    From: venioo <p...@o...eu>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
    Date: Tue, 27 Sep 2011 18:41:05 +0200

    W dniu 2011-09-27 14:53, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Dokładnie.

    > A czemu idiotycznie?
    > Jak nie było tych umów, to problem był ten sam co teraz, tiry
    > rozjeżdżały lokalne drogi.
    > Tyle, że jak podpisywali to autostrad było mało, więc kasy wystarczało.

    No ale to w momencie podpisywania bylo wiadomo, ze bedzie X km
    autostrady i jak sie podpisuje umowe, to nalezy liczyc sie z jej
    konsekwencjami dlugoterminowymi, a nie po paru latach utyskiwac, ze nie
    ma kasy i trzeba dokladac. Ktos, kto konstruowal te umowy powinien
    poniesc odpowiedzialnosc. Tylko, ze (podobno) ci ludzie teraz siedza w
    zarzadach tych spolek prywatnych wlasnie i ciagna kase z umow, ktore
    wczesniej jakby "pod siebie" podpisywali...

    > Raczej banki finansujące umowę.
    > Zyskiem państwa jest sama droga za kilkadziesiąt lat i załatwienie
    > problemu autostrady.

    Ale jaki to zysk? Tyle co trzeba bylo doplacic do winiet to strata, nie
    zysk. I po kilkudziesieciu latach panstwo dostanie zdezelowany produkt
    autostradopodobny, ktory bedzie wymagal znowu wielkich nakladow
    finansowych? Jak dla mnie to sama strata, w kazdym miejscu. Jak
    doplacalem do tych winiet z podatkow to przynajmniej nie musialem sie
    wkur... na drogach lokalnych. Teraz w imie uczciwosci nie doplacamy do
    darmozjadow i nierobow jak to nazywasz, a obciazenia podatkowe sie jakby
    nie zmienily, a doszlo wkur...ie jak trzeba pokonac wiecej niz 50km po
    kraju. :| Gdzie tu jakis zysk?

    --
    venioo
    GG:198909