-
21. Data: 2011-09-24 08:19:08
Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
news:j5j8je$h4k$1@inews.gazeta.pl...
>
> Powitanko,
>
>> A jak tiry rozwalą nieprzystosowane do takiego ruchu drogi to kto za to
>> zapłaci? Właściciele i kierowcy ciężaróweczek?
>
> Jesli przed budowa autostrady te drogi byly przystosowane,
Nigdy nie były i ruch tranzytowy po nich nie szedł.
Główny problem nie jest w uciekaniu z autostrad (bo ich jest niewiele),
tylko w uciekaniu z dróg krajowych BO SĄ PŁATNE.
W okolicach Poznania płatne są wszystkie krajówki i autostrada na linii
wschód-zachód, więc TIR-y postanowiły rozjechać drogi wojewódzkie i gminne.
Totalnie nieprzystysowane ani do ich gabarytów, ani do ich ilości.
Na czyjś koszt oczywiście.
Każdy kto choć raz jechał np. drogą Kostrzyn-Kórnik-Mosina wie o czym mowa.
Tam coś większego niż 3,5 t powinno być wpuszczane tylko w drodze wyjątku,
40 tonowe zestawy wcale.
-
22. Data: 2011-09-24 08:54:01
Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 24 Sep 2011 08:11:34 +0200, Cavallino napisał(a):
> Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
>> Polacy, to jednak kreatywna nacja. IMO zarząd AW załatwił sobie to.
>
> Gdyby omijali tylko autostrady to bym nic nie mówił.
> Ale oni omijają również płatne krajówki (92, S11) i rozjeżdżają lokalne
> drogi.
Ja mysle ze od poczatku tych decyzji myslano co bedzie i jak temu zaradzic.
A jak widac nie tylko o prywatna autostrade tu chodzi, ale tez o panstwowe
krajowki.
Symptomatyczne tylko zaczelo sie w Poznaniu :-)
> Już pisałem o tirze z Biedronki na drodze gminnej Kostrzyn-Siekierki.
Ale o co chodzi - w Kostrzyniu nie ma Biedronki czy co ?
Przy czym zauwaz ze tir niekoniecznie musi byc ciezki.
Zalezy co wiezie - stal, wegiel, mleko czy chrupki.
>> Inna sprawa, to wkurwia mnie to, że od czasu odpalenia wjatola, to
>> Lechicka jest zakorkowana.
>
> Nie tylko Lechicka, wszystkie lokalne drogi którymi do tej pory fajnie się
> jeździło są pełne TIR-ów.
No ale o co chodzi - jak tu sa tiry, to gdzie indziej jezdzi sie fajnie :-P
> I ilość ciężkich wypadków rośnie na nich lawinowo.
> Nie mam złudzeń że to skutek dokładnie tych TIR-ów, nawet jeśli bezpośrednio
> nie biorą w tym udziału, jak się wleczesz przez kwadrans za takim, to rośnie
> potrzeba wyprzedzania, choćby na siłę.
Za rok wigina tacy co na sile, zostana sami kapelusznicy :-)
A jestes pewien z ta lawina ? Srednia krajowa mowi ze im wiekszy tlok tym
mniej wypadkow :-)
J.
-
23. Data: 2011-09-24 09:02:38
Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 24 Sep 2011 08:14:58 +0200, Cavallino napisał(a):
> Użytkownik "Andy Niwiński" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> news:
>>> Lokalne drogi nie są po to, aby panom tirowcom żyło się wygodniej i żeby
>>> więcej zarabiali czyimś kosztem.
>> Chłopie, włącz tryb myślenia. Panom Tirowcom będzie się żyło tak jak
>> dotąd,
>
> Będzie albo nie będzie.
> Obecnie jednak zarabiają więcej, bo za winiety przestali płacić, a jeżdżą po
> lokalnych za darmo.
Badz pewny ze ktos to zdyskontowal ... i placi mniej za transport.
Ewentualnie z uwagi na kryzys ... zarobki wrocily do akceptowalnego minimum
:-)
>> ale wzrosną ceny transportu.
> Co najwyżej ceny jednostkowe, faktycznie koszty nie wzrosną, tylko państwo
> (a więc i Ty) przestanie dopłacać do ich płacy.
A myslisz ze koniec koncow kto za to zaplaci ?
Ty tez, jak nie teraz, to na emeryturze :-)
> Ale tak jak droga dawniej nie budowała się za 0 zł, tak nadal nie będzie.
taka juz rola panstwa ze ma zapewnic pewne rzeczy, za co zbiera stosowne
podatki.
Tobie bardziej przeszkadza to ze zmienil sie rozklad korkow i teraz dotyczy
drog ktorymi zapierdalsz, czy to ze drogi byly ch* robione i nie wytrzymuja
unijnej normy ? Bo takie to trzeba zburzyc i zrobic jeszcze raz :-)
J.
-
24. Data: 2011-09-24 09:29:50
Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
Od: "CeSaR" <a...@m...com>
> Obecnie jednak zarabiają więcej, bo za winiety przestali płacić, a jeżdżą
> po lokalnych za darmo.
Porozmawiaj o tym z kimkolwiek kto płaci uczciwie viatoll a do tej pory
równie uczciwie płacił winiety.
C
-
25. Data: 2011-09-24 10:01:36
Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:
>> Już pisałem o tirze z Biedronki na drodze gminnej Kostrzyn-Siekierki.
>
> Ale o co chodzi - w Kostrzyniu nie ma Biedronki czy co ?
Oczywiście że jest, cała baza dystrybucyjna/magazyn centralny nawet.
I znajduje się przy DK92.
Nie ma potrzeby, ani nawet prawa, żeby zamiast dojechać DK92 do niej,
niszczyć gminną drogę biegnącą nieopodal.
>
> Przy czym zauwaz ze tir niekoniecznie musi byc ciezki.
To jest gminna, rozsypująca się droga, z zakrętami po 90 stopni, dla niej
nawet pusty TIR już jest za ciężki.
>> Nie tylko Lechicka, wszystkie lokalne drogi którymi do tej pory fajnie
>> się
>> jeździło są pełne TIR-ów.
>
> No ale o co chodzi
Że się nie da nimi jechać, a niestety, innych dróg prowadzących do tych
samych podpoznańskich miasteczek nie ma.
TIR-y wybó mają, ale nie korzystają bo muszą płacić, mieszkańcy
dojeżdżającymi drogami lokalnymi do Poznania i z powrotem wyboru nie mają i
giną na lokalnych.
>> I ilość ciężkich wypadków rośnie na nich lawinowo.
>> Nie mam złudzeń że to skutek dokładnie tych TIR-ów, nawet jeśli
>> bezpośrednio
>> nie biorą w tym udziału, jak się wleczesz przez kwadrans za takim, to
>> rośnie
>> potrzeba wyprzedzania, choćby na siłę.
>
> Za rok wigina tacy co na sile, zostana sami kapelusznicy :-)
I dlatego wolę prawną śmierć obecności TIR-ów na tych drogach.
>
> A jestes pewien z ta lawina ?
Tak.
To co się ostatnio dzieje w okolicach to jakiś koszmar, a nie wierzę żeby
gazety zaczęły o tym pisac akurat od 3 miesięcy.
>Srednia krajowa mowi ze im wiekszy tlok tym
> mniej wypadkow :-)
Na krajówkach.
-
26. Data: 2011-09-24 10:05:30
Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:nptx0jti7jc4.8jt50jokq9qr.dlg@40tude.net...
> Dnia Sat, 24 Sep 2011 08:14:58 +0200, Cavallino napisał(a):
>> Użytkownik "Andy Niwiński" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
>> news:
>>>> Lokalne drogi nie są po to, aby panom tirowcom żyło się wygodniej i
>>>> żeby
>>>> więcej zarabiali czyimś kosztem.
>>> Chłopie, włącz tryb myślenia. Panom Tirowcom będzie się żyło tak jak
>>> dotąd,
>>
>> Będzie albo nie będzie.
>> Obecnie jednak zarabiają więcej, bo za winiety przestali płacić, a jeżdżą
>> po
>> lokalnych za darmo.
>
> Badz pewny ze ktos to zdyskontowal ... i placi mniej za transport.
Akurat jestem pewien, że płaci więcej.
Info z pierwszej ręki - od własciciela firmy transportowej.
Stawki wzrosły dość konkretnie, co prawda niektórzy klienci się opierają,
żądając wyliczeń z viatolla dla konkretnego pojazdu, ale większość płacze i
buli wyższe stawki.
A sprytni tirowcy więcej kasują, winiet już nie płacą, a jadą drogami
lokalnymi.
> Ewentualnie z uwagi na kryzys ... zarobki wrocily do akceptowalnego
> minimum
> :-)
>
>>> ale wzrosną ceny transportu.
>> Co najwyżej ceny jednostkowe, faktycznie koszty nie wzrosną, tylko
>> państwo
>> (a więc i Ty) przestanie dopłacać do ich płacy.
>
> A myslisz ze koniec koncow kto za to zaplaci ?
Koniec końców wychodzi na to samo, tylko więcej zostaje transportowcom w
kieszeni.
A miało być tak, że nie zostaje im więcej.
>> Ale tak jak droga dawniej nie budowała się za 0 zł, tak nadal nie będzie.
>
> taka juz rola panstwa ze ma zapewnic pewne rzeczy
Ale nie musi za darmo.
Dzięki temu nie będziemy dopłacali do pensyjek transportowców z podatków.
Będzie dopłacał ten, kto korzysta z ich usług, w cenie towaru.
I tak ma być.
> Tobie bardziej przeszkadza to ze zmienil sie rozklad korkow i teraz
> dotyczy
> drog ktorymi zapierdalsz, czy to ze drogi byly ch* robione i nie
> wytrzymuja
> unijnej normy ?
I to i to.
Jak niszczą świeżo zrobioną gminną schetynówkę to mnie szlag na miejscu
trafia.
-
27. Data: 2011-09-24 12:15:14
Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
Powitanko,
> Główny problem nie jest w uciekaniu z autostrad (bo ich jest niewiele),
> tylko w uciekaniu z dróg krajowych BO SĄ PŁATNE.
A, no to teraz rozumiem.
Swoja droga nic tak w RP ver 3.0 nie idzie dobrze jak wydzieranie
ludziom kasy. Gdyby tak sprawnie budowano drogi jak te via ciule...
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com
-
28. Data: 2011-09-24 12:40:38
Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Fri, 23 Sep 2011 23:34:20 +0200, megrims
<m...@i...pl> wrote:
> tylko gdzie! Obecnie to całą Europa to syf.
Meksyk, Burkina Faso, Chiny, Indie. Świat stoi przed Tobą
otworem!
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
29. Data: 2011-09-24 12:44:11
Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 24 Sep 2011 10:01:36 +0200, Cavallino napisał(a):
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:
>>> Już pisałem o tirze z Biedronki na drodze gminnej Kostrzyn-Siekierki.
>> Ale o co chodzi - w Kostrzyniu nie ma Biedronki czy co ?
>
> Oczywiście że jest, cała baza dystrybucyjna/magazyn centralny nawet.
> I znajduje się przy DK92.
> Nie ma potrzeby, ani nawet prawa, żeby zamiast dojechać DK92 do niej,
> niszczyć gminną drogę biegnącą nieopodal.
Hm, jak na razie to drogi sa generalnie dla wszystkich.
Owszem, sa pewne ograniczenia wagowe, ale nie bardzo sobie wyobrazam
ograniczen.
Droga tylko dla Cavallino ? Zostan Kulczykiem, zrobisz sobie :-)
Zakazy i bramki wszedzie, wpuszczac tylko uprawnionych ?
No chyba ze uwazasz iz wladza zle zrobila z tym viatolem .. masz okazje
przekazac jej swoja opinie :-)
>> Przy czym zauwaz ze tir niekoniecznie musi byc ciezki.
> To jest gminna, rozsypująca się droga, z zakrętami po 90 stopni, dla niej
> nawet pusty TIR już jest za ciężki.
No to trzeba ich tam wiecej puscic i w koncu porzadna droge zrobic.
Domy tam jakies sa ? To jak dowieziono materialy na budowe ?
>>> Nie tylko Lechicka, wszystkie lokalne drogi którymi do tej pory fajnie
>>> się jeździło są pełne TIR-ów.
>> No ale o co chodzi
> Że się nie da nimi jechać, a niestety, innych dróg prowadzących do tych
> samych podpoznańskich miasteczek nie ma.
> TIR-y wybó mają, ale nie korzystają bo muszą płacić, mieszkańcy
> dojeżdżającymi drogami lokalnymi do Poznania i z powrotem wyboru nie mają i
> giną na lokalnych.
No jak nie maja ? Mozna pojechac w druga strone, skrecic na krajowke i
pojechac jak panisko, przynajmniej przez rok, bo potem i osobowe beda
placic :-)
>>> I ilość ciężkich wypadków rośnie na nich lawinowo.
>>> Nie mam złudzeń że to skutek dokładnie tych TIR-ów, nawet jeśli
>>> bezpośrednio
>>> nie biorą w tym udziału, jak się wleczesz przez kwadrans za takim, to
>>> rośnie potrzeba wyprzedzania, choćby na siłę.
>>
>> Za rok wigina tacy co na sile, zostana sami kapelusznicy :-)
>
> I dlatego wolę prawną śmierć obecności TIR-ów na tych drogach.
Chyba lepiej zeby rozbili sie na takim tirze niz na tobie, bo moze pojedzie
jakis kapelusznik skoda i tez trzeba go bedzie na sile :-)
>> A jestes pewien z ta lawina ?
> Tak.
> To co się ostatnio dzieje w okolicach to jakiś koszmar, a nie wierzę żeby
> gazety zaczęły o tym pisac akurat od 3 miesięcy.
>
>>Srednia krajowa mowi ze im wiekszy tlok tym
>> mniej wypadkow :-)
> Na krajówkach.
Z calego kraju. Ale to statystyki wieloletnie, nie z ostatniego tygodnia.
J.
-
30. Data: 2011-09-24 13:42:11
Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
Od: mister <b...@e...com>
W dniu 2011-09-24 01:13, to pisze:
> Tobie się mylą Twoje argumenciki, najpierw podnosisz argumencik kosztów
> (że niby w sklepach będzie drożej), a potem -- gdy wspominam o kosztach
> remontów nieprzystosowanych do takiego ruchu ciężarówek dróg -- zaczynasz
> bredzić, że "to wina zarządców dróg" (i kwestia kosztów przestaje dla
> Ciebie istnieć).
nie masz pojecia w temacie na ktory sie wypowiadasz i robisz z siebie
blazna.
dopuszczalny nacisk na os pojazdu na drogach wojewodzkich wynosi 8 ton
(moze byc podniesiony do 10t). jezeli tego nie wytrzymuja, to znak ze sa
zle zarzadzane. i koszty tego ma poniesc osoba za to odpowiedzialna, a
nie my wszyscy.
> Jesteś kierowcą ciężaróweczki?
nie, wystarczy ze dostrzegam problemy ktorych nie widzisz z poziomu
octavi kombii z kratka i cb.