  • 11. Data: 2013-09-28 14:32:23
    Temat: Re: Włącznik bezdotykowy
    Od: "michal" <...@b...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
    news:l24jm3$7ba$1@news.dialog.net.pl...
    "Nadejszła" mnie potrzeba skomplikowania sobie życia ;)
    Poszukuję sposobu/gotowego rozwiązania na załączenie obwodu wejścia
    sterownika PLC bezdotykowo, w specyficzny sposób.
    Mam zamiar zrobić w obiekcie (zarządza nim PLC, wejścia 24DC npn)
    załączenie i wyłączenie oświetlenia przez zbliżenie ręki do włącznika.
    Nie chcę żadnego dotykania, ręce brudne i wypaćkane wszystko w około
    szybko będzie.

    czesc.
    Jezeli jest to z plc czyli separowane od sieci to polecam
    wykonanie typowej aplikacji jakiegoś czujnika wykorzystujacego
    transfer ładunku np: AT42QT1010/AT42QT1011 - atmel
    MTCH101/MTCH112 microchip lub rozwiazania programowe
    za pomoca piców lub atmega/tiny.
    Uzywałem at42qtxxxx wlasnie w podobnym celu jak ty czyli by coś
    włączyć bezdotykowo i generalnie wszystko działa, jednak czasem
    klucz udarowy z regulatorem makita potrafi wyzwolić go przypadkowo
    (co okazało sie dopiero z dwa tygodnie temu- zreszta nie jestem pewien
    czy to wina czujnika czy reszty).
    musze na usprawiedliwienie (producenta at42qt- nie moje) powiedzieć
    ze nie zrobiłem tego zbyt porzadnie, bo miało byc na wczoraj i tak już
    zostało, może zimą poprawie. Rozwiązań microchipa nie uzywałem,
    na pierwsze spojzenie wygladają rozsądniej niz produkty atmela.
    Na pewno jest to rozwiązanie tanie i myśle że przy odpowiednio
    starannym ułożeniu płytki i zasilania niezawodne.
    pozdrawiam.
    Michal M.

  • 12. Data: 2013-09-28 15:24:58
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Jak chcesz przemysłowych rozwiązań to nie marudź na przemysłowe ceny.

    Alex, powiedz mi proszę gdzie ja marudzę o cenę, no gdzie?

    Irek.N.

  • 13. Data: 2013-09-28 15:26:20
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Proponuję pytać konserwatorów urządzeń w szaletach publicznych.
    > serio!

    Przeszukałem sieć pod tym względem też, problem w tym, że to optyczne
    jest, a ja niekoniecznie chcę robić cokolwiek na zaślepce - gładkie ma
    być i jednorodne.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 14. Data: 2013-09-28 15:27:55
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Może PIR? Tylko byś musiał popracować nad zmniejszeniem czułości i zasięgu.
    > Tak sobie pomyślałem jeszcze (nie to żeby całkiem na poważnie) -
    > umieszczasz zaślepkę, a na suficie nad nią czujkę typu kurtyna prawie
    > całkiem zalepioną patrzącą w dół. Ale wtedy to by chyba musiała mieć
    > dużą czułość. Czujki typu odbiciowego są dobre jak masz w miarę dobrze
    > określone parametry obiektu.

    Przeszło mi przez głowę zrobienie bariery, z sufitu w zaślepkę. Dało by
    się to zrobić podczerwienią i to nawet przez plastik. Kłopot w tym, że
    kablowo jestem nieprzygotowany i już raczej nie będę (nie mam zamiaru
    kuć nowe ściany).

    Miłego.
    Irek.N.

  • 15. Data: 2013-09-28 15:28:20
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    {ciach}
    Dzięki wielkie, idę tym tropem.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 16. Data: 2013-09-28 15:29:35
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > To może napisz coś więcej o środowisku panującym w "obiekcie". Bo nie
    > każda metoda "wykrywania ręki" będzie pasować do określonego środowiska.

    A co tu pisać, budynek jak budynek... światło trzeba włączyć jak się
    idzie do... no wszędzie praktycznie :) A że wcześniej żelastwo się
    frezowało, to i ręce niekoniecznie czyste. Zwykła pragmatyka Panie,
    zwykła :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 17. Data: 2013-09-28 15:30:22
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    {ciach}
    No właśnie, doskonale rokuje. Wielkie dzięki, idę czytać co to za jedne
    są :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 18. Data: 2013-09-28 15:35:47
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-09-28 15:24, Irek N. pisze:

    > Alex, powiedz mi proszę gdzie ja marudzę o cenę, no gdzie?
    >
    > Irek.N.

    Marudzisz na 300 zł. Przemysłowe np ultradźwiękowe zaczynają się od 500
    zł netto. Taniej będzie gdy poszukasz jakichś ultradźwięków do robotów
    - np w Wobit.
    Możesz też wziąć czujkę alarmową z mikrofalami i stłumić jej czułość
    oraz zwęzić wiązkę.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 19. Data: 2013-09-28 18:56:09
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-09-27 20:44, Irek N. pisze:

    > Pomyślałem o optycznych czujnikach odbiciowych, ale mają 2 zasadnicze
    > wady, cenę (dobry to bliżej 300pln) oraz konieczność wykonania
    > otworów/szybek przez które będą patrzeć (nie chce aby były widoczne,
    > podczerwone na szczęście też są).

    Sharp GP2Y0D805Z0F, GP2Y0D810Z0F do kupienia w

    botland.com.pl/137-cyfrowe-czujniki-odleglosci

    po 17,90PLN

    pozdrawiam
    JS

  • 20. Data: 2013-09-28 22:26:09
    Od: Waldek Krolak <k...@p...onet.pl>

    W dniu 28.09.2013 15:29, Irek N. pisze:

> [...]
    > idzie do... no wszędzie praktycznie :) A że wcześniej żelastwo się
    > frezowało, to i ręce niekoniecznie czyste. Zwykła pragmatyka Panie,

    A to koniecznie musi być załączane ręką? Nie może być obecnością? Czujka
    obecności to mi się kojarzy z automatyką budynków/alarmami.

    Pozdrawiam

    Waldek Królak