-
11. Data: 2011-05-10 19:43:53
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Od: "Massai" <t...@w...pl>
Waldek Godel wrote:
> Dnia Tue, 10 May 2011 11:28:18 +0200, Irek N. napisał(a):
>
> > Nie mam pojęcia, kontakt tylko z ASO volvo i zakładałem że volvo
> > wyprodukowało skrzynie.
>
> Źle zakładałeś, Volvo ogólnie mało co produkuje, zresztą tak jak i
> inni producenci.
> A już szczególnie jeżeli chodzi o automatyczne skrzynie, które to mają
> ledwie kilku producentów na świecie.
> Przy czym informacje producentów samochodów są czasami żenująco
> mylne. Dla przykładu - Citroen podaje, że w skrzyniach ZF nie
> wymienia się oleju w czasie eksploatacji. Po sprawdzeniu po dokładnym
> typie fabrycznym skrzyni u ZF okazuje się, że ZF jak najbardziej
> przewiduje zmianę oleju. W zasadzie OIDW to nie ma na świecie
> automatycznej skrzyni biegów, w której nie trzeba by zmieniać oleju
> co 2-3 przeglądy auta. Zresztą różnica kosztów wymiany oleju i
> remontu skrzyni powoduje, że coponiektórzy co bardziej zapobiegliwi
> użytkownicy zmieniają olej przy każdym przeglądzie, chyba, że
> konstrukcja skrzyni to utrudnia - bo są i takie.
Ano. Sama prawda.
U mnie jest taka "trudna skrzynia". Żeby zrzucić olej, trzeba oderwać
miskę olejową - taka procedura serwisowa. Chyba dlatego że genialnie
jest ona najniższym punktem podwozia i nie jest niczym specjalnie
trudnym jej pogięcie (a wtedy się rozszczelnia i trzeba ją wymienić).
--
Pozdro
Massai
-
12. Data: 2011-05-10 19:46:37
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Od: "Massai" <t...@w...pl>
Robson wrote:
> > Ile miales aut z ASB?
>
> 3. A stycznosc na biezaco z dziesiatkami. Co to ma do rzeczy?
Szarpanie może być objawem starego oleju. Owszem, objawem przechodzonym
trochę, ale wymiana oleju może skrzynię na następne parę lat uratować.
A jak skrzynia padnie, to dopiero remontować. Biorąc pod uwagę
astronomiczny w PL koszt napraw automatów, finansowo może to być niezła
strategia.
--
Pozdro
Massai
-
13. Data: 2011-05-10 22:16:09
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Od: Mumin <m...@T...onet.pl>
W dniu 2011-05-10 19:46, Massai pisze:
Biorąc pod uwagę
> astronomiczny w PL koszt napraw automatów, finansowo może to być niezła
> strategia.
>
No właśnie - czemu to jest takie drogie? Wiem, że konstrukcja bardzo
skomplikowana, ale przecież te części nie są z platyny.
--
Pozdrawiam,
Mumin
-
14. Data: 2011-05-10 22:51:35
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Użytkownik "Mumin" <m...@T...onet.pl> napisał w wiadomości
news:iqc6e9$f02$1@news.vectranet.pl...
>
> No właśnie - czemu to jest takie drogie? Wiem, że konstrukcja bardzo
> skomplikowana, ale przecież te części nie są z platyny.
Sama robota to przynajmniej 1000 zl.
Czesci sa drogie bo nie ma zamiennikow.
--
Picasso
-
15. Data: 2011-05-10 23:25:15
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 10 May 2011 22:16:09 +0200, Mumin wrote:
>> Biorąc pod uwagę
>> astronomiczny w PL koszt napraw automatów, finansowo może to być niezła
>> strategia.
>>
>No właśnie - czemu to jest takie drogie? Wiem, że konstrukcja bardzo
>skomplikowana, ale przecież te części nie są z platyny.
Ale moga tyle kosztowac :-)
Na automatach sie nie znam, ale nawet recznych skrzyn sie ostatnio
rzadko naprawia. Roboty duzo, czesci drogie, wymienic by nalezalo
sporo, konstrukcja utrudnia - no i konczy sie "kup se pan druga
skrzynie na szrocie"
J.
-
16. Data: 2011-05-11 08:18:30
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Od: Robson <r...@...pl>
> U mnie jest taka "trudna skrzynia". Żeby zrzucić olej, trzeba oderwać
> miskę olejową - taka procedura serwisowa. Chyba dlatego że genialnie
> jest ona najniższym punktem podwozia i nie jest niczym specjalnie
> trudnym jej pogięcie (a wtedy się rozszczelnia i trzeba ją wymienić).
Jedna poprawka: wymiana oleju to nie wszystko, zazwyczaj z olejem
powinno sie rowniez wymienic filtr. A do tego trzeba zdjac miske. Poza
ty, w dnie miski jest magnes, wiec jesli _fachowiec_ wymienia olej, to
przy okazji ocenia jego stan oraz sprawdza obecnosc opilkow metalu na
magnesie, co duzo mowi o stanie skrzyni. Do misek olejowych skrzyni sa
uszczelki, ale lepiej jest ja mocowac na silikon, bo dluzej wytrzymuje w
wysokiej temperaturze w stanie plastycznym i faktycznie uszczelnia.
R
-
17. Data: 2011-05-11 08:19:47
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Od: Robson <r...@...pl>
> Na automatach sie nie znam, ale nawet recznych skrzyn sie ostatnio
> rzadko naprawia. Roboty duzo, czesci drogie, wymienic by nalezalo
> sporo, konstrukcja utrudnia - no i konczy sie "kup se pan druga
> skrzynie na szrocie"
Tylko czy szrot da gwarancje, ze nie kupisz... szrotu? ;)
-
18. Data: 2011-05-11 08:22:38
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Od: Robson <r...@...pl>
Szarpanie może być objawem starego oleju. Owszem, objawem przechodzonym
> trochę, ale wymiana oleju może skrzynię na następne parę lat uratować.
Moze byc objawem zbyt malej ilosci oleju, a przede wszystkim uszkodzonym
ukladem sterujacym. Najglupsza rzecza jest wymiana oleju a potem
jechanie ze skrzynia do naprawy, bo stan zuzytego oleju wiele mowi i
stanie skrzyni.
R
-
19. Data: 2011-05-11 18:20:41
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2011-05-11 08:18, Robson pisze:
>> U mnie jest taka "trudna skrzynia". Żeby zrzucić olej, trzeba oderwać
>> miskę olejową - taka procedura serwisowa. Chyba dlatego że genialnie
>> jest ona najniższym punktem podwozia i nie jest niczym specjalnie
>> trudnym jej pogięcie (a wtedy się rozszczelnia i trzeba ją wymienić).
>
> Jedna poprawka: wymiana oleju to nie wszystko, zazwyczaj z olejem
> powinno sie rowniez wymienic filtr. A do tego trzeba zdjac miske. Poza
> ty, w dnie miski jest magnes, wiec jesli _fachowiec_ wymienia olej, to
> przy okazji ocenia jego stan oraz sprawdza obecnosc opilkow metalu na
> magnesie, co duzo mowi o stanie skrzyni. Do misek olejowych skrzyni sa
> uszczelki, ale lepiej jest ja mocowac na silikon, bo dluzej wytrzymuje w
> wysokiej temperaturze w stanie plastycznym i faktycznie uszczelnia.
>
> R
Wymień filtr w JF506E - była stosowana też i w Volvo, Roverze, Fordzie,
VW :)
Pozdrawiam !
-
20. Data: 2011-05-11 18:23:30
Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2011-05-11 18:20, Czarek Daniluk pisze:
> Wymień filtr w JF506E - była stosowana też i w Volvo, Roverze, Fordzie,
> VW :)
>
> Pozdrawiam !
Tfu zapomniałem dodać - filtr oleju w JF506E z Mondeo 2006 rok ;)
Nigdzie nie widnieje do zakupu ;)
Pozdrawiam !