  • 1. Data: 2016-11-11 13:17:34
    Temat: WM8731 z Aliexpress - podróbki?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jakiś czas temu kupiłem na Allegro kilka sztuk kodeka audio WM8731. Cena
    była niska, wręcz podejrzanie niska - wyszło coś poniżej 2$ za sztukę.
    Jeden z tych scalaków wykorzystałem w projekcie radia Internetowego.
    Postanowiłem zaryzykować i wlutowałem go w wykonaną przez siebie płytkę.
    Nie dość, że nie spalił mojego Raspberry Pi, to jeszcze zadziałał razem
    z systemem, który został wcześniej skonfigurowany przy pomocy modułu w
    zaufanym egzemplarzem tego układu.

    Teraz jednak testuję go dłużej z MPD i czasem pojawia się pewien problem
    - urządzenie przestaje grać. W dmesg pojawia się wpis "bcm2835-i2s
    20203000.i2s: I2S SYNC error!". Pomaga albo reset, albo ponowne
    aktywowanie wyjścia audio w alsamixerze.

    Czy winny może być układ scalony? Czy Chińczycy podrabiają nawet te
    kodeki? A jeśli tak, to czy podrabiają je tak, że działają, ale nie są w
    100% stabilne? Opłaca mi się szukać oryginalnej części, czy istnieje
    spora szansa, że to ja coś sknociłem w projekcie?

  • 2. Data: 2016-11-11 13:54:35
    Temat: Re: WM8731 z Aliexpress - podróbki?
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-11-11 o 13:17, Atlantis pisze:
    > Jakiś czas temu kupiłem na Allegro kilka sztuk kodeka audio WM8731. Cena
    > była niska, wręcz podejrzanie niska - wyszło coś poniżej 2$ za sztukę.
    [...]
> [...]
    > 100% stabilne? Opłaca mi się szukać oryginalnej części, czy istnieje
    > spora szansa, że to ja coś sknociłem w projekcie?

    mogą to być odrzuty z produkcji, które nie przeszły testów z
    jakichkolwiek powodów.

    a.

  • 3. Data: 2016-11-11 14:01:13
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 11.11.2016 o 13:54, Artur Miller pisze:

    > mogą to być odrzuty z produkcji, które nie przeszły testów z
    > jakichkolwiek powodów.

    Nie powinny być niszczone? Ewentualnie trwale oznaczane jeśli jeszcze
    nadają się do czegokolwiek?

    --
    Mirek.

  • 4. Data: 2016-11-11 14:03:14
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-11-11 o 13:54, Artur Miller pisze:

    > mogą to być odrzuty z produkcji, które nie przeszły testów z
    > jakichkolwiek powodów.

    Ważne w tym kontekście może być miejsce zakupu. Pomyliłem się pisząc, że
    było to Allegro. Kupiłem je na Aliexpress...

  • 5. Data: 2016-11-11 14:17:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > Nie powinny być niszczone? Ewentualnie trwale oznaczane jeśli
    > jeszcze nadają się do czegokolwiek?

    Testy struktur robione są jeszcze przed osadzeniem w obudowie,
    a nawet przed pocięciem płytki krzemu na kawałki. Wtedy się
    oznacza, co który warty. A co do czego się nadaje i czy powinno
    byc niszczone -- dobrym przykładem są odrzucone w testach pamięci
    64k, które niejaki Sinclair wykorzystywał z powodzeniem jako
    pamięci 32k w komputerach ZX Spectrum. Te kodeki też jak widać
    nadają się do czegoś -- choćby do sprzedania po dolarze.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2016-11-16 12:40:44
    Od: circuitmaker <f...@m...pl>

    Atlantis wrote:

    > Ważne w tym kontekście może być miejsce zakupu. Pomyliłem się pisząc, że
    > było to Allegro. Kupiłem je na Aliexpress...

    Sądząc po cenach, źródło może być to samo. :)
    Zaryzykowalibyście zakup MOSFETa/IGBT na Ali, jeśli
    jest 3x tańszy niż w TME i potrzeba 50 sztuk?

    c.

  • 7. Data: 2016-11-16 13:04:49
    Od: vernon pinkley <v...@g...com>

    użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Testy struktur robione są jeszcze przed osadzeniem w obudowie,
    > a nawet przed pocięciem płytki krzemu na kawałki.

    Test optyczny chyba, jakoś sobie nie wyobrażam testu elektrycznego
    przed pocięciem.

    Czyli mamy test x2, przed zalaniem i po.
    https://www.youtube.com/watch?v=3xQct03l6bI

    Po zalaniu jakieś odpady muszą być.

  • 8. Data: 2016-11-16 13:19:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    vernon pinkley pisze:

    > Test optyczny chyba, jakoś sobie nie wyobrażam testu elektrycznego
    > przed pocięciem.

    Nie, jak najbardziej elektryczny, z wpięciem się w układ. Przynajmniej
    tak było kiedyś, a ja nie jestem na bieżąco z technologią. Kiedyś uzysk
    struktur skomplikowanych układów bywał kilkuprocentowy, więc było o co
    walczyć -- osadzanie w obudowie też sporo kosztuje. W ogóle praca
    w hajtechu wymaga sporo wyobraźni, to nie jest robota dla każdego.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2016-11-16 13:28:23
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "vernon pinkley" <v...@g...com> napisał w
    wiadomości news:ab377876-436b-4412-8fdb-f452c82fee93@googlegrou
    ps.com...

    Czymże jest więc https://www.youtube.com/watch?v=pHT8u52bSVE 27 sekunda?

    > Czyli mamy test x2, przed zalaniem i po.
    > https://www.youtube.com/watch?v=3xQct03l6bI

    > Po zalaniu jakieś odpady muszą być.

    Chyba zawsze tak się dzieje.

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 10. Data: 2016-11-16 14:00:58
    Od: vernon pinkley <v...@g...com>

    użytkownik HF5BS napisał:

    > Czymże jest więc https://www.youtube.com/watch?v=pHT8u52bSVE 27 sekunda?

    Wygląda na igły testowe 14sz. jeszcze ujdzie.
    140 chyba będzie ciężko.

    > Chyba zawsze tak się dzieje.

    Problem z bondingiem dalej występuje. Tzn. połączenie jest
    loterią. Takie układy powinny iść do kosza, z drugiej strony
    jest pokusa spieniężenia tego. Dużo tego być nie powinno,
    niestety nie wiem jaki mają odpad.