  • 411. Data: 2011-04-28 16:04:16
    Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    szerszen wrote:

    > Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
    > <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości grup

    > ale po co, skoro nie zmieniam pasa?

    Gorzej, jedziesz po dwu pasach jednocześnie (co jest niedozwolone).

    > a musisz mieć?
    > gdzie masz coś o zakazie wyprzedzania w taki sposób?

    Możesz tylko wyprzedzać z lewej a z prawej pod szczególnymi warunkami.

    > masz zachować bezpieczny odstęp, nie masz też nakazu zmiany pasa ruchu
    > podczas wyprzedzania, manewr ten ma być wykonany bezpiecznie i już

    i z właściwej, dozwolonej strony.

    \SK

  • 412. Data: 2011-04-28 16:05:18
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-04-28, Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    wrote:

    > Jeśli nie manwer (wyprzedzania), to zasadniczo po jazda dwukółki odbywa się
    > wtedy obu pasach na raz -- co jest niedozwolone jeśli te pasy są wyznaczone
    znakami.

    Nadgorliwosc jest gorsza od faszyzmu. Chlopie, az tak Ci zal ze jakis
    motocyklista sobie pojedzie miedzy samochodami? Ciesz sie ze nie stoi w
    korku a Ty za nim bo bylbys -1 w kolejce. Nawet Pasieczny wypowiadal
    sie, ze drogowka przymyka na to oko bo nikomu to nie szkodzi a wrecz
    przeciwnie zmniejsza tlok.

    Chyba przydalaby sie akcja "Dzis wszyscy stoimy w korku", wtedy moze
    zakute lby w puszkach zrozumialyby ze jest to w ich interesie.

    --
    Artur

  • 413. Data: 2011-04-28 16:14:49
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Ale gdyby były przestrzegane, to motocykliści nie mieli by problemów.

    ale oni ich przestrzegają i czasem mają problemy, więc jak widać ktoś inny
    nie przestrzega innych przepisów

    > W końcu jedzie do przodu a nie do tyłu.

    i super, póki jedzie do przodu nikt go ne zmusza do patrzenia w lusterka, ma
    to robić, jak będzie chciał się poruszać na boki

    > Nadal nie ogarniam, jak może kogoś zaskoczyć tak wolno jadący samochód.

    nadal nie ogarniam, jak kogoś może zaskoczyć tak wolno poruszający się
    motocykl

    > Jeśli tak to nikt nie powinien mieć z niczym problemów.

    tak głosi teoria, jednak ludzie są zdolni

  • 414. Data: 2011-04-28 16:16:08
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > I to robi, nie zjeżdża ze swojego pasa i nie wjeżdża na pojazdy przed
    > sobą. Nic więcej nie musi.

    jednakowoż mylna jest twa teza

    > Wyprzedzania. Samochód nie zjechał ze swojego pasa, tylko zbliżył się do
    > krawędzi. Nie musi tego sygnalizować.

    nie musi, musi jednak mieć świadomość tego, czy to bezpieczny manewr, skoro
    doprowadził do kolizji, bezpiecznym nie był

  • 415. Data: 2011-04-28 16:17:08
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Gorzej, jedziesz po dwu pasach jednocześnie (co jest niedozwolone).

    bo nie bóg

    > Możesz tylko wyprzedzać z lewej a z prawej pod szczególnymi warunkami.

    no i?

    > i z właściwej, dozwolonej strony.

    j.w.

  • 416. Data: 2011-04-28 16:22:11
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-04-28 15:47, AZ pisze:

    > Po co patrzysz w prawe lusterko jak zmieniasz pas na lewy?

    Jak kierowca nie patrzy to źle, jak patrzy to również źle. To w końcu
    jak jest dobrze?

    A.

  • 417. Data: 2011-04-28 16:27:06
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-04-28, Arek <a...@a...pl> wrote:

    > Jak kierowca nie patrzy to źle, jak patrzy to również źle. To w końcu
    > jak jest dobrze?

    Rozumiem ze akcje "Patrz w lusterka motocykle sa wszedzie" rozumujesz w
    sposob taki ze masz patrzec w lusterka przy jezdzie na wprost? Chodzi o
    to bys w nie spojrzal zanim wykonasz jakis manewr, nawet w obrebie
    swojego pasa - tyle i tylko tyle.

    --
    Artur

  • 418. Data: 2011-04-28 16:27:54
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-04-28 15:50, AZ pisze:

> [...]
    > się z wyprzedzającym go motocyklistą, ponosi winę za zdarzenie. Nawet
    > jednak gdy motocyklista nie łamie przepisów, powinien pamiętać, że
    > (szczególnie jadąc ze znaczną prędkością) może zostać niezauważony bądź
    > dostrzeżony dopiero w ostatniej chwili przez kierowcę samochodu. Dlatego
    > tak ważne są wzajemne zrozumienie i ostrożność wszystkich uczestników
    > ruchu.
    >

    > O przeciskaniu sie w korkach wypowiadal sie tez Pasieczny z Warszawskiej
    > Drogowki, ale jak widac interpretacja policji dla PMS-owcow ma znaczenie

    Dość ciekawe, zastanawiam się na podstawie jakich przepisów wysnuł ten
    podinspektor taką teorię. I jak on sobie to wyobraża w praktyce.
    Kierowca widzi dziurę wyłaniającą się za poprzedzającym go samochodem i
    co ma zrobić, zatrzymać się, teleportować czy wjechać, uszkodzić felgę,
    zawieszenie itp. w konsekwencji czego stracić np. panowanie nad
    pojazdem. W sądzie coś takiego raczej się nie obroni. Zależy od sytuacji
    oczywiście.

    A.

  • 419. Data: 2011-04-28 16:30:56
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    'Tom N' wrote:

    > A dlaczego od 10:45 skoro takie /fajne/ manewry widać od 2:06 do 2:10 i
    > około 6:57, a cały cyrk zaczyna się od jazdy wzdłuż przejścia dla pieszych?

    Naliczyłem 12 oczywistych naruszeń, większość to "ciągła linia nic dla mnie nie
    znaczy" (litościwie wielokrotne przekraczanie tej samej ciąłgej liczę jako jedno
    wykroczenie), ale mamy też wjazd na skrzyżowanie na czerwonym świetle (w tym
    przejazd przez pasy), wyprzedzanie gościa sygnalizującego manewr, niezachowanie
    odstępu od poprzedzającego pojazdu (jazda "na zderzaku").

    Istotnie "motocykle są wszędzie" -- czerwone im "nie robi", podwójną ciągła
    jakby nie istniała, itd...

    \SK

  • 420. Data: 2011-04-28 16:31:11
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-04-28 15:53, AZ pisze:

    > Ale musi to wykonac po upewnieniu sie ze nie spowoduje
    > niebezpieczenstwa.

    Analogicznie motocyklista, jadąc od pasa do pasa i przeciskając się
    powinien się upewnić, że w nikogo nie wjeżdża.

    A.