  • 11. Data: 2017-01-02 16:33:23
    Temat: Re: WiFi w domu [cross]
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 2 stycznia 2017 15:46:19 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:

    > A po chorobę Ci ten starusienki HUB? Po koncentryku internet rozprowadzasz?
    > Wywal tego HUB'a, chyba że masz internet nie szybszy niż 10Mbit (a może
    > i mniej to coś puszcza). Postaw jakiś "normalny" switch.

    CZasem ludzie na switcha mówią hub. Prawdziwego huba to ja nie widzialem juz cale
    lata :)
    A dziś hub 1 gitowy to drogi jest bo można nim podsłuchiwać ethernet i nazywa sie
    network tap ;)

    > Można tak powiedzieć, nie wiem jak z zasięgiem tych wynalazków w
    > stosunku do "normalnego" AP z antenkami. No jest małe i cenowo jak
    > "zwykły" router.

    To ma te zalete że od strony gniazdka jest jedna sieć. Rozbudowa o kolejny jest
    prosta, czasem to dosyć cenna zaleta. Jest sporo osób które zarabiaja okolice
    50-100pln i dla nich spędzenie godziny na szukaniu rozwiązania jak sie jakieś wifi
    pożarły i w jednym zakatku nie działa sieć dobrze to gorsze rozwiązanie niż
    wetkniecie kolejnego dinksa w gniazdko i skonfigurowaniu go...

    Ale IMHO to kwestia gustu czy specyfiki.

    > A po co jak to Jego dom a nie hotel? Tylko problemy jak będzie chciał
    > wydrukować coś na drukarce na parterze z 2-go piętra. Ustawia wszędzie
    > to samo SSID, hasło i chodzi sobie po piętrach. Nawet zwykły router tak
    > można ustawić. Podłączasz internet po LAN z routera (Neostrady tutaj),
    > na routerze ustawiasz stałe IP z puli adresów routera Neostrady, WiFi
    > ustawiasz SSID oraz hasło. Tyle. WAN nie konfigurujesz, wyłączasz DHCP.

    No to ja bym te drukarke wpiął do sieci dostępnej ogólnie a nie tylko lokalnie przy
    tym jednym AP...

    Nie mialem w rece tych dongli do gniazdek więc nie wiem czy ich sieć od strony
    zasilania jest jako WAN i natowana. Ale moze byc tak ze nie musi byc.

  • 12. Data: 2017-01-02 17:26:29
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Jak sprawić, aby WiFi było dostępne w domu z trzema kondygnacjami?
    > Teraz mam router Neostrady LiveBox ten w kształcie książki i hub
    > https://www.cnet.com/products/allied-telesis-at-mr82
    0tr-hub-8-ports-desktop-series/specs/
    > Sieć kablowa jest na dwóch z trzech kondygnacji. Teraz Wifi jest osiągalne
    > praktycznie na jednym poziomie i na piętrze powyżej, ale w > miejscu nad
    > routerem.

    Router ustawić na środkowej kondygnacji, zmienić anteny na większy zysk, ustawić
    anteny w kształt litery V pod kątem 45 stopni: \ /

  • 13. Data: 2017-01-02 18:01:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-01-02 o 17:26, qwerty pisze:
    > zmienić anteny na większy zysk
    Tak wygląda ten router.
    http://obrazki.elektroda.pl/8677754000_1305615928.jp
    Nie ma anteny zewnętrznej, nie ma gniazda anteny.

    Są routery, które pokryją cały dom i jeszcze kawałek (ogród) :-)

    Robert

  • 14. Data: 2017-01-02 18:42:53
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-01-02 o 16:33, s...@g...com pisze:

> [...]
    lata :)
    > A dziś hub 1 gitowy to drogi jest bo można nim podsłuchiwać ethernet i nazywa sie

    Kliknij w linka w pierwszym poście...

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2017-01-02 18:45:33
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Tak wygląda ten router.
    > http://obrazki.elektroda.pl/8677754000_1305615928.jp
    > Nie ma anteny zewnętrznej, nie ma gniazda anteny.
    >
    > Są routery, które pokryją cały dom i jeszcze kawałek (ogród) :-)

    Jasne, wystarczy wystawić router poza budynek, po środku najdłuższej
    ściany z pokojami i antenę skierować na budynek. Masz WiFi w budynku, na
    ogrodzie... Tylko trzeba wyjść kablami na swój ogród i zamknąć router
    aby nie zamarzł zimą.

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2017-01-02 19:02:14
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Tak wygląda ten router.
    > http://obrazki.elektroda.pl/8677754000_1305615928.jp
    > Nie ma anteny zewnętrznej, nie ma gniazda anteny.

    Jak nie ma plomby to rozkręć i zmień kartę wifi oraz anteny.

  • 17. Data: 2017-01-02 19:55:36
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-01-02 o 19:02, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jak nie ma plomby to rozkręć i zmień kartę wifi oraz anteny.
    Niby można antenę, karty nie można.
    http://www.pcworld.pl/news/Livebox.tp.podkrecamy,321
    850.html

    Robert

  • 18. Data: 2017-01-02 20:12:51
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 02.01.2017 o 19:55, Robert Wańkowski pisze:
    .pl...

    > Niby można antenę, karty nie można.
    > http://www.pcworld.pl/news/Livebox.tp.podkrecamy,321
    850.html

    > Robert
    tak naprawdę, żeby nie mieć problemów, to musiałbyś kupić na allegro
    routery z antenką wifi i poustawiać je na każdym z pięter. W każdym
    razie tam, gdzie sygnału nie masz. routerek kosztuje ok 30zł, prądu za
    dużo też nie zużyje.
    Co do antenek i modyfikacji, to znacznie lepiej nie będzie. antena może
    coś dać, jeśli z dookólnej zrobisz kierunkową, a w Twoim przypadku to
    nie wchodzi w grę. dłuższa antenka poprawi sygnał o parę procent.
    ToMasz

  • 19. Data: 2017-01-02 20:36:00
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Tak wygląda ten router.
    > http://obrazki.elektroda.pl/8677754000_1305615928.jp
    > Nie ma anteny zewnętrznej, nie ma gniazda anteny.
    >
    > Są routery, które pokryją cały dom i jeszcze kawałek (ogród) :-)

    Wszystko zależy od konstrukcji budynku, ale w jednym bliźniaku, który ma
    4 kondygnacje, grube ściany z cegieł i stropy żerańskie, zamontowałem
    ASUSa RT-N18U. Router z trzeciej kondygnacji ogrania praktycznie cały
    dom(poza piwnicą) oraz najbliższą okolice tak, że w ogrodzie zasięg bez
    problemu łapią smartfony i tablety.

  • 20. Data: 2017-01-02 20:37:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-01-02 o 20:12, ToMasz pisze:
    > tak naprawdę, żeby nie mieć problemów, to musiałbyś kupić na allegro
    > routery z antenką wifi i poustawiać je na każdym z pięter.
    Czyli te Access Point-y?

    Robert