-
1. Data: 2010-03-23 20:02:16
Temat: Wibracji przodu ciag dalszy...
Od: "Tytus" <t...@g...pl>
Siemka
Droga przyjaciolko...pisalem juz do Ciebie kilka dni wczesniej z tym
problemem...
pacjent zolte VTR, pomimo wymiany opony (wywazenie dynamiczne 10g), lozysk
glowki ramy (stozkowe), prostowania tarcz (jedna miala ok 0,5mm bicia),
mycia zmywaczem do hamulcow nadal wibruje przy hamowaniu...
Nie ukrywam ze mnie to lekuchno zaczyna irytowac...jutro bede mierzyl
mikrometrem czy tarcze nie maja roznic w grubosci (bicie moge zmierzyc tylko
zewnatrz - od srodka nie podchodzi czujnik zegarowy - z zew nie maja wiecej
jak 0,01mm).
Sa jeszcze jakies inne pomysly (oprocz - zmienic moto na Kawasaki).
Zastanawiam sie jeszcze nad lozyskami w kole, ale problem jest tylko przy
hamowaniu...
Licze na celna odpowiedz
twoj
Tytus
-
2. Data: 2010-03-23 20:07:39
Temat: Re: Wibracji przodu ciag dalszy...
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2010-03-23 21:02, Tytus pisze:
> pacjent zolte VTR, pomimo wymiany opony (wywazenie dynamiczne 10g),
> lozysk glowki ramy (stozkowe), prostowania tarcz (jedna miala ok 0,5mm
> bicia), mycia zmywaczem do hamulcow nadal wibruje przy hamowaniu...
lagi rozbieral ?
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
3. Data: 2010-03-23 20:12:04
Temat: Re: Wibracji przodu ciag dalszy...
Od: "Tytus" <t...@g...pl>
Siemka
***"Kuczu"
lagi rozbieral ?
Nie, a moga miec zwiazek???
--
Tytus
żółta motorynka
-
4. Data: 2010-03-23 20:43:18
Temat: Re: Wibracji przodu ciag dalszy...
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2010-03-23 21:12, Tytus pisze:
> Siemka
> ***"Kuczu"
> lagi rozbieral ?
>
> Nie, a moga miec zwiazek???
Moga miec luzy na tulejkach slizgowych. Lozyska kola tez bym wymienil,
to koszt niewielki a w najgorszym wypadku bedziesz mial po prostu nowe.
I dokrec zaciski :)
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
5. Data: 2010-03-23 20:47:47
Temat: Re: Wibracji przodu ciag dalszy...
Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>
Użytkownik "Tytus" <t...@g...pl> napisał
>
> prostowania tarcz (jedna miala ok 0,5mm bicia),
>
Tarczy nie da się wyprostowac. Jesli to zrobisz, to
efekt jest taki, ze bedzie prosta tylko na zimno.
W trakcie hamowania po paru obrotach kola rosnie jej
temperatura i sie krzywi. Potem stygnie i jest znowu
plaska. To taka pamięć kształtu. Aby tego uniknac
trzeba by sie bawic w obrobke cieplna po prostowaniu.
Reasumujac: wyrzuc te tarcze.
Pozdr
--
Hinek
F650 K750 i inne..
-
6. Data: 2010-03-23 21:04:02
Temat: Re: Wibracji przodu ciag dalszy...
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2010-03-23 21:47, Hinek pisze:
> Tarczy nie da się wyprostowac. Jesli to zrobisz, to
> efekt jest taki, ze bedzie prosta tylko na zimno.
> W trakcie hamowania po paru obrotach kola rosnie jej
> temperatura i sie krzywi. Potem stygnie i jest znowu
> plaska. To taka pamięć kształtu. Aby tego uniknac
> trzeba by sie bawic w obrobke cieplna po prostowaniu.
> Reasumujac: wyrzuc te tarcze.
Jestem za. Nie wierze w prostowanie tarcz, zwlaszcza tych plywajacych. A
gosci ktorzy to robia uwazam za rzezbiarzy w gownie. Tarcze mozna co
najwyzej przeszlifowac umiejetnie na szlifierce klowej (o ile grubosc
pozwala) ale prostowanie to jakas masakra.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
7. Data: 2010-03-23 21:18:48
Temat: Re: Wibracji przodu ciag dalszy...
Od: doktorski <d...@g...com>
On 23 Mar, 22:04, Kuczu <q...@g...com> wrote:
> Jestem za. Nie wierze w prostowanie tarcz, zwlaszcza tych plywajacych. A
> gosci ktorzy to robia uwazam za rzezbiarzy w gownie. Tarcze mozna co
> najwyzej przeszlifowac umiejetnie na szlifierce klowej (o ile grubosc
> pozwala) ale prostowanie to jakas masakra.
Ja bym nie generalizowal. O ile ta zasada ma sie jak najbardziej do
szosowek o tyle w endurakach, ktore oberwaly kamieniem tarcze, daja
sie ladnie i skutecznie prostowac jednym lub dwoma precyzyjnymi
pizgnieciami mlotkiem. Tylko trzeba wyczucia i wprawy.
pzdr, dr
K12S/525
-
8. Data: 2010-03-23 21:23:47
Temat: Re: Wibracji przodu ciag dalszy...
Od: "Tytus" <t...@g...pl>
Siemka
***Kuczu i Hinek pisze:
>
>> Tarczy nie da się wyprostowac. Jesli to zrobisz, to
>> efekt jest taki, ze bedzie prosta tylko na zimno.
>> W trakcie hamowania po paru obrotach kola rosnie jej
>> temperatura i sie krzywi. Potem stygnie i jest znowu
>> plaska. To taka pamięć kształtu. Aby tego uniknac
>> trzeba by sie bawic w obrobke cieplna po prostowaniu.
>> Reasumujac: wyrzuc te tarcze.
>
> Jestem za. Nie wierze w prostowanie tarcz, zwlaszcza tych plywajacych. A
> gosci ktorzy to robia uwazam za rzezbiarzy w gownie. Tarcze mozna co
> najwyzej przeszlifowac umiejetnie na szlifierce klowej (o ile grubosc
> pozwala) ale prostowanie to jakas masakra.
Tarcza mierzona na zimno - bicie max 0,01mm, ruszam pierwsze hamowanie
wibracja wystepuje od razu, przy wiekszych predkosciach jakby mniej, albo
tak samo...i nie ma znaczenia czy hamuje z 200 czy 80...
Jutro zmienie lozyska - jak bedzie trzeba kupie tez tarcze ale nie chcialbym
kichnac z paru groszy nie majac 100% pewnosci wiec zaczne od tanszych opcji.
Byc moze pokombinuje z przekladka kola od jakiejs CBR bo to chyba to samo.
Tarcze prostowal praktyk - ja mam do niego zaufanie - a on nie ma ze mnie
kasy :)
HINT: moto stalo kilka lat...
--
Tytus
żółta motorynka
-
9. Data: 2010-03-23 21:39:31
Temat: Re: Wibracji przodu ciag dalszy...
Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>
Użytkownik "Tytus" <t...@g...pl> napisał
>
> Byc moze pokombinuje z przekladka kola od jakiejs CBR bo to chyba to samo.
> Tarcze prostowal praktyk - ja mam do niego zaufanie - a on nie ma ze mnie kasy
> :)
>
Zrob ewentualnie hardcorowy eksperyment. Wymontuj te prostowana tarcze, wloz
cos miedzy klocki i uzyj power tasmy do zabezpieczenia calosci. No sprawdz co
bedzie, byle ostroznie :] Troche pracy - ale sprawa sie wyjasni bez uzywania
metody Ciaglej Wymiany Elementow Do Skutku :)
Pozdr
--
Hinek
F650 K750 i inne..
-
10. Data: 2010-03-23 21:42:18
Temat: Re: Wibracji przodu ciag dalszy...
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2010-03-23 22:18, doktorski pisze:
> Ja bym nie generalizowal. O ile ta zasada ma sie jak najbardziej do
> szosowek o tyle w endurakach, ktore oberwaly kamieniem tarcze, daja
> sie ladnie i skutecznie prostowac jednym lub dwoma precyzyjnymi
> pizgnieciami mlotkiem. Tylko trzeba wyczucia i wprawy.
Alez oczywiscie. Przy czym przy crossowkach/enduro tarcze sa na ogol
sztywne i wykonane z blachy 3-4 mm. Latwo sie gna i latwo je
wyprostowac. A i predkosci sa o niebo mniejsze.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/