-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!news.bbs-scene.org!border4.nntp.dca.giganews.com!border2.nntp.dca.giganew
s.com!nntp.giganews.com!npeer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.co
m!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfe
ed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!new
s.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Uszkodzone opony?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <jk7kkj$act$1@inews.gazeta.pl>
Date: Mon, 19 Mar 2012 19:22:21 +0100
Message-ID: <zfrwjhdxsd70$.21memtb8rhtv$.dlg@40tude.net>
Lines: 37
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.154.212
X-Trace: 1332181342 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1272 83.25.154.212:1755
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2435
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2440127
[ ukryj nagłówki ]On Mon, 19 Mar 2012 16:50:38 +0100, kffiatek wrote:
> Zjechałem i wjechałem na drogę z pobocza (ok 10cm różnicy wysokości ok
> 50km/h) robiąc kilka szkód, w tym uszkadzając stalowe felgi z jednej
> strony (zagięły się obie, w tym jedna w dwóch miejscach po wewnętrznej
> stronie). Prawie wszystko zostało naprawione z AC, ale jest problem z
> oponami.
> Sam nie wiem czy są uszkodzone, czy nie, ale wydaje się, że w tych
> miejscach, w których zagięły się felgi, opony są delikatnie wybrzuszone
> z boku (stan bez powietrza). Co sądzicie?
Jeżeli opona jest wybrzuszona bez powietrza, to po napompowaniu na 95%
zrobi wię tam wielki bąbel.
Zresztą w ogóle rzadko mi się zdarzało popsuć felgę tak żeby opona ocalała.
> Moje ubezpieczenie obejmuje w
> takim wypadku uszkodzenie ogumienia, kwestia tylko tego, czy ono jest
> uszkodzone. Odwoływać się? Jak sprawdzić to zbrojenie?
Napompować i upierać się że jakiekolwiek wybrzuszenie dyskwalifikuje oponę
z użycia.
Myślę że nikt w ubezpieczalni nie będzie się upierał, bo jest spore ryzyko
że taka opona wystrzeli i wtedy będzie na nich...
Bo tak to ciężko sprawdzić - kordu sobie nie pooglądasz bo jest pod gumą.
Niektórzy gumiarze mają maszyny do robienia testu drogowego - koło
przyciskane do rolki się obraca, a maszyna bada siłę generowaną przez
oponę. W przypadku uszkodzenia kordu ta siła pulsuje.
> A swoją drogą, nawet jeśli nie uznają tego za szkodę, czy uważacie, że
> można spokojnie jeździć na nich? Opony są prawie nowe, zimowe.
Jak są wybrzuszone, to nie powinno się na tym jeździć, a już na pewno
należy nakleić od środka w miejscach wybrzuszeń duże łaty.
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-13 256 świadków nie ma racji
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=