  • 11. Data: 2011-03-12 09:17:30
    Temat: Re: VHS na HDD
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ilehum$lka$1@inews.gazeta.pl
    > Powitanko,

    > A rozwiniesz jakos swoja mysl? Masz doswiadczenia z ta
    > karta? Jej parametry sa 2 razy lepsze niz to, co oferuje
    > standard VSH, sporo lepsze nawet od S-VHS. Mowie
    > oczywiscie o rozdzielczosci.

    Karte tv ze sprzetowym odszumianiem i kodowaniem do np mpeg2. Hauppauge
    takie robil. Przy czym nie wszystkie to to maja
    Obecnie na allegro to np taka
    http://allegro.pl/tuner-hauppauge-wintv-hvr-1300-gwa
    ra-fv-okazja-i1478251020.html
    Musi byc albo w opisie hardware encoder albo trzeba zobaczyc fote i poszukac
    chipa z opisem MPEG II A/V encoder, tu to ten kwadratowy po prawej
    http://i309.photobucket.com/albums/kk386/blabobby/DS
    CN9698.jpg
    .

    Inaczej beda problemy z synchronizacja, pozniej pytajacy bedzie walczyc z
    przeplotem i odechce mu sie dlaszego brniecia.

    Jak zgrabuje to bedzie mogl sobie dalej zmieniac ten plik jak bedzie chcial.
    ale bedzie porzadnie zgrane.

    Tmek

  • 12. Data: 2011-03-12 10:09:08
    Od: BrunoN Bluthgeld <b...@r...o2.pl>

    W dniu 2011-03-11 22:15, Remek pisze:
> [...]
    ot-i1489692259.html

    > Przeczytałeś do czego słuzy ta karta? Ty potrzebujesz karty przechwytującej
    > video. Taka, która zapewni przyzwoitą jakość jest dość droga. Byle czego nie
    > kupuj, bo efekty mogą być fatalne. Jak coś znajdę to podrzucę link.

    Stawiam, że przeczytał, bo tam jest napisane "Możliwość podłączenia i
    zgrywania materiału z kamery lub magnetowidu" :). A biorąc pod uwagę
    jakość obrazu z VHS, to raczej nie będzie potrzebny jakiś kombajn o mega
    parametrach?

  • 13. Data: 2011-03-12 10:54:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.03.2011 22:15, Remek pisze:

    ot-i1489692259.html

    > Przeczytałeś do czego słuzy ta karta? Ty potrzebujesz karty przechwytującej

    Właśnie między innymi do tego.

    > video. Taka, która zapewni przyzwoitą jakość jest dość droga. Byle czego nie

    Remuś... Dziecko... A VHS to niby jaką ma jakość? Zwykła karta TV
    wystarczy z zapasem.

  • 14. Data: 2011-03-12 14:23:08
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sat, 12 Mar 2011 10:17:30 +0100, Tmek napisał(a):

    > Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:ilehum$lka$1@inews.gazeta.pl

    > Karte tv ze sprzetowym odszumianiem i kodowaniem do np mpeg2. Hauppauge
    > takie robil. Przy czym nie wszystkie to to maja

    Jeśli chodzi o jakość, to liczy się tylko jakość toru analogowego (w tym
    kabli - lepiej użyć s-video niż cvbs). Sprzętowe kodowanie jest zbędne, o
    ile pytający nie ma bardzo wolnego procka.

    > Inaczej beda problemy z synchronizacja, pozniej pytajacy bedzie walczyc z
    > przeplotem i odechce mu sie dlaszego brniecia.

    Ja swoje wideo podłączyłem kabelkiem do zwykłej karty telewizyjnej,
    wybrałem nagrywanie i tyle. Żadnych problemów opisanych przez Ciebie nie
    doświadczyłem. A jakość pliku taka sama jak z kasety.

    --
    GLaF

  • 15. Data: 2011-03-12 14:41:57
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 12.03.2011 15:23, GLaF pisze:
    > Jeśli chodzi o jakość, to liczy się tylko jakość toru analogowego (w tym
    > kabli - lepiej użyć s-video niż cvbs). Sprzętowe kodowanie jest zbędne, o
    > ile pytający nie ma bardzo wolnego procka.

    Nawet szkodliwe, bo przy obecnych parametrach komputerów
    można się pokusić o nagrywanie Full-PAL bez kompresji i
    późniejsze obrabianie tego zaawansowanymi filtrami. Sprzę-
    towa kompresja "świeżego" materiału od razu nam wprowadza
    pośrednie źródło zakłóceń (artefakty kompresji, kwantyzacja
    YUV).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 16. Data: 2011-03-12 18:48:30
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Tmek pisze:
> [...]
    > z przeplotem i odechce mu sie dlaszego brniecia.
    >
    > Jak zgrabuje to bedzie mogl sobie dalej zmieniac ten plik jak bedzie

    JAsne jasne. PAl to mniej wiecej tyle co teraz sie komórką za 1zł
    "nafilmuje" JA zgrywam z tunera nki, od początku marca prawie wszystko
    jak leci, nie bawie sie w rekompresje, bo tego i tak nikt nie zauważy.
    liczy sie treść takiego materiału, a nie minimalne różnice w jakości. Z
    tym najtanszym "graberem" za 7.5 usd z wysyłką z chin, dostałem program
    VHs2DVD i lece na domyślnych parametrach ze wszystkim. jak już pisałem
    1gb=1 godzina, jakość - nie do odróżnienia czy nagrane na turbodekoderze
    czy na kompie. komp to laptop (mniej energi pochłania nagrywajać non
    stop) z turionem 1.9 GHz, i podczas nagrywania proces zużywa 20 do 25%
    czasu procesora. żaden przeplot, żadne inne problemy opisane wyżej i
    niżej w wątku - nie występują. jedyny problem jest taki ze turbodekoder
    o wiele lepiej radzi sobie ze stosunkiem boków. Nka wypełnia ekran TV
    zawsze - czy jest panorama czy 4/3 (powieksza i ucina w pionie - lu
    nie). po nagraniu - zostaje tak jak nagrano.
    OD wielu lat "grabie" materiał wideo. Jak wspomniał RAdosław, lepiej
    jest zgrabić bez kodowania ( ja to robiłem na raid0) i potem nockę
    poświecałem na liczenie do konkretnego formatu. Tyle ze taka zabawa daje
    mikroskopijeni lepsze rezultaty. Doszedłem do wniosku ze nie warto.

    Powodzenia
    ToMasz

    PS do wątkotwórcy. ebay, hasło EasyCapture.

  • 17. Data: 2011-03-12 18:55:44
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "BrunoN Bluthgeld" napisał:

    > Stawiam, że przeczytał, bo tam jest napisane "Możliwość podłączenia i
    > zgrywania materiału z kamery lub magnetowidu" :).

    Napisał też "zalezy mi na niskiej cenie karty". A to oznacza, że bardziej
    odpowiednie jest urządzenie specjalizowane, a nie wielofunkcyjne (droższe).
    Poza tym główną funkcja karty TV jest odbiór. Przechwyt video może być jako
    dodatek niskiej jakości.

    > A biorąc pod uwagę jakość obrazu z VHS, to raczej nie będzie potrzebny
    > jakiś kombajn o mega parametrach?

    Jakość dobrze nagranego, na dobrym sprzęcie jest całkiem przyzwoita. Poza
    tym jest to sygnał analogowy i aby przechwycić go z możliwue małymi stratami
    potrzebny jest mocny sprzęt. Mam kartę z niskiej półki WinFast XP 100 i
    procesor Pentium IV 2,6. Jakość przechwytywanego materiału jest fatalna.
    Karta sobie nie radzi. Dobra karta wyspecjalozowana do przechwytu jest
    kika/kilkanaście razy droższa.

    I tak ogólnie. Zamiast recenzować moje posty, zamieść własną poradę.

    Remek

  • 18. Data: 2011-03-14 07:52:20
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.03.2011 19:55, Remek pisze:

    > Napisał też "zalezy mi na niskiej cenie karty". A to oznacza, że bardziej
    > odpowiednie jest urządzenie specjalizowane, a nie wielofunkcyjne (droższe).

    Brednia 1: na urządzenia tylko do przechwytywania nie ma dużego
    zapotrzebowania w segmencie popularnym, więc nie ma tanich urządzeń
    innych kompletna karta TV.

    > Poza tym główną funkcja karty TV jest odbiór. Przechwyt video może być jako
    > dodatek niskiej jakości.

    Brednia 2: w komputerach odbiór (i wyświetlanie) to zasadniczo to samo,
    co przechwytywanie. Owszem, w wielu rodzajach (zwłaszcza starszych)
    urządzeń (innych niż np. przez USB podłączanych) dane były przesyłane
    prosto do pamięci graficznej, ale tak czy inaczej musiały zostać
    przetworzone do postaci cyfrowej (dane szły przez szynę PCI, a ona nie
    służy do przesyłania danych analogowych). Jedyna różnica pomiędzy
    odtwarzaniem a przechwytywaniem polegała na "zajętości" procesora.
    Mylisz normalne karty TV z tymi gówienkami, co się je podłączało
    "pomiędzy" monitor a kartę graficzną, ale one w ogóle nie miały
    możliwości przechwytywania i dawały obraz wyłącznie pełnoekranowo.

    > Jakość dobrze nagranego, na dobrym sprzęcie jest całkiem przyzwoita. Poza

    Hehehe.

    Standardowy VHS ma (w przeliczeniu) 333*480 pikseli na luminację i
    40*480 na chrominację. A częściej używane/starsze kasety są z reguł<- tak
    zjechane, że "łapanie" w rozdzielczościach wyższych niż 320*240 to
    przewaga formy nad treścią - dość dosłownie.