  • 11. Data: 2016-11-16 14:25:34
    Temat: Re: WM8731 z Aliexpress - podróbki?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    vernon pinkley pisze:

    > Wygląda na igły testowe 14sz. jeszcze ujdzie.

    Kodek, którego cała sprawa dotyczy, ma 28 wyprowadzeń. Ujdzie,
    czy też przekracza moc operacyjną wyobraźni?

    > 140 chyba będzie ciężko.

    "Intel: The Making of a Chip with 22nm/3D Transistors"
    https://youtu.be/d9SWNLZvA8g -- pod koniec drugiej minuty
    jest testowanie, a zaraz po nim cięcie wafla. Animacja,
    a nie realny film, ale to pierwsze, co mi jutub wyguglał.

    > Problem z bondingiem dalej występuje. Tzn. połączenie jest loterią.

    Niedziałające połączenie jest tak prawdopodobne, jak trafienie
    w totka. Więc zgoda.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2016-11-16 15:21:28
    Od: vernon pinkley <v...@g...com>

    użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Kodek, którego cała sprawa dotyczy, ma 28 wyprowadzeń. Ujdzie,
    > czy też przekracza moc operacyjną wyobraźni?

    Raczej przekracza, nie wyobrażam sobie 500-1000 igieł naciskających
    bezpośrednio na strukturę nowych inteli. Ale też nie wykluczam
    takiej opcji.

    > Niedziałające połączenie jest tak prawdopodobne, jak trafienie
    > w totka. Więc zgoda.

    Jak trafienie 4-ki w totka kiedy kupuje się u dużych dostawców.
    Jak trafienie 3-ki w totka, kiedy kupuje się na aliexpress.

  • 13. Data: 2016-11-16 15:35:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    http://www.advancedprobing.com

    > Jak trafienie 4-ki w totka kiedy kupuje się u dużych dostawców.
    > Jak trafienie 3-ki w totka, kiedy kupuje się na aliexpress.

    Przesadny pesymizm. Te prawdopodobieństwa, to odpowiednio 1:1032
    i 1:57. Gdyby tak było, to mikroprocesory z tysiącem wyprowadzeń
    rzadko by działały.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2016-11-16 15:54:54
    Od: vernon pinkley <v...@g...com>

    użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Przesadny pesymizm. Te prawdopodobieństwa, to odpowiednio 1:1032
    > i 1:57. Gdyby tak było, to mikroprocesory z tysiącem wyprowadzeń
    > rzadko by działały.

    W takim razie uściślę, chodzi mi o niedziałający/działający
    niepewnie układ, a nie jeden z jego pinów.

    Prawdopodobieństwo spieprzenia produktu wzrasta wraz ze zróżnicowaniem
    układów na obwodzie i liczbą zamówień.

    Nie ściemniaj mi tu, bo wiele razy ludziska wysyłali
    do ekspertyzy ICki w PL, a chinol wpadł na kiepskim opakowaniu
    "oryginalnym" które dla producenta było fejkiem już na pierwszy rzut oka.

    Struktura w środku miała połączenia niepewne, raz łączyło
    za 5 minut nie łączyło. Podróbka, pal to licho, ale chjowa podróbka
    to duży problem.

  • 15. Data: 2016-11-16 16:17:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    vernon pinkley pisze:

    > W takim razie uściślę, chodzi mi o niedziałający/działającyniepewnie
    > układ, a nie jeden z jego pinów.

    Co ja na to poradzę, że wszelkie niezawodnościowe rozważania, jakie
    znane są literaturze przedmiotu, dotyczą pojedynczego połączenia?
    Inaczej sens takich analiz jest nikły.

    > Prawdopodobieństwo spieprzenia produktu wzrasta wraz ze zróżnicowaniem
    > układów na obwodzie i liczbą zamówień.

    Liczby zamówień, to nie. Tego nie robią "małe chińskie rączki", które
    śpiesząc się z realizacją nawału zamóweń mogą zrobić coś niedokładnie.
    Prawdopodobieństwo bubla mnoży się po prostu przez liczbę wyprowadzeń.
    Jedno wadliwe, to całość do kitu. Dlatego ważna jest niezawodność
    i powtarzalność połączeń, jakie wykonuja maszyny.

    > Nie ściemniaj mi tu, bo wiele razy ludziska wysyłali do ekspertyzy
    > ICki w PL, a chinol wpadł na kiepskim opakowaniu "oryginalnym" które
    > dla producenta było fejkiem już na pierwszy rzut oka.

    To nie ja tu jestem od ściemniania. To, że nie jestem na bieżąco, nie
    znaczy, że piszę o rzeczach, o których nie mam pojęcia (a nawet nie
    umiem sobie ich wyobrazić).

    > Struktura w środku miała połączenia niepewne, raz łączyło za 5 minut
    > nie łączyło. Podróbka, pal to licho, ale chjowa podróbka to duży problem.

    I oczywiście Expert napisał w raporcie, że to z powodu bondingu, a nie
    innych wad obudowy czy w ogóle chjowej struktury. Ciemnośc widzę, ciemność.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2016-11-16 19:42:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 11.11.2016 o 13:54, Artur Miller pisze:

    >Nie powinny być niszczone? Ewentualnie trwale oznaczane jeśli jeszcze
    >nadają się do czegokolwiek?

    Moze i powinny, ale co - dopilnujesz pracownikow ?
    A jesli jest odbiorca ktory jest sklonny zaplacic 1$ za kg takich
    odrzutow, to szukac lepszego recyklera ? :-)

    J.