-
11. Data: 2014-10-24 00:31:15
Temat: Re: "Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h
Od: gobo <g...@p...onet.pl>
Ja jeżdżę automatem i w przypadku awarii mojego auta raczej i tak bym
nie zjechał na pas awaryjny. Kolega z rok temu miał taki przypadek jadąc
jakimś amerykańcem - jechał, coś strzeliło w ASB, wyleciał olej, rozległ
się chrobot i stanął na lewym pasie z zablokowanym napędem. Pas awaryjny
mu nie pomógł:)
A tak na serio - tu powinny zadziałać bramownice - auta przejechały
przez jedną bramę, nie dojechały do drugiej przez długi czas i
automatycznie na poprzedzającej powinno pojawić się ograniczenie, bo coś
tamuje ruch. Niestety na A4 na naszym odcinku nie ma do nich sterowników
i wyświetlają tylko napis "ZWOLNIJ"
Piotr
-
12. Data: 2014-10-24 10:10:33
Temat: Re: "Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h
Od: depros <d...@g...com>
W dniu 2014-10-24 00:00, gobo pisze:
> Hej!
> Rzadko łamię przepisy. Najczęściej są to właśnie ograniczenia prędkości
> poza terenem zabudowanym. W mieście coraz częściej włącza mi się
> emeryt-mode:)
> Mieszkam w Zgorzelcu i często śmigam do Wrocławia. Na odcinku od Krzywej
> do Wrocławia mam zwykle zapięty tempomat i jadę GPS-owe 140 przy
> dozwolonych 110km/h.
> Jeżdżę tak już kilka lat, policję czasem widuję ale jakoś mnie nie
> zatrzymują. Do czego dążę - te 110 jest tam bez sensu. Profile zakrętów
> są ok i uważam że taka prędkość w niczym i nikomu nie zagraża. Powód
> ograniczenia to brak pasa awaryjnego - a po co mi pas awaryjny, skoro
> nim się nie jeździ:) Co on miałby zmienić i jak miałby wpłynąć na
> podniesienie prędkości? Poziom bezpieczeństwa na drodze raczej by nie
> wzrósł.
> Pozdrawiam
> Piotr
W ostatnim czasie jest na a4 w dolnośląskim dzwon za dzwonem;/ Nawet po
kilka dziennie;/
http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3589073,smier
telny-wypadek-na-autostradzie-a4-droga-byla-zablokow
ana-w-dwoch-kierunkach-zdjecia,id,t.html
Przebyta droga w ciągu sekundy
110 km/h to w 1s 30 m
140 km/h to w 1s 38 m 8 metrów więcej przebyte w ciągu 1 s
Jak ustalili fachowcy od bezpieczeństwa na drodze, przeciętna reakcja
kierowcy na pojawienie się przeszkody przed jego autem i wciśnięcie
pedału hamulca to 0,8-1 s. Do tego trzeba doliczyć 0,3-0,4 s. na
zadziałanie układu hamulcowego. W najlepszym razie jest to więc 1,1 s.,
w najgorszym - 1,4 s.
Droga hamowania na suchym
http://www.rezulteo-opony.pl/etykietowanie-opon/drog
a-hamowania
110 km/h - 48,57 m teoretycznie najlepsze opony
140 km/h - 78,68 m
20 m różnicy plus obsówa wynikająca z reakcji 8 m = 28 m
przy idealnych warunkach
Awaria twojego znajomego z blokadą napędu przy skrzyni automatycznej to
jakaś ekstremalna sytuacja, nie twierdze że się nie mogło stać ale jest
to na pewno coś poza normalnością. Może złapała go paranoja i zamiast
przestawić na N i zjeżdżać na bok zastanawiał co się stało i dopiłowywał
jeszcze?!
-
13. Data: 2014-10-24 10:16:38
Temat: Re: "Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h
Od: depros <d...@g...com>
W dniu 2014-10-24 10:10, depros pisze:
> W dniu 2014-10-24 00:00, gobo pisze:
>> Hej!
>> Rzadko łamię przepisy. Najczęściej są to właśnie ograniczenia prędkości
>> poza terenem zabudowanym. W mieście coraz częściej włącza mi się
>> emeryt-mode:)
>> Mieszkam w Zgorzelcu i często śmigam do Wrocławia. Na odcinku od Krzywej
>> do Wrocławia mam zwykle zapięty tempomat i jadę GPS-owe 140 przy
>> dozwolonych 110km/h.
>> Jeżdżę tak już kilka lat, policję czasem widuję ale jakoś mnie nie
>> zatrzymują. Do czego dążę - te 110 jest tam bez sensu. Profile zakrętów
>> są ok i uważam że taka prędkość w niczym i nikomu nie zagraża. Powód
>> ograniczenia to brak pasa awaryjnego - a po co mi pas awaryjny, skoro
>> nim się nie jeździ:) Co on miałby zmienić i jak miałby wpłynąć na
>> podniesienie prędkości? Poziom bezpieczeństwa na drodze raczej by nie
>> wzrósł.
>> Pozdrawiam
>> Piotr
>
> W ostatnim czasie jest na a4 w dolnośląskim dzwon za dzwonem;/ Nawet po
> kilka dziennie;/
>
> http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3589073,smier
telny-wypadek-na-autostradzie-a4-droga-byla-zablokow
ana-w-dwoch-kierunkach-zdjecia,id,t.html
>
>
> Przebyta droga w ciągu sekundy
>
> 110 km/h to w 1s 30 m
> 140 km/h to w 1s 38 m 8 metrów więcej przebyte w ciągu 1 s
>
> Jak ustalili fachowcy od bezpieczeństwa na drodze, przeciętna reakcja
> kierowcy na pojawienie się przeszkody przed jego autem i wciśnięcie
> pedału hamulca to 0,8-1 s. Do tego trzeba doliczyć 0,3-0,4 s. na
> zadziałanie układu hamulcowego. W najlepszym razie jest to więc 1,1 s.,
> w najgorszym - 1,4 s.
>
> Droga hamowania na suchym
> http://www.rezulteo-opony.pl/etykietowanie-opon/drog
a-hamowania
> 110 km/h - 48,57 m teoretycznie najlepsze opony
> 140 km/h - 78,68 m
> 20 m różnicy plus obsówa wynikająca z reakcji 8 m = 28 m
> przy idealnych warunkach
>
> Awaria twojego znajomego z blokadą napędu przy skrzyni automatycznej to
> jakaś ekstremalna sytuacja, nie twierdze że się nie mogło stać ale jest
> to na pewno coś poza normalnością. Może złapała go paranoja i zamiast
> przestawić na N i zjeżdżać na bok zastanawiał co się stało i dopiłowywał
> jeszcze?!
jesli a4 to mamy brak pasa awaryjnego...
+3 / -2
Autor komentarza nie dodał zdjęcia
długo_pis (gość) o 28.09.14, 22:48:44
gdyby byl... moze by sie wszyscy zmiescili... na takiej rynnie brak
mozliwosci wykonania bezpiecznego manewru... cierpliwie czekamy juz nie
tylko na droge olszyna-legnica ale i na pas awaryjny
-
14. Data: 2014-10-24 11:59:48
Temat: Re: "Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik gobo g...@p...onet.pl ...
> Do czego dążę - te 110 jest tam bez sensu. Profile zakrętów
> są ok i uważam że taka prędkość w niczym i nikomu nie zagraża. Powód
> ograniczenia to brak pasa awaryjnego - a po co mi pas awaryjny, skoro
> nim się nie jeździ:)
To teraz pomysl, gdzie zatrzyma sie zepsute auto i jak w tym kontekscie
zmienia brak pasa awaryjnego...
-
15. Data: 2014-10-24 16:40:35
Temat: Re: "Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2014-10-24 10:10, depros pisze:
> Jak ustalili fachowcy od bezpieczeństwa na drodze, przeciętna reakcja
> kierowcy na pojawienie się przeszkody przed jego autem i wciśnięcie
> pedału hamulca to 0,8-1 s. Do tego trzeba doliczyć 0,3-0,4 s. na
> zadziałanie układu hamulcowego. W najlepszym razie jest to więc 1,1 s.,
> w najgorszym - 1,4 s.
Zadziwiające.
Ze 30 lat temu fachowcy ustalili, że czas reakcji to jakieś 0.3 sek. Do
tego 0.2 sek na zadziałanie hamulców.
Teraz powszechnie mówi się o 1s. Ty piszesz o 1.4s.
Co będzie za 30 lat? Czas reakcji będzie 1 minuta? Strach będzie chodzić
szybkim marszem, żeby zdążyć zacząć hamować przed czerwonym na przejściu
dla pieszych.
--
MN
-
16. Data: 2014-10-24 17:06:56
Temat: Re: "Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h
Od: <1...@3...170656.invalid> (Tom N)
Marcin N w
<news:544a64db$0$12626$65785112@news.neostrada.pl>:
> W dniu 2014-10-24 10:10, depros pisze:
>> Jak ustalili fachowcy od bezpieczeństwa na drodze, przeciętna reakcja
>> kierowcy na pojawienie się przeszkody przed jego autem i wciśnięcie
>> pedału hamulca to 0,8-1 s. Do tego trzeba doliczyć 0,3-0,4 s. na
>> zadziałanie układu hamulcowego. W najlepszym razie jest to więc 1,1 s.,
>> w najgorszym - 1,4 s.
> Zadziwiające.
> Ze 30 lat temu fachowcy ustalili, że czas reakcji to jakieś 0.3 sek. Do
> tego 0.2 sek na zadziałanie hamulców.
No to 30 lat temu ludzie byli szybsi -- jak /sportowcy/ z DDR albo ZSRR
A teraz fachowcy ustalili tak:
<http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.eleme
nt.baztech-article-BAT2-0004-0021/c/httpwww_ein_org_
plsitesdefaultfiles2012-04-05p.pdf>
> Teraz powszechnie mówi się o 1s. Ty piszesz o 1.4s.
Wziął po uwagę również stan swojego pojazdu
> Co będzie za 30 lat?
Stan pojazdu nie pozwoli na rozwinięcie niebezpiecznej prędkości? ;P
--
'Tom N'
-
17. Data: 2014-10-24 18:21:43
Temat: Re: "Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2014-10-24 16:40, Marcin N wrote:
> W dniu 2014-10-24 10:10, depros pisze:
>> Jak ustalili fachowcy od bezpieczeństwa na drodze, przeciętna reakcja
>> kierowcy na pojawienie się przeszkody przed jego autem i wciśnięcie
>> pedału hamulca to 0,8-1 s. Do tego trzeba doliczyć 0,3-0,4 s. na
>> zadziałanie układu hamulcowego. W najlepszym razie jest to więc 1,1 s.,
>> w najgorszym - 1,4 s.
>
> Zadziwiające.
> Ze 30 lat temu fachowcy ustalili, że czas reakcji to jakieś 0.3 sek. Do
> tego 0.2 sek na zadziałanie hamulców.
> Teraz powszechnie mówi się o 1s. Ty piszesz o 1.4s.
W sumie ostatnio też zastanawiałem się jakim cudem ludziki grają w
pingponga z takim czasem reakcji;)
Shrek.
-
18. Data: 2014-10-24 18:59:50
Temat: Re: "Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...
> Co będzie za 30 lat? Czas reakcji będzie 1 minuta? Strach będzie chodzić
> szybkim marszem, żeby zdążyć zacząć hamować przed czerwonym na przejściu
> dla pieszych.
Za 30 beda jezdziły same...
-
19. Data: 2014-10-24 19:11:55
Temat: Re: "Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
>
>> Co będzie za 30 lat? Czas reakcji będzie 1 minuta? Strach będzie chodzić
>> szybkim marszem, żeby zdążyć zacząć hamować przed czerwonym na przejściu
>> dla pieszych.
>
> Za 30 beda jezdziły same...
Bez pasażerów ?
-
20. Data: 2014-10-24 19:14:07
Temat: Re: "Uwaga pirat" - złapali na A4 kogoś, kto jechał 137 km/h
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2014-10-24 o 16:40, Marcin N pisze:
> ZadziwiajÄ ce.
> Ze 30 lat temu fachowcy ustalili, Ĺźe czas reakcji to jakieĹ 0.3 sek.
> Do tego 0.2 sek na zadziaĹanie hamulcĂłw.
> Teraz powszechnie mĂłwi siÄ o 1s. Ty piszesz o 1.4s.
>
> Co bÄdzie za 30 lat? Czas reakcji bÄdzie 1 minuta?
Inna metodologia i zapotrzebowanie na wynik.
Wszystkie te badania prowadzone w symulatorach nie dają też wiarygodnych
wartości,
bo badany przychodzi i wie, że "coś" ma się wydarzyć i oczekuje zdarzenia.
Dodatkowo wie jak ma zareagować, bo wciska guzik czy coś tam innego.
A na drodze zdarzenie jest niespodziewane i przybywa czas na ocenę co
zrobić: hamować, skręcać, zamknąć oczy :-)
Rok temu przechodziłem jakieś tam badania dla kierowców
i przy tej okazji dokopałem się do materiałów, gdzie wykazano,
że jak w tych testach reakcji wprowadzono różnicowanie sygnałów
i odpowiedzi na nie (czyli pokazuje się zielone kółko to wciskamy 1,
a jak czerwony kwadracik, to wciskamy 2 itd), to czas reakcji wzrósł o
ok 0,2sek
więc już masz 0,2 znikąd.