  • 31. Data: 2011-09-24 13:49:13
    Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:j5kajj$r4s$1@inews.gazeta.pl...

    > Powitanko,

    > A, no to teraz rozumiem.
    > Swoja droga nic tak w RP ver 3.0 nie idzie dobrze jak wydzieranie ludziom
    > kasy. Gdyby tak sprawnie budowano drogi jak te via ciule...

    Gdyby tak samo łatwo dawało się znaleźć chętnego, który to sfinansuje i
    postawi, to pewnie szłoby sprawniej.

  • 32. Data: 2011-09-24 13:54:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Hm, jak na razie to drogi sa generalnie dla wszystkich.

    Nie, drogi gminne od zawsze nie są dla tirów.

    > Owszem, sa pewne ograniczenia wagowe

    No właśnie.

    > No to trzeba ich tam wiecej puscic i w koncu porzadna droge zrobic.

    Nie widzę problemów, niech taki kto potrzebuje zrobić z drogi gminnej dojazd
    do swojej firmy dla tirów sfinansuje taką przebudowę, a dopiero potem niech
    po nich jeździ tirami.

    > No jak nie maja ? Mozna pojechac w druga strone, skrecic na krajowke i
    > pojechac jak panisko

    Nie mają, bo w drugą stronę do tej krajówki też jeżdżą TIR-y omijające
    płatne odcinki krajówek.
    Już nie wspominając o tym, że z takiego Śremu do każdej krajówki jest tak
    samo daleko jak do Kórnika w prostej drodze na Poznań.

    > Chyba lepiej zeby rozbili sie na takim tirze

    Nie, lepiej żeby tirów tam nie było i nadal możnaby jechać z sensownymi
    prędkościami (jak dotychczas).
    Wtedy nie trzeba tyle wyprzedzać i ilość ryzykownych manewrów drastycznie
    się zmniejsza.

    > Z calego kraju.

    No tak, ale jak zmniejsza się ilość wypadków na krajówkach, a rośnie na
    drogach lokalnych to to właśnie widać.
    A ludzie jeżdżący lokalnymi są jednak mniej obyci z dużym ruchem, więc IMO
    ryzyko wzrasta.

  • 33. Data: 2011-09-24 14:06:25
    Od: to <t...@x...abc>

    begin mister

    > nie masz pojecia w temacie na ktory sie wypowiadasz i robisz z siebie
    > blazna.

    Pitu, pitu.

    > dopuszczalny nacisk na os pojazdu na drogach wojewodzkich wynosi 8 ton
    > (moze byc podniesiony do 10t). jezeli tego nie wytrzymuja, to znak ze sa
    > zle zarzadzane. i koszty tego ma poniesc osoba za to odpowiedzialna, a
    > nie my wszyscy.

    Każda droga szybciej się zniszczy, jak będą jeździć po niej stada
    ciężaróweczek. Jeśli to Cię dziwi, to jesteś po prostu nieukiem.

    > nie, wystarczy ze dostrzegam problemy ktorych nie widzisz z poziomu
    > octavi kombii z kratka i cb.

    Niestety, nie mam octavii kombi, kratki ani cb.

    PS. Widzę, że poprawne używanie języka polskiego także stanowi dla Ciebie
    niemały problem. To -- i Twoje argumenciki -- tworzy pewien, dość
    kompletny, obraz. ;)

  • 34. Data: 2011-09-24 14:21:15
    Od: mister <b...@e...com>

    W dniu 2011-09-24 14:06, to pisze:
    > Każda droga szybciej się zniszczy, jak będą jeździć po niej stada
    > ciężaróweczek. Jeśli to Cię dziwi, to jesteś po prostu nieukiem.

    kazda droga, jezeli nie bedzie sie o nia dbala, zniszczy sie nawet jesli
    nie beda po niej jezdzily samochody ciezarowe. dziwi cie to? jestes
    nieukiem.

    > PS. Widzę, że poprawne używanie języka polskiego także stanowi dla Ciebie
    > niemały problem. To -- i Twoje argumenciki -- tworzy pewien, dość
    > kompletny, obraz. ;)

    pitu pitu. czyzby argumenty sie skonczyly?

  • 35. Data: 2011-09-24 22:42:50
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    http://wielkopolska.naszemiasto.pl/artykul/1092939,w
    ielkopolska-zamyka-drogi-dla-tir-ow,id,t.html

    Wreszcie.
    Dawno trzeba było to zrobić.
    Lokalne drogi nie są po to, aby panom tirowcom żyło się wygodniej i żeby
    więcej zarabiali czyimś kosztem.

    Wiele firm juz dolicza sobie do faktur 1% na oplate viatoll :P

    PZDr
    Adam

  • 36. Data: 2011-09-24 23:08:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > więcej zarabiali czyimś kosztem.
    >
    > Wiele firm juz dolicza sobie do faktur 1% na oplate viatoll :P

    A jednocześnie rozjeżdżają lokalne drogi, kasując jak za płatne.

  • 37. Data: 2011-09-25 21:09:17
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Gdyby tak samo łatwo dawało się znaleźć chętnego, który to sfinansuje i
    > postawi, to pewnie szłoby sprawniej.

    Gdyby choc jakas znaczna czesc tego co placa kierowcy byla przeznaczana
    na drogi... Narazie wyglada to tak, ze mamy VAT, oplate paliwowa, akcyze
    w paliwie, via ciul dla duzych mobilkow, oplaty za parkowanie, za
    przejazd autostrada. Z tego sa niezle pieniadze, za ktore zatrudnia sie
    pol miliona urzednikow, jak cos zostanie to laskawie kapna na drogi.
    I co gorsza po wyborach bedzie... jeszcze gorzej.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 38. Data: 2011-09-25 21:52:52
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On 24 Sep 2011 00:38:03 GMT, to <t...@x...abc> wrote:

    >Nigdy nie były przystosowane -- po to właśnie wybudowano autostrady.

    Ależ mylisz się, drogi wojewódzkie były do transportu ciężkiego jak
    najbardziej przystosowane.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 39. Data: 2011-09-26 00:41:04
    Od: to <t...@x...abc>

    begin jerzu

    > Ależ mylisz się, drogi wojewódzkie były do transportu ciężkiego jak
    > najbardziej przystosowane.

    Było to świetnie widać po głębokości kolein.

  • 40. Data: 2011-09-26 00:42:32
    Od: to <t...@x...abc>

    begin mister

    > kazda droga, jezeli nie bedzie sie o nia dbala, zniszczy sie nawet jesli
    > nie beda po niej jezdzily samochody ciezarowe. dziwi cie to? jestes
    > nieukiem.

    Użyj google i znajdź przejazdom ilu samochodów osobowych odpowiada
    przejazd jednej ciężaróweczki, jeśli chodzi o zniszczenie drogi.