  • 91. Data: 2011-09-27 18:41:05
    Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-27 14:53, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Dokładnie.

    > A czemu idiotycznie?
    > Jak nie było tych umów, to problem był ten sam co teraz, tiry
    > rozjeżdżały lokalne drogi.
    > Tyle, że jak podpisywali to autostrad było mało, więc kasy wystarczało.

    No ale to w momencie podpisywania bylo wiadomo, ze bedzie X km
    autostrady i jak sie podpisuje umowe, to nalezy liczyc sie z jej
    konsekwencjami dlugoterminowymi, a nie po paru latach utyskiwac, ze nie
    ma kasy i trzeba dokladac. Ktos, kto konstruowal te umowy powinien
    poniesc odpowiedzialnosc. Tylko, ze (podobno) ci ludzie teraz siedza w
    zarzadach tych spolek prywatnych wlasnie i ciagna kase z umow, ktore
    wczesniej jakby "pod siebie" podpisywali...

    > Raczej banki finansujące umowę.
    > Zyskiem państwa jest sama droga za kilkadziesiąt lat i załatwienie
    > problemu autostrady.

    Ale jaki to zysk? Tyle co trzeba bylo doplacic do winiet to strata, nie
    zysk. I po kilkudziesieciu latach panstwo dostanie zdezelowany produkt
    autostradopodobny, ktory bedzie wymagal znowu wielkich nakladow
    finansowych? Jak dla mnie to sama strata, w kazdym miejscu. Jak
    doplacalem do tych winiet z podatkow to przynajmniej nie musialem sie
    wkur... na drogach lokalnych. Teraz w imie uczciwosci nie doplacamy do
    darmozjadow i nierobow jak to nazywasz, a obciazenia podatkowe sie jakby
    nie zmienily, a doszlo wkur...ie jak trzeba pokonac wiecej niz 50km po
    kraju. :| Gdzie tu jakis zysk?

    --
    venioo
    GG:198909

  • 92. Data: 2011-09-27 18:49:36
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-27 16:15, Arek pisze:

    > Właśnie ten problem został rozwiązany, teraz mają płacić za przejazd. A
    > Tobie się to nie podoba i chciałbyś nadal im dopłacać.

    Rozwiazany? To zajebiste rozwiazanie problemu spowodowalo lawine nowych,
    jeszcze bardziej uciazliwych.
    A mnie nie podoba sie tylko nakazowy sposob w jaki zostalo to zrobione.
    Czyli wg. czyjegos widzimisie i bez zadnej alternatywy.

    > A to ciekawe, kiedy te opłaty znieśli?

    Ale wykupujesz winiete na granicy (co wg ciebie jest
    niesprawiedliwoscia), czy placisz jak u nas za odcinek wedle widzimisie
    prywatnego wlasciciela kolejnych budek?

    --
    venioo
    GG:198909

  • 93. Data: 2011-09-27 18:51:07
    Od: venioo <p...@o...eu>

    > Prezes jeździ najwięcej.

    Chyba na wczasy :) Bo przeciez to nierob, darmozjad i ciemiezca, ciagle
    kombinujacy jak tu powiekszyc liczbe zer na koncie kosztem spoleczenstwa ;)
    Tak wiec zgodnie z logika - nierob nie moze jezdzic (co w firmie
    transportowej=pracy) a juz na pewno nie najwiecej ;)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 94. Data: 2011-09-27 18:57:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A czy my Niemcom doplacamy do czegos? Oni nie kaza nam placic za jazde po
    > swoich drogach, a my im. Taki jakby obustronny interes.

    Co Ty bredzisz?
    Jak najbardziej za przejazd tirem po niemieckich autostradach trzeba bulić.
    Nie wiem w jakim kraju w Europie nie trzeba zresztą.

  • 95. Data: 2011-09-27 18:59:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ty nie wiadomo skad nagle wtraciles jakies 12t...

    Jakbyś przeczytał linkowany artykuł to byś wiedział skąd.

    >To co ja kupuje albo jako produkt koncowy albo w formie
    >polproduktow/surwcow jezdzi TIRami.

    No i pasuje.
    Nie będziesz musiał płacić dodatkowego podatku z tego powodu, zapłacisz w
    cenie transportu.
    Ja dzięki temu nie będę musiał płacić dodatkowego podatku i nie zapłacę za
    to, że Ci to coś tym tirem przywiozą.
    Dokładnie taki jest cel, więc wszystko gra.

  • 96. Data: 2011-09-27 19:02:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > W tym punkcie w sumie sie zgadzamy. Tylko nieco inaczej rozumiemy pojecie
    > "nierobom lepiej" :)
    > Bo poniekad Ci co po nich jezdza tez sa w jakiejs czesci wlascicielami jak
    > Ty czy ja,

    Co nie znaczy że mają prawo oczekiwać, że ktoś będzie im dopłacał.

    >Wiec jak wiecej placa, to dlaczego nie maja wiecej wymagac?

    Bo chodzi właśnie o to, aby nikt nie musiał więcej płacić w podatku.
    Tylko żeby zapłacił bezpośrednio korzystający.

  • 97. Data: 2011-09-27 19:07:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > No ale to w momencie podpisywania bylo wiadomo, ze bedzie X km autostrady
    > i jak sie podpisuje umowe, to nalezy liczyc sie z jej konsekwencjami
    > dlugoterminowymi,

    Problem do rozwiązania był tu i teraz, tak jak obecne rozjeżdżanie dróg
    lokalnych przez tiry trzeba załatwić od razu, a nie myśleć nad tym kilka
    lat.
    A pewnie długoterminowo właśnie zakładali obecne rozwiązanie, więc nie wiem
    o co Ci chodzi, że viatoll był o kilka lat za późno?
    No to generalnie się z tym zgadzam.

    > Ale jaki to zysk? Tyle co trzeba bylo doplacic do winiet to strata

    LOL !!!!
    Gdyby to była strata, to nikt by nie dopłacał.
    Więc pewnie jednak to był zysk, a nie strata, skoro wszyscy byli zadowoleni.

    >I po kilkudziesieciu latach panstwo dostanie zdezelowany produkt
    >autostradopodobny, ktory bedzie wymagal znowu wielkich nakladow
    >finansowych?

    Zdezelowany albo nie do końca zdezelowany, się zobaczy.
    Wiadomo, że samo nie bardzo się kwapiło do budowy, więc pewnie lepszy rydz
    niż nic.

    >Jak dla mnie to sama strata, w kazdym miejscu.

    Jasne, bo brak autostrady jest lepszy niż stara autostrada?
    Jakoś moim zdaniem jest dokładnie odwrotnie.

  • 98. Data: 2011-09-27 19:09:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Chyba na wczasy :)

    Na wczasy też.
    Ale Tobie się zdecydowanie mylą firmy transportowe w skali rodzinnej, od
    jakichś molochów w rodzaju PEKAESU, gdzie prezes sobie w gangu chodzi.
    Żeby coś takiego osiągnąć od zera, to trzeba najpierw duuuuuuuuuuuużo km
    przejechać za kółkiem.

    >Bo przeciez to nierob, darmozjad i ciemiezca, ciagle kombinujacy jak tu
    >powiekszyc liczbe zer na koncie kosztem spoleczenstwa ;)

    To ostatnie oczywiście jest prawdą, wtedy tych km trzeba przejechać mniej.

  • 99. Data: 2011-09-27 22:43:09
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-27 18:57, Cavallino pisze:

    > Co Ty bredzisz?

    Zagalopowalem sie. Przyznaje.

    > Jak najbardziej za przejazd tirem po niemieckich autostradach trzeba bulić.
    > Nie wiem w jakim kraju w Europie nie trzeba zresztą.

    No ale w formie winiet, ktore sa wg Was z gruntu niesprawiedliwe
    spolecznie? Czy wydumanych opat za odcinki jak w PL?

    --
    venioo
    GG:198909

  • 100. Data: 2011-09-27 22:52:32
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-27 19:02, Cavallino pisze:

    > Bo chodzi właśnie o to, aby nikt nie musiał więcej płacić w podatku.
    > Tylko żeby zapłacił bezpośrednio korzystający.

    No ale bezposrednio korzystajacy juz to placi w paliwie, a koszty tego
    przerzuca na odbiorce koncowego. Wiec dlaczego kaze sie temu
    korzystajacemu drugi raz placic za to samo? To jest takie troche
    zmienianie zasad gry w czasie gry.

    Moze niech min.fin. nazwie to co jest zawarte w paliwie "podatek na
    bande urzedniczych darmozjadow" i wtedy juz bedzie wszystko jasne i nie
    bede sie niczego czepial :)
    I jeszcze tylko jedna sprawa: sposob wprowadzenia tych oplat. W
    Londynie jak strefe platnego wjazdu do centrum wprowadzali, to
    stopniowo, i juz pare lat do przodu informowali o tym opinie publiczna.
    ZTCW w innych cywilizowanych krajach podobnie sie robi. A u nas nikt
    nikogo nie informowal, nagle JEBS! i przed faktem dokonanym wszyscy
    postawieni i placic trzeba, bo jak nie to kara...

    --
    venioo
    GG:198909