    From: "Sempiterna" <r...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Uzupełnienie w temacie QP; było: Netia wypowiada (...)
    Date: Tue, 6 Oct 2009 22:04:09 +0200

    Wcześniej napisalem, ale z szybkości mi się uprościło i wypaczyło sens
    przekazu, przepraszam. Pouzupełniam więc...

    Użytkownik "Sempiterna" <r...@a...pl> napisał w wiadomości news:...

    > Użytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> napisał w wiadomości

    W przypadku pewnych osób - złośliwa maniera, podyktowana tym, że jest
    bezkarna, zaszkodzenia, utrudnienia życia innym. Był tu parę lkat temu
    pewien Linuksiarz, który bezczelnie twierdził, że to użytkownicy IE mu
    utrudniają. A sam smrodził beginem, aż szkoda go było. Jeszcze był user
    o ksywie (da)Nuta, z podobną manierą. O Boniku Kujanym (kto to był, to
    chyba wszyscy wiedzą, notabene, tu pisywał i nawet na początku nie robił
    hec) rzygającym HTML-em chyba nie wspomnę.

    A niby dlaczego mam się nie przyznawać? Jakiż ma być powód ku temu?
    Niech się wstydzi ten kto widzi!

    > A domyśl się...
    (...)
    > I na koniec powiem Ci tyle - z calym szacunkiem - z taką postawą z
    > ciebie żaden krótkofalowiec nie będzie, jeśli kiedyś zechcesz zdobyć
    > licencję. Hint - bandplan i jego umocowanie prawne, oraz obyczajowe,
    > prawda, jak bardzo kojarzy się z Netykietą?

    I głównie tu się rozpędziłęm - przepraszam - zapominając z rozpędu
    napisać o czymś, czym jest Ham Spirit, który z Bandplanem tworzy w moim
    tutajszym rozważaniu całość. HS, to odpowienik internetowej netykiety, a
    bandplan niejako naszymi wewnętrznymi regulacjami standaryzuje naszą
    pracę (podział wycinków pasm na emisje i zadania). Osobę używającą QP ku
    utrapieniu innych można porównać do kogoś, kto w wycinku DX-owym nadaje
    i robi łączności lokalne, albo w wycinku telegraficznym robi łączności
    foniczne, etc. No, przecież fonia, to normalna emisja... Widzisz
    analogię, czy nadal nie?
    Można takiej osobie wybaczyć, gdy daje lokalnie w paśmie DX-owym, gdy
    np. ma kwarc tylko na tę częstotliwość, a musi skontaktować się z
    sąsiednią dzielnicą. Jeśli zrobi to raz, to najprawdopodobniej niektórzy
    pomruczą niezadowoleni (pasmo DX, albo CW), ale na tym się skończy.
    Natomiast, gdy ktoś z uporem stale i wciąż gada lokalnie w wycinku
    DX-owym i wręcz odmawia wyniesienia się, choć może, to zostanie uznany
    za chama, buca, ćwoka, dupka, kutasa, trolla... Ale przecież fonia to
    normalna emisja, więc niby czemu ma przeszkadzać w wycinku
    telegraficznym? Przecież lokalna łączność jest legalna, więc czemu ma
    być niedopuszczalna w wycinku DX-owym?

    (reszta ciach)

    --
    Nowy telefon do wiadomej Wiktorii: