  • 421. Data: 2011-04-28 16:31:45
    Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-04-28, Arek <a...@a...pl> wrote:

    > Dość ciekawe, zastanawiam się na podstawie jakich przepisów wysnuł ten
    > podinspektor taką teorię. I jak on sobie to wyobraża w praktyce.
    > Kierowca widzi dziurę wyłaniającą się za poprzedzającym go samochodem i
    > co ma zrobić, zatrzymać się, teleportować czy wjechać, uszkodzić felgę,
    > zawieszenie itp. w konsekwencji czego stracić np. panowanie nad
    > pojazdem. W sądzie coś takiego raczej się nie obroni. Zależy od sytuacji
    > oczywiście.

    Jezeli nie jest w stanie zareagowac inaczej niz gwaltownym ruchem
    kierownicy z tego wniosek ze:
    a) nie zachowal odpowiedniej odleglosci od poprzedzajacego pojazdu
    b) nie dostosowal predkosci do warunkow drogowych

    Amen.

    --
    Artur

  • 422. Data: 2011-04-28 16:33:41
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    The_EaGle wrote:

    > Motocykl z ABS ma drogę hamowania już praktycznie taką samą jak samochód
    > czyli około 40m ze 100km/h. Droga ta dramatycznie się wydłuża przy
    > mokrej nawierzchni...

    Z "dwukanałowym" ABS istotnie jest podobnie.

    > Bez ABS w krytycznej sytuacji nie da się nawet będąc super kierowcą
    > zahamować moto tak szybko jak przeciętny samochód.

    Przy czym AFAIR o ile ABS w nowych autach jest już obowiązkowy to w motocyklach
    nie...

    > Pozdrawiam
    > Rafał

    pzdr
    \SK

  • 423. Data: 2011-04-28 16:34:33
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-04-28, Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    wrote:

    > Naliczyłem 12 oczywistych naruszeń, większość to "ciągła linia nic dla mnie nie
    > znaczy" (litościwie wielokrotne przekraczanie tej samej ciąłgej liczę jako jedno
    > wykroczenie), ale mamy też wjazd na skrzyżowanie na czerwonym świetle (w tym
    > przejazd przez pasy), wyprzedzanie gościa sygnalizującego manewr, niezachowanie
    > odstępu od poprzedzającego pojazdu (jazda "na zderzaku").

    Interesujace, w ktorym momencie masz czerwone swiatlo? W ktorym momencie
    wyprzedzam goscia sygnalizujacego manewr? No i gdzie ta jazda na
    zderzaku?

    --
    Artur

  • 424. Data: 2011-04-28 16:36:20
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-04-28 15:17, AZ wrote:

    > Dotrze do Ciebie, ze motocykl nie musi miec zachowanego 1 metra przy
    > wyprzedzaniu?

    A zrozumiesz wreszcie, że piszę o wspomnianym przepisie w kontekście
    mentalności Kalego ?

    Dlaczego jak A wyprzedza B odstęp ma wynosić 1m, zaś gdy B wyprzedza A
    to może być nawet 10cm ? Nie widzisz pewnej nielogiczności ?

> [...]
    > ograniczeniach prędkości! Redakcyjnymi siłami wpadliśmy na pomysł nowego
    > "znaku drogowego", który ma propagować nowe standardy na naszych
    > drogach. Marzy nam się, aby wzorem paryskiej obwodnicy również na
    > polskich drogach znalazło się miejsce dla motocyklistów. Wystarczy, że
    > samochody na obu pasach ,,odsuną się" bardziej od siebie, a my
    > znajdziemy już miejsce i jakoś się tam zmieścimy. Oczywiście akcja
    > dotyczy jedynie motocykli bez wózków bocznych.
    > ----------------
    >
    > Chyba, ze dla Ciebie zdanie Policji tez nie ma wiekszego znaczenia to

    To drogi kolego zależy od tego kto będzie miał lepszego prawnika oraz od
    konkretnej sytuacji.

    Z forum motocyklowego:
    ----------
    MUKA - Sro Mar 16, 2011
    Temat postu: Nowy kodeksSporo wczoraj w Tv gadali o motocyklach.
    Był spory program o nowych przepisach dotyczących motocykli.

    Legalnie już można przejeżdżać pomiędzy puszkami, ale tylko stojącymi
    pod światłami, lub w korku.
    Legalne jest też wjeżdżanie na początek samochodów oczekujących na
    światłach.
    Przejazd pomiędzy puszkami przy nawet małym ruchu puszek karane 300zł. i
    6punktów karnych.

    W wypadku zauważenia przez policję że któraś puszka celowo utrudnia
    przejazd motocyklowi, ma prawo ukarać kierowcę 100zł. i 2 punkty karne.
    Policja ostrzegała, że do egzekwowania wyż.wym. zmian będzie
    wykorzystywać istniejące kamery zamontowane w miastach.
    ---------

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 425. Data: 2011-04-28 16:40:18
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-04-28, Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won> wrote:

> [...]
    >
    > Dlaczego jak A wyprzedza B odstęp ma wynosić 1m, zaś gdy B wyprzedza A
    > to może być nawet 10cm ? Nie widzisz pewnej nielogiczności ?

    Bo tak stanowia przepisy ktore tutaj dla wszystkich to swietosc. No
    dobra, poza jazda 80 na Pulawskiej gdzie jest 50, ale tak naprawde to
    bylo mniej bo wyskalowanie licznika ble ble ble.

    > Przejazd pomiędzy puszkami przy nawet małym ruchu puszek karane 300zł. i
    > 6punktów karnych.

    Na podstawie?
> [...]
    > Policja ostrzegała, że do egzekwowania wyż.wym. zmian będzie
    > wykorzystywać istniejące kamery zamontowane w miastach.

    J.w.

    --
    Artur

  • 426. Data: 2011-04-28 16:58:47
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-04-28 16:40, AZ wrote:

    > Bo tak stanowia przepisy ktore tutaj dla wszystkich to swietosc.

    Hmmm.... :-)

    > No
    > dobra, poza jazda 80 na Pulawskiej gdzie jest 50, ale tak naprawde to
    > bylo mniej bo wyskalowanie licznika ble ble ble.

    Tak naprawdę, to popatrz również na to jak przecinasz podwojne ciągłe,
    wyprzedasz tam gdzie nie wolno itp... ale nie oto chodzi.

    Mnie jedynie irytuje jednostronne podejście do tematu - podobnie jak
    motocyklista nie ma ochoty wlec się za samochodem tak i ja nie mam
    ochoty wlec się za motocyklistą (naprzkład na krętej drodze lub w czasie
    gorszej pogody). Chętnie dam się wyprzedzić/ominąć mu w korku o ile nie
    będę musial na niego czekać aby ruszył ze świateł. I tak dalej...

    Wystarczy zrozumienie z obu stron...

    > Na podstawie?

    Próbowałem coś znaleść na ten temat ale nie udało mi się...

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 427. Data: 2011-04-28 17:02:33
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Ława" napisał w wiadomości grup

    I ten slalom jest takim samym mitem, jak "300 na tylnym kole", gwałcenie
    staruszek na pasach i czy relacja TVP pokazująca operatora
    profesjonalnej kamery jadącego na motocyklu jako pasażer 280km/h (z
    włączoną i obsługiwaną kamerą na ramieniu).

    ===========

    O co chodzi z tym kamerzystą na motocyklu? Jest do tego jakiś link?

  • 428. Data: 2011-04-28 17:06:21
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-04-28, Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won> wrote:

    > Tak naprawdę, to popatrz również na to jak przecinasz podwojne ciągłe,
    > wyprzedasz tam gdzie nie wolno itp... ale nie oto chodzi.

    Czy ja gdzies napisalem ze swiety jestem? Nie jestem, lamie przepisy i
    wcale tego nie ukrywam. Natomiast tutaj latwo komus wypomniec ze jechal
    niby 150 km/h Pulawska czy wyprzedzal na ciaglej. A pozniej sie tlumaczy
    ze tak naprawde nie jechal 80/50 bo licznik bo cos tam bo cos tam.
    Komiczne jest to wrecz.
> [...]
    > gorszej pogody). Chętnie dam się wyprzedzić/ominąć mu w korku o ile nie
    > będę musial na niego czekać aby ruszył ze świateł. I tak dalej...

    To jezdzisz za jakimis slabymi motocyklistami ktorzy nie daja rady na
    kretej drodze i boja sie wody :-)

    > Wystarczy zrozumienie z obu stron...

    Zgadza sie i popieram.

    > Próbowałem coś znaleść na ten temat ale nie udało mi się...

    No wlasnie wiec ciekawe ile w tym prawdy jest.

    --
    Artur

  • 429. Data: 2011-04-28 17:06:51
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-04-28 11:09, kakmar wrote:

    > No ja chciałbym to zobaczyć, to 150 w mieście, gdzie wszyscy inni zgodnie 70, na
    > pindziesiątce.

    Nie musi jechać 150.. wystarczy, że jedzie kilkadziesiąt szybciej niż
    inni i wyjeżdza, że sznuru aut jadąc slalomem, przez co widoczny w
    lusterku staje się w ostatniej chwili...

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 430. Data: 2011-04-28 17:11:11
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup

    No i druga sprawa, rozumiem, że motocyklista jadący slalomem jest ok.
    samochód zmieniający pas na ten bardziej pusty to idiota?

    Jestem motocyklistą.
    Znam wielu innych. Nie znam żadnego, który jedzie jak idiota w korku. Korek
    wymaga dużego skupienia, bo jest sporym zagrożeniem.

    Czy twierdzę, że nie ma idiotów na motorach? Nie. Ale są rzadkością, bo
    przyroda szybko ich eliminuje. Szybciej niż idiotów za kierownicą samochodu.
    A że takie pojedyncze przypadki zapadają w pamięć - to potem w internecie
    roi się od uogólniających opinii.