  • 1. Data: 2012-03-19 16:50:38
    Temat: Uszkodzone opony?
    Od: kffiatek <k...@s...op.pl>

    Zjechałem i wjechałem na drogę z pobocza (ok 10cm różnicy wysokości ok
    50km/h) robiąc kilka szkód, w tym uszkadzając stalowe felgi z jednej
    strony (zagięły się obie, w tym jedna w dwóch miejscach po wewnętrznej
    stronie). Prawie wszystko zostało naprawione z AC, ale jest problem z
    oponami.
    Sam nie wiem czy są uszkodzone, czy nie, ale wydaje się, że w tych
    miejscach, w których zagięły się felgi, opony są delikatnie wybrzuszone
    z boku (stan bez powietrza). Co sądzicie? Moje ubezpieczenie obejmuje w
    takim wypadku uszkodzenie ogumienia, kwestia tylko tego, czy ono jest
    uszkodzone. Odwoływać się? Jak sprawdzić to zbrojenie?
    A swoją drogą, nawet jeśli nie uznają tego za szkodę, czy uważacie, że
    można spokojnie jeździć na nich? Opony są prawie nowe, zimowe.

    pozdrawiam
    --
    kffiatek

  • 2. Data: 2012-03-19 17:14:52
    Temat: Re: Uszkodzone opony?
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

> [...]
    > że w tych miejscach, w których zagięły się felgi, opony są
    > delikatnie wybrzuszone z boku (stan bez powietrza). Co

    MZ jak walnąłeś przy takiej prędkości to na 99% jest po
    oponach. Ale to musi sprawdzić gumiarz.

    > Moje ubezpieczenie obejmuje w takim wypadku uszkodzenie
    > ogumienia, kwestia tylko tego, czy ono jest uszkodzone.
    > Odwoływać się? Opony są prawie nowe, zimowe.

    MZ tak. Tym bardziej że są prawie nowe

    > A swoją drogą, nawet jeśli nie uznają tego za szkodę, czy
    > uważacie, że można spokojnie jeździć na nich?

    Ja bym nie jeździł, ale wielu tutaj zapewne tak ;-)

  • 3. Data: 2012-03-19 18:01:45
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    kffiatek napisał(a):
    > Sam nie wiem czy są uszkodzone, czy nie, ale wydaje się, że w tych
    > miejscach, w których zagięły się felgi, opony są delikatnie wybrzuszone
    > z boku (stan bez powietrza).

    Ja bym je zakwalifikował jako uszkodzone.

    Kiedyś wjechałam przy 60km/h na urwany tłumik lewym przednim kołem. Auto podskoczyło
    i po
    oględzinach niby wszystko ok. Ale zauważyłem że auto na prostej ściąga w lewo.
    Pojechałem za dwa dni
    na oględziny zawiechy. Gość mówi bym zamienił koła. Jak dalej będzie ściągać w lewo
    to mam wrócić
    to sprawdzi. Ja ściągam lewe koło po kilku dniach, a tam od wewnątrz zrobił sie balon
    jak piłka od
    tenisa. A w dniu wjechania w tłumik sprawdzałem gumę również od wewnątrz i nic nie
    było.
    --
    Krzysiek

  • 4. Data: 2012-03-19 19:22:21
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 19 Mar 2012 16:50:38 +0100, kffiatek wrote:

> [...]
    > miejscach, w których zagięły się felgi, opony są delikatnie wybrzuszone
    > z boku (stan bez powietrza). Co sądzicie?

    Jeżeli opona jest wybrzuszona bez powietrza, to po napompowaniu na 95%
    zrobi wię tam wielki bąbel.

    Zresztą w ogóle rzadko mi się zdarzało popsuć felgę tak żeby opona ocalała.

    > Moje ubezpieczenie obejmuje w
    > takim wypadku uszkodzenie ogumienia, kwestia tylko tego, czy ono jest
    > uszkodzone. Odwoływać się? Jak sprawdzić to zbrojenie?

    Napompować i upierać się że jakiekolwiek wybrzuszenie dyskwalifikuje oponę
    z użycia.
    Myślę że nikt w ubezpieczalni nie będzie się upierał, bo jest spore ryzyko
    że taka opona wystrzeli i wtedy będzie na nich...

    Bo tak to ciężko sprawdzić - kordu sobie nie pooglądasz bo jest pod gumą.
    Niektórzy gumiarze mają maszyny do robienia testu drogowego - koło
    przyciskane do rolki się obraca, a maszyna bada siłę generowaną przez
    oponę. W przypadku uszkodzenia kordu ta siła pulsuje.

    > A swoją drogą, nawet jeśli nie uznają tego za szkodę, czy uważacie, że
    > można spokojnie jeździć na nich? Opony są prawie nowe, zimowe.

    Jak są wybrzuszone, to nie powinno się na tym jeździć, a już na pewno
    należy nakleić od środka w miejscach wybrzuszeń duże łaty.