  • 21. Data: 2014-05-16 02:47:38
    Temat: Re: Virgin Mobile
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" ll3kbb$ous$...@n...news.atman.pl

    głupawych serialików?

    > Oglądałem jakiś film o ,,tancerkach''. ;) Raczej -- zacząłem
    > oglądać, bo nie dałem rady... Oglądałem historyczne filmy
    > o Solidarności, o stanie wojennym itd...

    > Przede wszystkim jednak oglądałem ,,słupki zasięgu''.
    > Przewód tłumi, rozdzielacz tłumi (niby 4 decybele,
    > ale zapewne więcej) i każda złączka tłumi...

    Oglądałem także program satyryczny o lekarzu, który przeczytał:

    -- nie chcę być dłużej kobietą

    a nie zauważył na następnej stronie

    -- z małym biustem

    i który przerobił nieco płaską kobietę w mężczyznę. :)

    Kabaret kończy się czytaniem jakimś takim:

    -- Co ta siostra napisała?
    Nie pisze się 'amputacja stop', ale 'amputacja stóp'.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2014-05-16 03:15:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" ll2lls$pgn$...@n...news.atman.pl

    > Odebrałem, podpisałem, zaraz odeślę. :)

    Odesłałem nieco później, albowiem na skrzynce
    pobliskiej placówki pocztowej przeczytałem, że
    skrzynka jest opróżniana tylko o 14 godzinie.
    Uznałem, że warto po prostu udać się na pocztę dworcową. :)

    A tam... Cofnięcie czasu!!! Do czasów carskich. :)
    Dworzec zbudowany przez samego cara. :)

    Na dworcowej poczcie dowiedziałem się, że nie należy
    przejmować się napisami (na dworcowej tez była mowa
    o godzinie 14) i że skrzynka zostanie opróżniona
    około 21 godziny -- zbliżała się właśnie.

    Obszedłem dworzec wewnątrz (dobudowali antresolę) i dookoła.
    Można powiedzieć, że w ciągu mego życia poza tą antresolą
    niewiele uległo zmianom. :) Wojewódzkie miasto, niemal
    metropolia. :)

    Poczta dworcowa to MOLOCH!!!! Dworzec (główny, niemal jedyny
    w tym mieście) przy niej wygląda jak skromna dobudówka? Nie
    aż tak, ale wygląda śmiesznie w dzisiejszych czasach? Nawet
    ćwierć wieku temu wygadał nieco śmiesznie. :) Bywam tam raczej
    rzadko -- można powiedzieć, że od dwudziestu lat każda moja
    tam wizyta jest niepowtarzalna, jedyna i dobrze zapisana
    w mojej pamięci -- produkowanej nie w DDR, ale w PRL. ;)

    Tak wygląda rozwój obecnych kresów RP -- za DTuska I Groźnego. ;)
    [i BKomoroedkiego I Bezlitosnego]

    Tymczasem pobliski AŁukaszenka doi WPutina I Łagodnego jak
    dojną krowę -- jeśli dobrze wyda wydojoną forsę, przebuduje
    Białoruś tak mocno, że tutejsi Białorusini chwycą za broń,
    aby oderwać się od nędznej/biednej RP i dołączyć do bogatej
    Białorusi...

    Białystok to pogranicze. II Urząd Skarbowy to ostatnia polska
    placówka na tej ziemi. Dalej, q granicy już tylko Białoruś.
    Na krzyżach przydrożnych -- cyrylica. :)

    Litwini karzą Polaków za umieszczanie polskojęzycznych
    tabliczek na prywatnych posesjach.

    http://kurierwilenski.lt/2014/01/09/sady-przesladuja
    -polakow-za-podwojne-nazwy-ulic/

    43 400 litów (około 53 tys. złotych) grzywny, czyli prawie całą roczną pensję
    z dodatkami i premiami, ma zapłacić dyrektor administracji samorządu rejonu
    solecznickiego Bolesław Daszkiewicz za nieusunięcie polskich tablic z nazwami
    ulic. Paradoksem litewskiego wymiaru sprawiedliwości jest to, że sądy również
    karzą tych, którzy usuwają te tablice.

    Tak wygląda przyjaźń pomiędzy Polakami i Litwinami. :)
    Braterstwo, przyjaźń, współpraca... ;)

    -=-

    Wracając do Ukrainy ;) -- skoro HKohl przemówił, to niechybny
    znak, że Angela Merkel traci grunt pod swymi nogami. :)

    http://fakty.interia.pl/raport-wybory-do-pe-2014/akt
    ualnosci/news-helmut-kohl-europa-pozostaje-kwestia-w
    ojny-i-pokoju,nId,1426246

    Helmut Kohl: Europa pozostaje kwestią wojny i pokoju
    Wczoraj, 15 maja (13:14)

    Były kanclerz Niemiec zaapelował dziś do polityków,
    zaangażowanych w kampanię przed wyborami do Parlamentu
    Europejskiego, aby pomogli wzmocnić emocjonalną więź
    obywateli z instytucjami europejskimi.

    Do tej pory kukiełka HKohla (AM) odzywała się swoimi ustami. ;)
    [zaraz zacznie się... nie żadna kukiełka, ale pacynka... inni
    zakrzyknął -- marionetka!!! ja nie jestem człowiekiem teatru...]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2014-05-16 03:45:54
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...com>

    > Tu nie chodzi o jakąś tolerancję, żaden dorosły ssak poza człowiekiem nie
    > żywi się mlekiem. Gdyby ono było dobre dla dorosłych osobników to na pewno
    > w przyrodzie nie obowiązywałyby zasady jakie obowiązują.

    A my na to dopiero wpadliśmy czy od tysięcy lat ?

  • 24. Data: 2014-05-16 18:00:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" ll3or5$t2p$...@n...news.atman.pl

    > Obszedłem dworzec wewnątrz (dobudowali antresolę) i dookoła.Można powiedzieć, że w
    ciągu mego życia poza tą antresolą niewiele
    > uległo zmianom. :) Wojewódzkie miasto, niemal metropolia. :)

    Aby było jasne -- zapowiadany wówczas pociąg miał
    opóźnienie około 40 minut, które mogło ulec zmianie.

    Pomimo braku zmian -- każda moja tam obecność to
    indywidualne wydarzenie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2014-05-17 00:48:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" ll287o$np6$...@n...news.atman.pl

    > "Trybun" 5374a16a$0$2375$6...@n...neostrada.pl

    > Nie olewają! Odpowiedzieli bardzo szybko i podali
    > numer awizo. Przesyłka najwyraźniej jest na Poczcie.

    > Na razie twierdzę, że jest OK!!!

    > Piłeś alkohol? Nie pisz!!! Nie piłeś alkoholu? -- wypij
    > mleko, o ile nie szkodzi Tobie. Gdzie widzisz tych
    > kapitalistów? Europoseł zarabia ponad 6 kilo euro na
    > miesiąc. Nidmal tyle samo, co kardynał!!! To wg Ciebie
    > kapitalizm?

    > To raczej komunizm.

    http://wyborcza.pl/politykaekstra/1,136520,15400382,
    Jak_zyc_z_euroapanazy.html

    Diety są przeznaczone m.in. na hotel lub wynajem mieszkania.
    Nie wolno spać w pokojach w parlamencie, sprawdzają to strażnicy,
    wcześniej zdarzało się to polskim oszczędnisiom. Wielu europosłów
    wynajmuje lokum 2-, 3-pokojowe razem ze swoim asystentem, by obniżyć
    wydatki na czynsz.

    I już wiadomo, kto uczy oszczędzania na każdym kroku. :)

    Europosłowie nie płacą w Polsce ani grosza podatku, choć
    przepisy unijne na to pozwalają. Tymczasem łączne zarobki
    europosła mogą nawet przekroczyć 70 tys. zł miesięcznie

    I już wiadomo, kto uczy oszczędzania na płaceniu podatków.

    6200 miesięcznie -- pensja [na uczelni to stawka zerowa, płacona tym, którzy
    nic nie robią; skromna, ale pewna; jeśli ktoś chce
    pracować, może liczyć na więcej]

    306 dziennie -- diety; tyle można dostać dziennie,
    o ile podpisze się listę obecności

    4000 na wykonywanie mandatu -- (; trzeba rozliczać ;)

    Od 2009 r. obowiązuje jeszcze jeden korzystny dla europosłów
    przepis: minister Jacek Rostowski zwolnił ich z płacenia
    podatku od 4 tys. euro miesięcznie przysługujących na tzw.
    wykonywanie mandatu.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2014-05-18 04:09:15
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <537528eb$0$2162$65785112@news.neostrada.pl>,
    Trybun <I...@j...com> wrote:

    > Tu nie chodzi o jakąś tolerancję, żaden dorosły ssak poza człowiekiem
    > nie żywi się mlekiem. Gdyby ono było dobre dla dorosłych osobników to na
    > pewno w przyrodzie nie obowiązywałyby zasady jakie obowiązują.

    Bez jaj.
    Zaden dorosly czy niedorosly ssak nie je w wiekszosci tego co my.
    Nawet malpy niczego sobie nie gotuja.
    --
    TA

  • 27. Data: 2014-05-18 15:47:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <T...@s...in.the.world>
    T...@n...news.atma
    n.pl

    > Bez jaj.

    Kurze jaja także mi smakują.

    > Zaden dorosly czy niedorosly ssak nie je w wiekszosci tego co my.
    > Nawet malpy niczego sobie nie gotuja.

    Widocznie nie chcą uzależnić się od dostaw gazu. ;)
    Nie znam małp jadających na stołach, popijających
    z naczyń wyprodukowanych przez te małpy itd.
    Zwierzęta nie tylko nie gotują, nie smażą,
    nie wędzą, nie wyrabiają serów, nie produkują
    alkoholu, nie parzą herbaty i kawy, ale w ogóle
    żyją inaczej niż ludzie.

    Uczenie się życia u zwierząt to IMO kiepski pomysł.

    Nie wyobrażam sobie możliwości picia krowiego
    mleka przez tygrysa czy choćby szympansa.
    O wiele łatwiej zjeść krowę (tygrysowi) niż
    wypić mleko. :)

    Natomiast dziwi mnie stała laktacja krowia.
    Czy krowy są jakoś sztucznie zachęcane do tego?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2014-05-23 00:29:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

> [...]

    > z jej tyglami i o korytarzach, czy łaźniach oświęcimskich) i nagle?...
    > Nagle mamy:

    > () wojska rosyjskie na granicy z Białorusią
    > () wojnę domową na Ukrainie
    > () granicę z Rosją

    > Dziś (wczoraj) TV prezentowała film >>Demony wojny<< -- nasze
    > starania o wejście do NATO, które wielu Polaków dziś by chciało
    > opuścić. :) Jest tam mowa o bydlakach -- najemnikach. :) Film
    > propagandowy -- nie pojawił się bez powodu. Teraz na terenie
    > Ukrainy są najemnicy -- tym razem amerykańscy.

    http://www.money.pl/gospodarka/raporty/artykul/konie
    c;skansenu;nato;zobacz;co;dostanie;polska;armia,91,0
    ,1541211.html

    (świeże -- z 22 maja)

    Powstanie polskiej tarczy antyrakietowej, zakup 70 śmigłowców
    i dronów, budowa 12 nowych okrętów i remont dwóch kolejnych,
    a nawet wyposażenie polskiej piechoty wnowoczesne pancerze
    i zaawansowane systemy komunikacji, znane pod nazwą Tytan
    - tak ogromne plany ma na najbliższe lata resort obrony.
    Wyda niebagatelną kwotę 90 mld zł. Money.pl sprawdza, czy
    te założenia są realne oraz skąd Ministerstwo Obrony
    Narodowej weźmie tak ogromne pieniądze.

    Do tego leciwe Leopardy:

    http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36001,14997506,Pozn
    an__minister_obrony_kupuje_uzywane_czolgi_z_Niemiec.
    html

    (końcówka ubroku)

    Za 180 mln euro do Polski trafią używane niemieckie czołgi Leopard.
    Ministrowie obrony obu krajów podpisali w piątek w Poznaniu umowę.
    Wojskowi komentują: - Chcesz mieć pokój? Zbuduj silną armię

    Ciekawe, co z kuchnią i łazienka oraz korytarzem od moŻa do moRZa.
    O korytarzach czasami mówiono -- przedpokoje. Chcesz mieć korytarz,
    czyli przedpokój -- zbuduj silną przedarmię.

    > Przede wszystkim jednak oglądałem ,,słupki zasięgu''.
    > Przewód tłumi, rozdzielacz tłumi (niby 4 decybele,
    > ale zapewne więcej) i każda złączka tłumi...

    Dobrze, że zajrzałem tutaj -- już zdołałem zapomnieć o tym, że mam DVB-T w łóżku.
    Telewizja jest tak ekscytująca!!!

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 29. Data: 2014-05-23 21:06:38
    Od: "Ianus" <i...@o...pl>

    >Nagle mamy:

    >() granicę z Rosją

    Nie nagle tylko od 23 lat i nie Komorowski był wtedy prezydentem.

    JS

  • 30. Data: 2014-05-24 00:40:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ianus" 537f9c44$0$2164$6...@n...neostrada.pl

    > Nie nagle tylko od 23 lat i nie Komorowski był wtedy prezydentem.

    Ale nagle (za ta prezydentury Komorowskiego) ta granica
    stała się niebezpieczną. Czy raczej ,,nagle'', jak jest
    z innymi nagłościami, o których piszę w wiadomym miejscu

    -=-

    Albo inaczej:

    () Od zawsze są tu granice, choć niekoniecznie
    państwowe -- religijne, etniczne, kulturowe itd.

    () Ukraina jest ogólnie niebezpieczna od stuleci.

    () Białoruś i Ukraina są wrogo nastawiona do Polaków.
    (choćby za sprawą wiosny 1921 roku, ale nie tylko
    z tego powodu)

    Rzeczypospolita Obojga Narodów miałaby ;) sens, gdyby:

    -- miała dziedzicznego władcę (wówczas nie byłoby unii
    realnej i nazwy RON, ale faktycznie byłaby to RON)

    -- była oderwana od Rzymu/Watykanu (ostatni z rodu
    Jagiellonów miał tego dokonać -- w efekcie
    dynastia zakończyła się niespodziewanie;
    koronacja elekcyjnego władcy dotyczyć mogła
    rzymskiego katolika, zatem Michał Korybut,
    aby być królem, musiał doprowadzić do wojen
    domowych, w efekcie których rozpadła się RON)

    -- była jednolita kulturowo i religijnie
    (wówczas nie byłaby unią narodów)

    Innymi słowy -- zamordyzm mógłby utrzymać jedność. :)
    Między innymi Kaczyńscy próbowali, ale im nie wyszło.

    Aby kolejna RON (raczej -- Rzeczpospolita Czterdziestu Narodów)
    była silna, musiałaby zarazem oprzeć się o narody: nadbałtyckie,
    polski, białoruski, ukraiński, czeski, słowacki, węgierski,
    rumuński itd. i musiałby prowadzić politykę niezależną wobec
    USA i zachodniej Europy -- oraz (rzecz jasna) niezależną
    wobec Rosji. Aby było jasne -- niezależną, co nie znaczy, że wrogą.

    Kaczyńscy, obejmując swe urzędy, nie mieli szansy na taką Unię?
    Szansę mieli, ale małą. Gdyby mieli dostatecznie dużo cierpliwości
    (Putin ją ma) mogliby próbować, ale nie zamordyzmem, a łagodnością.

    Trzeba wielkiego optymizmu, aby nie zdawać sobie sprawy z tego, że

    () Rosjanie lubią okrągłe daty a w 1914 roku zaczyna
    się wojna, która przyczyniła się do upadek Rosji.
    (jeśli nawet Rosjanie nie rozpętają wojny w setną
    rocznicę, uczynić to może ktoś (USA chociażby, jak
    ma to miejsce obecnie) inny, zrzucając winę na Rosję)

    () USA są zadłużone po uszy tak zwane a w takiej sytuacji
    dłużnicy prą do wojny szczególnie chętnie.

    () Rosja wzmacnia się sukcesywnie od wielu lat
    i ma mocnego przywódcę w osobie Putina.

    () Partia HKohla może nie zrealizować swych planów (podboju
    całej Rosji) a chętnych do pojednania rosyjsko-niemieckiego
    (z granicą biegnącą po terenie obecnej RP) nie zabraknie.

    () USA mają masę wrogów (Koreę Północna, ,,połowę'' Arabów
    z Al-Kai'dą na czele oraz Chiny) na całym świecie
    i potrzebować będą sojuszników oraz pieniędzy tychże
    sojuszników a Polska jest członkiem NATO.

    () Prawosławni zawsze wybiorą prawosławnych (zamiast
    Rzymskich czy innych) i żadna Unia Europejska czy
    inna nie utrzyma się długo.

    Białystok to miejsce graniczne:

    -- muzułmanie Jana III Sobieskiego (mała grupa, ale jednak)
    -- żydzi (wprawdzie obecnie głównie duchowo, ale jednak)
    -- różni prawosławni (i uniccy i zwyklejsi, i ortodoksyjni)
    -- rzymscy katolicy
    -- protestanci (też grupa mała, ale są)

    Blisko stąd: na Litwę, na Białoruś, na Ukrainę i na Mazury,
    czy raczej DO Prus.

    -=-

    Mądry władca potrafiłby w tym tyglu zbudować jednolite państwo
    stojące ponad: religiami, narodami, językami, alfabetami,
    zwyczajami i uprzedzeniami oraz zaszłościami historycznymi,
    lecz najwyraźniej tym razem Bóg dał mądrość nie kontynuatorom
    RON, ale władcom sąsiedniej Rosji.

    Jeśli Putin nie popełni błędów polskich władców i władców ZSRR,
    być może zbuduje silne państwo wielonarodowe, którego podporą
    nie będzie zamrdyzm. Religia Putina (prawosławie) nie komplikuje
    mu życia tak mocno, jak religia rzymskokatolicka komplikowała
    władanie władcom RON. Rzymski katolicyzm to religia stawiająca
    się w roli Boga, czyli nad władzą cywilną. Prawosławie tego
    problemu (przynajmniej w teorii) nie notuje -- stąd właśnie
    wschodnie chrześcijaństwo nazwane zostało prawosławiem, czyli
    poprawnym sławieniem Boga. Obok niestawienia się ponad władzę
    ludzką (postulat Chrystusa) prawosławie ma także inne zalety:
    nie budowało zakonów rycerskich przeznaczonych do mordowania
    muzułmanów, nie zabraniało księżom zawierania związków małżeńskich,
    nie duplikowało Boga osobą najważniejszego biskupa, czyli biskupa
    Rzymu, zwanego Ojcem Świętym, czyli papieżem, nie uważało ludzi
    (papieży) za nieomylnych...

    Po świętych wojnach ludzie woleli zupełnie wyprzeć religie, których
    zróżnicowanie prowadziło do jatek, ale popełnili błąd. Religii nie
    należy likwidować, ale należy je oswajać.

    Putin (w odróżnieniu do prezydenta Komorowskiego, ale nie tylko
    w odróżnieniu do niego) pokornie czerpie nauki płynące z błędów
    innych władców -- tak obecnych władców, jak i dawnych władców.

    Jeśli Putin uszanuje inne (niż jego, czy jakoś nadzwyczajne)
    religie, języki, alfabety, zwyczaje, kultury itd. -- być może
    będzie jednym z największych władców świata. Na razie jest silny,
    odważny, konsekwentny, przewidywalny i dobrze zapowiada się.

    Siłę daje mu gaz, ale nie tylko gaz.
    Odwagę chyba uznał za swój obowiązek.
    Konsekwencji Rosjanom chyba nie brakowało.
    Co do przewidywalności -- IMO uczy się.

    -=-

    Zapraszam do Kremla/na Kreml:

    http://polish.ruvr.ru/3dpanorama/msk_bkd/tour.html?l