzej
    >niz u nas - Niemiec d* na kszyzowaniu ze swiatlami nie ruszy.

    >Nonsens raz ze sygnaly maja donosniejsze niz u nas wiec umarlego ze
    >snu wybudzi, dwa ze jadac do wypadku sie nie patyczkuja i tna ostro
    >nawet po miescie ...

    To zobacz to
    https://www.youtube.com/watch?v=ubwmKF7-8Og

    Inna sprawa, ze warunkow do ustapienia nie bylo, najrozsadniej bylo
    pojechac dalej ..

    >raz uciekalem bo mi strazacy na czolowke wyjechali i bylem ostatni
    >ktory zrobil im miejsce

    No popatrz - na pasie w ich strone jakos miejsca nie zrobili :-)

    >-- A moze po prostu lepsi inzynierowie ruchu ?
    >to jest inna kultura jazdy, utrwalona przez spojne, logiczne i w
    >miare proste przepisy ... do tego inny system szkolenia itp itd

    To jedno, ale jak sie dobrze dopasuje fazy swiatel, to nie ma np
    omijania korka pasem do jazdy w prawo.
    Wiec potem nie chce sie blokowac cwaniaka :-)

    >--Bo i w Polsce potrafi piekny zamek dzialac.
    >i dzialal np na Gdanskiej w Szczecinie wiec mozna trzeba tylko chciec
    >a jak sie nie chce to przepisy pomoga

    No, mialem na mysli remont gierkowki pare lat temu.
    Kluczowe IMO bylo, ze kierowcy o korku nie wiedzieli, no i ze to
    jednak trasa - jedni sie wloka, inni pedza, wolniejszych sie wyprzedza
    Dojezdzali do korka oboma pasami, oba zajmowali, potem oba jechaly w
    miare rowno - jak sie odstoi tyle samo co ten obok, to i kultura jest
    wieksza.
    I nikt nie pomstowal na tiry, co blokowaly trase, zreszta nie bardzo
    blokowaly, bo nie musialy, co najwyzej im sie nie chcialo podjezdzac
    po metrze, to sobie poczekaly az sie miejsca zrobi 100-500m.

    W miescie to nie ma takich warunkow - miejscowi o zwezeniu wiedza,
    zawczasu sie ustawiaja na "lepszym" pasie i problem eskaluje.

    We Wroclawiu, jak na Kochanowskiego most zamkneli i z 2 pasow w jedna
    strone zrobil sie jeden - to swiatla postawili, aby wpuszczaly
    samochody raz z prawego, raz z lewego pasa.
    Ale sie Niemcy smiali, jak zobaczyli "zamek po polsku" :-)

    A dodatkowo brak logiki w spoleczenstwie sie szerzy - zobacz te ataki
    na tirow "regulatorow".

    J.

  • 13. Data: 2016-09-08 20:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik twistedme t...@o...pl ...

    > Serio budzi to w Tobie trwogę?

    To ze trzeba ludziom powiedziec, zeby nie srac nie tam gdzie trzeba?
    Nieustanna trwoga.

  • 14. Data: 2016-09-08 22:00:05
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-09-08 o 20:00, Budzik pisze:

    > To ze trzeba ludziom powiedziec, zeby nie srac nie tam gdzie trzeba?

    ludziom nie.

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2016-09-08 23:14:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.09.2016 o 14:14, tck pisze:

    > w kontenerach biura pewnej budowy widziałem takową;)
    > http://top.net.pl/~tck/instrukcja.jpg

    W biurze projektowym wydrukowaliśmy i powiesiliśmy taką:

    http://zapodaj.net/images/c8759d175a02a.jpg ;)

    Nie zadzałało;(

    Shrek

  • 16. Data: 2016-09-08 23:39:01
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 8 Sep 2016 08:42:12 +0200, twistedme napisał(a):

    > Jeździć na zamek czy nie jeździć - oto jest pytanie. Zdania na ten temat
    > są mocno podzielone, bo w końcu ilu kierowców na polskich drogach, tyle
    > opinii. Tematem (w końcu) zainteresowało się jednak Ministerstwo
    > Infrastruktury i Budownictwa, które chce wprowadzić obowiązkową jazdę na
    > suwak.

    Tylko wprowadzenie nakazu wpuszczania się na wzajem na końcu, przed
    zwężeniem (każdym czy tylko oznakowanym?), niewiele pomoże.

    Bo problemem nie jest zamek czy brak zamka, a to że wielu (więszkość?)
    kierowców zmienia pas nie na końcu, a daleko przed zwężeniem, następnie
    wpuszczjąc przed siebie kolejnych, sobie podobnych

    W ten sposób powodują że pas kończący się, porusza się znacznie szybciej,
    co z kolei rodzi "szeryfów" blokujących przejazd kończącym się pasem.

    A o ile wprowadzić zasadę zamka na końcu od biedy się da, to już tego żeby
    buractwo nie uciekało z kończącego się pasa wcześniej i nie wpuszczało
    przed siebie kolejnych to już jest nie do zrobienia przepisami - tu
    potrzebna jest kultura.

    Swoją drogą znając naszych asów od prawodawstwa, jak oni wpiszą zamek
    błyskawiczny w PoRD, to już nigdy nie będzie wiadomo czyja wina jak się
    dwóch zderzy na końcu :)

  • 17. Data: 2016-09-09 06:12:55
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 08.09.2016 o 23:39, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > kierowców zmienia pas nie na końcu, a daleko przed zwężeniem, następnie
    > wpuszczjąc przed siebie kolejnych, sobie podobnych

    IMO zmieniają wcześniej, bo się boją że ich nikt nie wpuści. Jak będą
    wiedzieli że ktoś wpuści to mogą zacząć dojeżdżać do końca

    Łukasz

  • 18. Data: 2016-09-09 07:54:25
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2016-09-08 o 17:47, J.F. pisze:
    > To zobacz to
    > https://www.youtube.com/watch?v=ubwmKF7-8Og

    Wuppertal :) znam.

    > Inna sprawa, ze warunkow do ustapienia nie bylo, najrozsadniej bylo
    > pojechac dalej ..

    Droga B7 przez całe miasto się ciągnie i jest bardzo wąska i w
    większości miejsc nie bardzo jest gdzie zjechać.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 19. Data: 2016-09-09 08:15:33
    Od: p...@g...com

    --IMO zmieniają wcześniej, bo się boją że ich nikt nie wpuści. Jak będą
    > wiedzieli że ktoś wpuści to mogą zacząć dojeżdżać do końca

    i to jest trafna diagnoza ... jak spytalem tescia czemu wpycha sie 100m przed koncem
    pasa to powiedzial ze sie boi ze go nie wpuszcza :-)

    P.

  • 20. Data: 2016-09-09 08:25:34
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-09-09 o 06:12, ddddddddd pisze:

    > IMO zmieniają wcześniej, bo się boją że ich nikt nie wpuści. Jak będą
    > wiedzieli że ktoś wpuści to mogą zacząć dojeżdżać do końca

    Albo nie chcą wyjść na buraków.
    Sam odczuwam pewien dyskomfort, jak jadę zupełnie pustym, kończącym się
    za jakiś czas pasem, a na drugim jest długi korek.