  • 1. Data: 2010-03-23 09:39:02
    Temat: Motorower dla zony :)
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    Czesc

    Potrzebuje porady sprzetowej.
    Otoz moja przygoda z moto zaczela sie od Hondy HM 50ccm w wersji
    SuperMoto i uwazam, ze to byl trafiony zakup - sporo sie nauczylem i
    potem jazda na motocyklu przyszla mi latwiej - tak mi sie wydaje.
    Zona odkad siadla na motocykl nie chce zsiadac (z fotela pasazera
    Hornet'ki) i cos przebakuje nt. moto - skuter odpada :)
    I teraz mam dylematy (pomijam te zwiazane z bezpieczenstwem i
    slusznoscia jazdy na dwoch kolkach przez matke dwojki dzieci :)

    Krosik SuperMoto wydaje mi sie ok bo latwo sie nim manewruje z racji
    nachylenia glowki ramy, ale np czy 2T czy 4T? Z 2T wybor spory poczawszy
    od Hondy HM jakze wspanialej, przez Derbi Sende, Rieju, Yamaha DT itd.
    Czesci tanie, serwis prosty etc.
    Pojawily sie jakies SuperMoto np. Romet'a :) w wersji 4T, potem jakies
    KingWay i inne cuda.
    Za 2T przemawia spora wydajnosc silnika przy takiej malej pojemnosci ale
    z kolei "pierdzi" :). 4T deczko slabsze ale za to ciche...
    Sa tez jakies nakedy chinskie z silnikiem 4T.

    Docelowo - o ile ja znam - to pojedzi na tym jeden sezon i zapisze sie
    na prawko A :)

    Ile moge na to wydac? No tyle co na pare par butow z Venecji... :)
    fajnie by bylo jakby zamknelo sie w 3-4tys. Wiecej chyba nie warto :)

    tia,

    --
    jarek

  • 2. Data: 2010-03-23 11:24:09
    Temat: Re: Motorower dla zony :)
    Od: Glexu <"glex[wytnij]u[to]"@o2.pl>

    Jarek Pudelko pisze:
    > Czesc
    >
    > Potrzebuje porady sprzetowej.

    Ja pozwolę sobie podpiąć się pod wątek. Znalazłem na allegro takie cudo
    http://moto.allegro.pl/item958750936_lizard_cbr_125.
    html i mam pytanie
    do doświadczonych - czy takie cuś nadaje się w ogóle do nauki jazdy dla
    kobiety która nigdy do czynienia z moto nie miała - a chce mieć i jako
    ogólnie jej pierwsze moto?

    Ciekawi mnie fakt co to w ogóle za producent - pewnie chiński - i jak z
    częściami zamiennymi do takiego pojazdu.

    pozdrawiam,
    Glexu

  • 3. Data: 2010-03-23 12:23:31
    Od: Vir <a...@o...pl>

> [...]
    > do doświadczonych - czy takie cuś nadaje się w ogóle do nauki jazdy dla
    > kobiety która nigdy do czynienia z moto nie miała - a chce mieć i jako

    Podoba mi się w nim szybkościomierz wyskalowany do 220 :-)
    Ja kupiłem żonie Hondę CBF 125 i uważam że to był dobry pomysł. A i tak
    postawienie jej na centralkę to dla niej spory wysiłek.

    --
    Vir
    Duża czarna bawarka i mała czarna japonka

  • 4. Data: 2010-03-23 12:50:50
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2010-03-23 13:23, Vir pisze:

    > Podoba mi się w nim szybkościomierz wyskalowany do 220 :-)
    > Ja kupiłem żonie Hondę CBF 125 i uważam że to był dobry pomysł. A i tak
    > postawienie jej na centralkę to dla niej spory wysiłek.

    No tak ale moja zona nie ma jeszcze prawka A zatem CBF125 nie wchodzi w
    gre. Nie chce nawet robic sztuczek typu 125ccm zarejestrowany na 50ccm
    bo to sie moze zle skonczyc :)

    --
    jarek

  • 5. Data: 2010-03-23 12:51:29
    Od: Glexu <"glex[wytnij]u[to]"@o2.pl>

    Vir pisze:
    > Podoba mi się w nim szybkościomierz wyskalowany do 220 :-)
    > Ja kupiłem żonie Hondę CBF 125 i uważam że to był dobry pomysł. A i tak
    > postawienie jej na centralkę to dla niej spory wysiłek.

    No faktycznie ten zegarek z 200km/h troche razi ;) Ale trafiłem właśnie
    na to przegladająć min. Hondy CBF i CBR 125cc.

  • 6. Data: 2010-03-23 12:58:48
    Od: duddits <d...@b...com>

    W dniu 23.03.2010 13:23, Vir pisze:
    > Ja kupiłem żonie Hondę CBF 125 i uważam że to był dobry pomysł. A i tak
    > postawienie jej na centralkę to dla niej spory wysiłek.

    Hm, a jesteś pewien, że ona to prawidłowo robi? Ja pamiętam, że pierwszy
    raz to się też ostro siłowałem, bo zapewne robiłem ten sam błąd co każdy
    początkujący: ciągnąłem moto do tyłu, zamiast do góry :)
    I tak cała "magia" to dobry nacisk na stopkę: moto samo w zasadzie wskakuje.

    Moja dziewczyna, też żaden terminator, na luzie ogarnia w ten sposób FZ6.

    --
    duddits

  • 7. Data: 2010-03-23 13:11:10
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Glexu pisze:

> [...]
    > do doświadczonych - czy takie cuś nadaje się w ogóle do nauki jazdy dla
    > kobiety która nigdy do czynienia z moto nie miała - a chce mieć i jako

    Ogólnie tak, chociaż szkoda plastików, mimo że chińskie. W te 150 km/h
    maksymalnej to nie bardzo wierzę, tzn na budziku może i się pokazały,
    widocznie kilometry Chińczycy też mają mniejsze. No i ubawił mnie
    "basowy dźwięk" z tłumika.

    > Ciekawi mnie fakt co to w ogóle za producent - pewnie chiński - i jak z
    > częściami zamiennymi do takiego pojazdu.

    Nie mam pojęcia. Chińczyków wystrzegam się jak ognia.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.
    weFAQ&v=qvj

  • 8. Data: 2010-03-23 19:54:02
    Od: "Marcin" <a...@i...pl>

    > I tak cała "magia" to dobry nacisk na stopkę: moto samo w zasadzie
    > wskakuje.

    No właśnie - mnie nauczono i wiem, że nic nie trzeba ciągnąć. Myk tkwi w
    odpowiednim naciśnięciu. I niejednego już nauczyłem, który ... ciągnął :-)
    :-)

  • 9. Data: 2010-03-24 08:19:55
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    Czesc

    Watek o sposobach podnoszenia motocykla na centralke jest dosc ciekawy
    ale ja ciagle nie wiem co wybrac dla Aski no... :)
    Poradzcie cos :)

    --
    jarek

  • 10. Data: 2010-03-24 10:14:51
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Jarek Pudelko pisze:
    > Czesc
    >
    > Watek o sposobach podnoszenia motocykla na centralke jest dosc ciekawy
    > ale ja ciagle nie wiem co wybrac dla Aski no... :)
    > Poradzcie cos :)

    Proszzz...
    Dowolny "klasyczny" motorower z silnikiem 4T.
    Cieszem siem itede... ;)

    --
    pozdrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)