  • 11. Data: 2009-01-19 12:18:15
    Temat: Re: Wildlife Photography of the year - ciekawostka
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Kokos napisał(a):

    > no i??? czego to dowodzi? ze ludzie oddaja swoje niuzywane aparaty innym?
    > WOW, odkryles ameryke

    Raczej ciekawsze by było jaki % jest zrobiony lustrzankami. Jeśli
    dzieciak (szczególnie taki poniżej 15) korzysta z lustrzanki oznacza to
    zwykle, że w domu jest osoba, która zajmuje się fotografią i przekazała
    już dzieciakowi jakąś wiedzę, poduczyła fotografowania.

    wer

  • 12. Data: 2009-01-19 13:10:16
    Od: "L'e-szczur" <l...@a...waw.pl>

    On 19 Sty, 13:13, "Kokos" <k...@k...pl> wrote:

    > no i??? czego to dowodzi? ze ludzie oddaja swoje niuzywane aparaty innym?
    > WOW, odkryles ameryke

    Spokojnie. Zdjecie ktore wygralo zostalo zrobione poczciwym EOS'em
    350D. Ciekawe od kogo on dostal aparat :-D

    Pozdro

    L'e-szczur

    A tu link do fotki:
    http://www.nhm.ac.uk/visit-us/whats-on/temporary-exh
    ibitions/wpy/photo.do?photo=2450&category=54&group=4

  • 13. Data: 2009-01-19 16:25:12
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "L'e-szczur" <l...@a...waw.pl> napisal:

    > Spokojnie. Zdjecie ktore wygralo zostalo zrobione poczciwym EOS'em
    > 350D. Ciekawe od kogo on dostal aparat :-D
> [...]

    Kolejny dowód, ze zazwyczaj to nie aparat decyduje o jakosci zdjecia. A co
    do samego zdjecia - zostalo nagrodzone nie ze wzgledu na walory
    fotograficzne (bo w sumie i swiatlo kiepskie i kompozycja tez zdecydowanie
    malo ciekawa) a ze wzgledu na walory przyrodnicze. Pantera sniezna która
    pzredstawia jest niezwykle rzadka i plochliwa. Jesli dobrze sie orientuje,
    seria jej zdjec przedstawionych na tym konkursie przez Steve'a Wintera to w
    ogóle pierwsze zdjecia jakie udalo sie zrobic w naturalnych warunakch zywemu
    przedstawicielowi tego gatunku. I trzeba bylo az 10 miesiecy pracy, aby te
    zdjecia wykonac.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 14. Data: 2009-01-19 17:01:20
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Mikolaj Machowski napisał(a):

    >>> 350D. Ciekawe od kogo on dostal aparat :-D

    ibitions/wpy/photo.do?ph

    > O ile zrozumiałem to w ogóle przypisywanie komuś autorstwa tego zdjęcia
    > to lekkie naciąganie faktów ;) Facet ustawił aparat, lampy,
    > fotokomórkę, szedł spać, a rano sprawdzał co jest na karcie.

    Wychodzi na to, że pantera sama spust wyzwoliła! :-)

    --
    Mirek

  • 15. Data: 2009-01-19 17:05:17
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Marek Wyszomirski napisał:

> [...]

    to lekkie naciąganie faktów ;) Facet ustawił aparat, lampy,
    fotokomórkę, szedł spać, a rano sprawdzał co jest na karcie.

    m.
    --
    Wszyscy leżymy w rynsztoku, ale niektórzy z nas patrzą w gwiazdy.
    - Oscar Wilde

  • 16. Data: 2009-01-19 17:10:49
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Mikolaj Machowski" napisał
    [...]
    > O ile zrozumiałem to w ogóle przypisywanie komuś autorstwa tego zdjęcia
    > to lekkie naciąganie faktów ;) Facet ustawił aparat, lampy,
    > fotokomórkę, szedł spać, a rano sprawdzał co jest na karcie.

    Właśnie.
    Się napracował.

    Wogóle cała ta historia jest podejrzana.
    Szczeliło lampami, a panterze nie świecą oczy. Wygląda jak przytulanka z
    Ikei postawiona w arboretum w Powsinie.
    Do tego - Snowstorm leopard, a facet nazywa sięWinter - dziiiiwny zbieg
    okoliczności, nieprawdaż ?
    I co on robił w Indiach ?
    I te śnieżynki, poklonowane jak nic.

    ; )

    adam

  • 17. Data: 2009-01-19 18:59:59
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    John Smith napisał:

    > Wychodzi na to, że pantera sama spust wyzwoliła! :-)

    O, to to! Nie powinno być Snow Leopard by Steve Winter ale Snow Leopard,
    Self-portrait :P

    m.
    --
    Nie uniknie się grzechu w gadulstwie,
    kto ostrożny w języku -- jest mądry. Prz 10, 19

  • 18. Data: 2009-01-19 19:50:31
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "John Smith" <u...@e...net> napisał:

    http://www.nhm.ac.uk/visit-us/whats-on/temporary-exh
    ibitions/wpy/photo.do?ph

    > Wychodzi na to, że pantera sama spust wyzwoliła! :-)
    >[...]

    Dokładnie. I w tym momencie dochoidzimy do pytania, kto jest autorem
    zdjecia - czy ten kto wyzwala spust, czy ten, kto rozstawia sprzęt i
    przygotowuje oświetlenie. Wygląda na to, ze jednak ten drugi:-)

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 19. Data: 2009-01-19 19:53:33
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Mikolaj Machowski" <m...@w...pl> napisał:

> [...]
    > to lekkie naciąganie faktów ;) Facet ustawił aparat, lampy,
    > fotokomórkę, szedł spać, a rano sprawdzał co jest na karcie.

    I właśnie to, że umiał go odpowiednio rozstawić w odpowiednim miejscu
    (podejrzewam, ze takie ukrycie sprzętu aby pantera go nie wyczuła mogło nie
    być łatwe) i ze chcaiło mu się pzrez parę miesięcy codziennie zawartość
    karty sprawdzać zadecydowało o sukcesie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 20. Data: 2009-01-19 19:56:15
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Marek Wyszomirski napisał:

    > Dokładnie. I w tym momencie dochoidzimy do pytania, kto jest autorem
    > zdjecia - czy ten kto wyzwala spust, czy ten, kto rozstawia sprzęt i
    > przygotowuje oświetlenie. Wygląda na to, ze jednak ten drugi:-)

    To antropocentryzm! ;)

    m.