  • 1. Data: 2016-09-07 14:04:49
    Temat: co musi się znaleźć na umowie?
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    Witam,
    mam takie pytanko:
    sprzedaję pojazd osobie, która nie ma adresu zameldowania w dowodzie
    osobistym. Czy muszę zapytać ją o ten adres? A co jeśli będzie to bezdomny?

    Łukasz

  • 2. Data: 2016-09-07 14:26:18
    Temat: Re: co musi się znaleźć na umowie?
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 07.09.2016 o 14:04, ddddddddd pisze:
    > Witam,
    > mam takie pytanko:
    > sprzedaję pojazd osobie, która nie ma adresu zameldowania w dowodzie
    > osobistym. Czy muszę zapytać ją o ten adres? A co jeśli będzie to bezdomny?

    Pytanie by było być może zasadne, jakbyś jakbyś kupował nie mając adresu.
    Być może urzędnik miałby problemy z zarejestrowaniem bo na dowodzie rej.
    jest adres. Sprzedając, co cię to obchodzi?
    A jak bezdomny, to może kupuje, aby miał gdzie u siebie przezimować.

  • 3. Data: 2016-09-07 14:30:19
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 07.09.2016 o 14:26, t-1 pisze:

> [...]
    > jest adres. Sprzedając, co cię to obchodzi?
    > A jak bezdomny, to może kupuje, aby miał gdzie u siebie przezimować.

    ano obchodzi mnie, bo w zeszłym roku sprzedałem przyczepkę, wprawdzie
    kontakt z kupującym mam, ale oni (pzu) mówią, że za ten rok (bo teraz
    już się nie odnowi) mam zapłacić 50zł. Na razie jeszcze raz przesłałem
    oświadczenie o braku danych adresowych nabywcy, bo wyszło na to, że
    sprawa od roku jest zawieszona, bo mail z tym oświadczeniem do nich nie
    dotarł - ale telesprzedawczyni już się próbowała upierać, że muszę mieć
    takie dane (ale nie znalazła podstawy prawnej gdy ją o to poprosiłem)

    Łukasz

  • 4. Data: 2016-09-07 15:14:58
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 07.09.2016 o 14:30, ddddddddd pisze:

> [...]
    > dotarł - ale telesprzedawczyni już się próbowała upierać, że muszę mieć
    > takie dane (ale nie znalazła podstawy prawnej gdy ją o to poprosiłem)

    Prawdopodobnie popełniłeś błąd, nie zawiadamiając PZU po sprzedaniu lub
    najpóźniej na dzień przed końcem okresu ubezpieczenia, że wymawiasz
    ubezpieczenie.

  • 5. Data: 2016-09-07 15:17:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-07 o 15:14, t-1 pisze:

    > Prawdopodobnie popełniłeś błąd, nie zawiadamiając PZU po sprzedaniu lub
    > najpóźniej na dzień przed końcem okresu ubezpieczenia, że wymawiasz
    > ubezpieczenie.

    Pomyliło ci się. Sprzedający nic nie "wymawia", bo umowa przechodzi na
    nabywcę. Jeśli jednak nie zawiadomił PZU o sprzedaży, to za okres do
    powiadomienia solidarnie odpowiada za zapłatę za ubezpieczenie, łącznie
    z kupującym.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2016-09-07 15:47:35
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 07.09.2016 o 15:17, Liwiusz pisze:

> [...]
    > nabywcę. Jeśli jednak nie zawiadomił PZU o sprzedaży, to za okres do
    > powiadomienia solidarnie odpowiada za zapłatę za ubezpieczenie, łącznie

    Nieprawda.
    Paragraf 77 OWUK PZU.
    W razie zbycia pojazdu prawa z umowy ubezpieczenia mogą być przeniesione
    na jego nabywcę. Przeniesienie praw z umowy ubezpieczenia wymaga zgody
    PZU....

    Więc nie przeszła na nabywcę ponieważ nic nikt nie poinformował PZU, a
    następnie po okresie ubezpieczenia odnowiła się na następny okres ze
    skutkami finansowymi dla poprzedniego właściciela.

  • 7. Data: 2016-09-07 15:49:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-07 o 15:47, t-1 pisze:

    > Nieprawda.
    > Paragraf 77 OWUK PZU.

    To jakaś totalna bzdura z twojej strony. Warunki OC nie reguluje
    "paragraf 77 OWUK PZU", tylko ustawa.

    > W razie zbycia pojazdu prawa z umowy ubezpieczenia mogą być przeniesione
    > na jego nabywcę. Przeniesienie praw z umowy ubezpieczenia wymaga zgody
    > PZU....

    Bzdura.

  • 8. Data: 2016-09-07 15:55:23
    Od: masti <g...@t...hell>

    t-1 wrote:

    > Nieprawda.
    > Paragraf 77 OWUK PZU.

    dotyczy AC nie OC

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 9. Data: 2016-09-07 15:58:28
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 07.09.2016 o 15:55, masti pisze:

    > dotyczy AC nie OC

    niestety masz rację.

  • 10. Data: 2016-09-07 17:43:40
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 07.09.2016 o 15:14, t-1 pisze:

    > Prawdopodobnie popełniłeś błąd, nie zawiadamiając PZU po sprzedaniu lub
    > najpóźniej na dzień przed końcem okresu ubezpieczenia, że wymawiasz
    > ubezpieczenie.

    nie, powiadomiłem ich praktycznie od razu, odpowiedzieli że chcą adres
    nabywcy, ja im na to że nie mam, to oni chcieli oświadczenie że nie mam.
    Oświadczenie wysłałem ale ponoć nie dotarło.

    Łukasz