  • 1. Data: 2013-09-26 22:21:00
    Temat: Ogniwa Ni-CD do wkrętarki na prąd ładowania 2C
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam.

    Ma ktoś doświadczenie z ogniwami np. Batimexa czy też GD-SC2000 z
    ebaterii lub innymi?
    Potrzebuję ogniwa Ni-Cd typu SC w ilości 15 sztuk do akumulatora AEG 18V
    2Ah ładowanego prądem 2C (4,1A) ładowarką półgodzinną. No i tu z tym
    prądem ładowania jest trochę kłopot, bo zero parametrów tych
    wspomnianych ogniw. Oryginalne są bez folii poukładane w koszyczku aby
    się nie zwierały i tylko pare literek/cyferek na nich o których google
    nic nie wie. Nowy akumulator to 420zł i nie kryję, że chciałbym trochę
    zaoszczędzić. Użytkuję sporadycznie tej wkrętarki i dziwię się, że tak
    szybko oryginalne padły (nie wiem czy ze 20 razy ją ładowałem przez 3 lata).

    Irokez

  • 2. Data: 2013-09-26 22:28:48
    Temat: Re: Ogniwa Ni-CD do wkrętarki na prąd ładowania 2C
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Dnia Thu, 26 Sep 2013 22:21:00 +0200, Irokez <n...@w...pl> napisał:
> [...]
    > szybko oryginalne padły (nie wiem czy ze 20 razy ją ładowałem przez 3 lata).

    Szybkie ladowarki zabija Ci kazde ogniwa a zwlascza niemarkowe i polaczene
    w dlugi szereg. Mialem kiedys zielonego boscha i aku zdechly po kilku ladowaniach
    (tez byla szybka ladowarka). Na twoim miejscu jesli juz kupiles te ogniwa
    to zrob jakas prosta powolna ladowarke 0.1-0.2C to ogniwa dlugo wytrzymaja.

    --
    pozdrawia
    yorgus

  • 3. Data: 2013-09-26 22:55:56
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-09-26 22:28, yorgus pisze:
> [...]
    > po kilku ladowaniach (tez byla szybka ladowarka). Na twoim miejscu
    > jesli juz kupiles te ogniwa to zrob jakas prosta powolna ladowarke

    Nie kupiłem jeszcze.
    Właśnie wyczytałem w instrukcji ładowarki AEG BL9618 że również Ni-MN
    3Ah ładuje. Może do takich trochę dopłacić o ile zniosą lepiej te 4,1A
    ładowania (tylko do sprawdzenia mi pozostaje czy jest jakaś detekcja
    typu zaszyta w akumulatorze).
    Przy takim sporadycznym używaniu za bardzo nie chce mi się kombinować z
    kolejną ładowarką tylko właśnie kupić i samemu zregenerować ogniwa.
    Dobrze, że są 2 akumulatory w walizce...

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2013-09-26 23:04:06
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-09-26 22:55, Irokez pisze:
> [...]
    > z kolejną ładowarką tylko właśnie kupić i samemu zregenerować ogniwa.
    > Dobrze, że są 2 akumulatory w walizce...

    hmm, taki H-SC3000P (http://wamtechnik.pl/files/specs/683.pdf) ma rapid
    charge 3A a kosztuje ledwo 2-3zł więcej. Może taki poskładać?

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2013-09-27 01:14:57
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 26 września 2013 22:28:48 UTC+2 użytkownik yorgus napisał:

> [...]
    >
    > to zrob jakas prosta powolna ladowarke 0.1-0.2C to ogniwa dlugo wytrzymaja.

    Rosjanie mieli patent na akumulatorki łączone szeregowo. Akademik Kadmow wykombinował
    że równolegle do każdego akumulatorka trzeba dać dwie diody połączone szeregowo. Jak
    napiecie na akumulatorze zaczynało przekraczać ok 1,4V to diody przepuszczały przez
    siebie nadwyżkę prądu. Miałem tak zrobioną ładowarkę made in ZSRR. Akumulatorki w
    niej ładowane były praktycznie niezniszczalne. Jak się mechanicznie uszkodziła to się
    okazało że ładowarka made in Kitaj zabiła akumulatorki prawie od razu. To dolutowałem
    po dwie diody do zacisków i znowu nowe akumulatorki zrobiły się wieczne. Przy dużych
    prądach może być problem z ciepłem jakie się wydzieli w diodach. Napisałem tylko
    dlatego ze może ktoś kiedyś skorzysta z pomysłu akademika Kadmowa.

  • 6. Data: 2013-09-27 06:29:29
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-09-26 22:21, Irokez pisze:
    > Użytkuję sporadycznie tej wkrętarki i dziwię się, że tak
    > szybko oryginalne padły (nie wiem czy ze 20 razy ją ładowałem przez 3
    > lata).

    To może zamiast pakietu akumulatorów lepszy byłby zasilacz sieciowy ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 7. Data: 2013-09-27 17:39:18
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-09-27 06:29, PeJot pisze:

    > To może zamiast pakietu akumulatorów lepszy byłby zasilacz sieciowy ?

    hmm.. nie ma emotikona...

    Mam zielonego Boscha pneumatyka na prąd.
    Ale jak potrzebuję bez zasilania to mam wkrętarkę AEG z udarem. I
    najbardziej wqrwia że sprzęt za ponad półtorej tysiąca (nic nie zmienia
    fakt, że kupiłem za 7 stów jak kolor zmieniali z niebieskiego na
    pomarańczowy) a akumulatory to totalny szmelc. Żeby tylko tyle wytrzymać
    ilości ładowań. Ciekawe kiedy padnie drugi bo robią na zmianę
    (pomierzyłem cele są dobre, w padniętym połowa ponad zwarta).
    Myślałem że AEG to lepsza firma niż Bosch. Trzeba było niebieskiego
    Boscha kupić.

    Zamówię więc Ni-MN, prąd ładowania 3A (Rapid charge) bardziej
    optymistycznie napawa trwałością niż Ni-Cd z jego 1A.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2013-09-27 19:45:12
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On 09/27/2013 05:39 PM, Irokez wrote:

> [...]
    >
    > Zamówię więc Ni-MN, prąd ładowania 3A (Rapid charge) bardziej
    > optymistycznie napawa trwałością niż Ni-Cd z jego 1A.

    To może jednak Li-Ion?
    Ja od paru lat użytkuję w ten sposób wkrętarkę zasilaną laptopowymi
    ogniwami. Jak naładuję, to naprawdę dużo tym powiercę i poskręcam - o
    wiele więcej niż jak miałem ni-cd. Dodatkowo jak potrzebuje wkrętarkę,
    to ją po prostu wyciągam i robię - niezależnie czy leżała bezczynnie
    dzień czy miesiąc.
    Minus jest taki, że trzeba do tego odpowiednią ładowarkę i 'dynksa'
    pokazującego kiedy akumulator jest już prawie nieżywy (jak na li-ion),
    ale to akurat już miałem.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 9. Data: 2013-09-27 20:06:22
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Marek Wodzinski" <m...@O...mamy.to> napisał w wiadomości
> [...]
    > Minus jest taki, że trzeba do tego odpowiednią ładowarkę i 'dynksa'
    > pokazującego kiedy akumulator jest już prawie nieżywy (jak na li-ion), ale

    A mozesz pokazac czym to ladujesz i dynkska zeby wiedzeic jak to ugryzc?

    Tmek

  • 10. Data: 2013-09-27 20:43:29
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-09-27 20:06, Tmek pisze:
    > A mozesz pokazac czym to ladujesz i dynkska zeby wiedzeic jak to
    > ugryzc? Tmek

    18V na 3,6 daje 5 ogniw
    Podejrzewam że to tak:
    - trzeba wsadzić 5 ogniw w pudełko
    - następnie płytkę zabezpieczeń na odpowiedni amperaż, tylko na 5 sztuk
    to znaleźć nie mogę:
    http://www.ebay.com/itm/4S-Li-ion-Lithium-Battery-In
    put-Ouput-Protection-Board-PCB-14-4V-14-8V-16-8V-12A
    -/321186098541?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4ac82e
    ed6d
    - a potem ładowarka odpowiednia