  • 1. Data: 2011-08-02 11:01:50
    Temat: Wandale!
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    http://www.rp.pl/artykul/212825,695847-Kary-za-niszc
    zenie-fotoradarow.html

    Z ostrożności procesowej nie skomentuję :-)

  • 2. Data: 2011-08-02 11:12:49
    Temat: Re: Wandale!
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    > http://www.rp.pl/artykul/212825,695847-Kary-za-niszc
    zenie-fotoradarow.html

    > Z ostrożności procesowej nie skomentuję :-)
    A co tu komentować. Przecież to oczywista oczywistość że każdy fotoradar
    poprawia bezpieczeństwo tak jak przynajmniej 10km wyremontowanej drogi.
    Koszta mniejsze, inwestycja się zwraca bardzo szybko, zwłaszcza jeśli
    zostanie umieszczona w strategicznym (czyli tam gdzie się jej nikt o
    zdrowych zmysłach nie spodziewa) miejscu. Tu nie ma co komentować, tu
    trzeba płacić :]

    --
    MZ

  • 3. Data: 2011-08-02 11:24:08
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 02/08/2011 10:12, MZ wrote:
> [...]
    > zostanie umieszczona w strategicznym (czyli tam gdzie się jej nikt o
    > zdrowych zmysłach nie spodziewa) miejscu. Tu nie ma co komentować, tu

    Zrób im psikusa i jeździj przepisowo, zbankrutują i radary posciągają.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 4. Data: 2011-08-02 11:28:42
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-08-02 11:24, kamil pisze:
    > On 02/08/2011 10:12, MZ wrote:
    > Zrób im psikusa i jeździj przepisowo, zbankrutują i radary posciągają.
    W to nie wierze. Raczej dostawią nowych (by zagęścić sieć) albo obniżą
    limity (by zawęzić poszukiwania) +0.5km/h a złotej kury znoszącej złote
    jajka nie zlikwidują

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2011-08-02 11:46:28
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 02 Aug 2011 11:28:42 +0200, BartekK napisał(a):

    > W to nie wierze. Raczej dostawią nowych (by zagęścić sieć) albo obniżą
    > limity (by zawęzić poszukiwania) +0.5km/h a złotej kury znoszącej złote
    > jajka nie zlikwidują

    Prędkościomierze w samochodach są miernikami klasy 10, czyli mającymi błąd
    do 10%, do tego dochodzi błąd radaru.
    Próba zejścia z limitami poniżej "dopuszczalna prędkość +10%" będzie
    skutkowała zatkaniem sądów gorszym niż spowodowali pijani rowerzyści. Co
    gorsza - większość spraw będzie do wygrania.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 6. Data: 2011-08-02 13:08:45
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Tue, 02 Aug 2011 11:28:42 +0200, BartekK <s...@N...org>
    wrote:

    > W to nie wierze. Raczej dostawią nowych (by zagęścić sieć) albo obniżą
    > limity (by zawęzić poszukiwania) +0.5km/h a złotej kury znoszącej złote
    > jajka nie zlikwidują

    Jest pewna granica opłacalności tego biznesu, o czym niektóre
    gminy już się przekonały, jak mi się budżet przestał dopinać.

    r.
    _____________

  • 7. Data: 2011-08-02 14:40:38
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    > A co tu komentować. Przecież to oczywista oczywistość że każdy fotoradar
    > poprawia bezpieczeństwo tak jak przynajmniej 10km wyremontowanej drogi.
    Szczera prawda.

> [...]
    > zostanie umieszczona w strategicznym (czyli tam gdzie się jej nikt o
    > zdrowych zmysłach nie spodziewa) miejscu. Tu nie ma co komentować, tu

    Taki palant, który zniszczył fotoradar powinien zapłacić tak
    przynajmniej z 10000zł - następnym razem by się zastanowił.

    Odkąd wyremontowali drogę (ponad 2 km prosta) przy, której mieszkam
    w ciągu jakiś 4 lat było przynajmniej 5 wypadków.

    W tym jeden dość poważny - "kierowca" walną auto skręcające przed nim w
    bok z takim impetem, że przelecieli razem ponad 20 metrów - po drodze
    kosząc kilka płotów. Innemu "kierowcy" na prostą oświetloną drogę
    wskoczył znienacka kamienny płot - siła była tak duża, że przewróciło
    kilka metrów płotu o grubości ok 50cm. Dobrze, że w każdym z tych
    wypadków ucierpieli tylko "kierowcy" - źle, że wszyscy przeżyli.

    Jakbym miał kasę sam bym zafundował ze 2 fotoradary na mojej ulicy bo
    prosta pomiędzy domami nie jest miejscem do popisywania się.

  • 8. Data: 2011-08-02 14:49:24
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-08-02 14:40, Radek D pisze:
    > Jakbym miał kasę sam bym zafundował ze 2 fotoradary na mojej ulicy bo
    > prosta pomiędzy domami nie jest miejscem do popisywania się.

    Czyli jak sam trafnie zauważyłeś w tym niebezpiecznym miejscu nie ma
    fotoradarów. Nikt przecież nie twierdzi że fotoradary same w sobie są
    złem, wszystko jest zależne gdzie się je ustawi. Czy stoją dla
    bezpieczeństwa czy stoją dla zarobku.

  • 9. Data: 2011-08-02 14:52:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > W tym jeden dość poważny - "kierowca" walną auto skręcające przed nim w
    > bok z takim impetem,

    Skręcające w lewo?
    No to co pomoże fotoradar, jak ktoś nie umie skręcać w lewo?

  • 10. Data: 2011-08-02 14:55:31
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Radek D napisał:
    > Taki palant, który zniszczył fotoradar powinien zapłacić tak
    > przynajmniej z 10000zł - następnym razem by się zastanowił.

    Główna wada fotoradarów jest jednak taka, że nie robią zdjęć tym, którzy
    je niszczą.

    > Odkąd wyremontowali drogę (ponad 2 km prosta) przy, której mieszkam
    > w ciągu jakiś 4 lat było przynajmniej 5 wypadków.

    Ergo, niepotrzebnie wyremontowano drogę. ;-)