  • 21. Data: 2016-12-20 09:19:40
    Temat: Re: Usuwanie DPF Poznań
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 19 Dec 2016 10:08:57 -0800 (PST), Lisciasty

    > A co mają do tego konie?
    > Ja porównuję jazdę kapeluszniczą przy prędkości 100-120 km/h na "esce"
    > lub 80-100 km/h na drodze zwykłej. Bez zbędnego hamowania i gazowania. W
    > obu przypadkach tojota żre te 4 litry więcej.

    No więc, zamiast podając marki samochodów, napisz jakie konkretnie silniki
    porównywałeś. W 4L różnicy ze względu na sam DPF nie uwierzę. :P

    > A chwalą się żółtki ekologią...

    Zapewne, tak jak wcześniej napisałem, chodzi o ekologię człowieka. Tobie,
    jak zresztą większości w takich dyskusjach, się ekologia kojarzy tylko z
    atmosferą. ;P

    > Ja nic nie przesadzam, obiema padakami przejeździłem ponad 250kkm łącznie
    > i wiem ile palą ;)

    Co nie zmienia faktu, że zakładana ekologia != Twoja ekologia.

    Moja M6 (2.0 CiTD 143KM z DPF) pali przy 80-100 nie więcej jak 5L, przy 120
    dociera do 6 (i to też nie całkiem w trybie kapelusza). Oczywiście takich
    wyników nie osiągam na codzień, bo silnik prowokuje, a Mazda nie jest
    oszczędnym autem. :P Tak czy siak ten sam silnik bez DPFu spala niewiele
    mniej w porównywalnych warunkach. Przy bardzo mocnym butowaniu różnica
    ledwo dociąga do 2L, najgorzej jest w jeździe miejskiej, ale też największy
    stopień ochrony ludzi sięuzyskuje przy DPFie.

    > Ja nie twierdzę że tak nie jest. Ale masz jakieś konkretne badanie pod
    > tym kątem? DPF wszystkiego nie wyłapie, poza tym jak się policzy
    > całkowity koszt ekologiczny paliwa (wydobycie, rafinacja, transport itp.)
    > to wcale bym się nie zdziwił, że padaka, która pali te 3-4 litry na 100km
    > mniej, wyjdzie finalnie bardziej ekologiczna.

    Po pierwsze, różnica 3-4 litrów na setkę w przypadku porównania aut z DPF i
    bez DPF jest wyssana z palca i nie znajduje potwierdzenia w statystykach.

    Po drugie DPF wyłapuje zdecydowaną większość cząstek stałych sadzy (AFAIR
    do 98%), które są odpowiedzialne za docieranie, zagnieżdżanie, a nawet
    wnikanie do krwioobiegu (z płuc naturalnie) związków toksycznych i metali
    ciężkich, "przyklejonych" do sadzy, produkowanych przy okazji spalania. Nie
    tylko z rury wydechowej samochodu, bo podobny efekt jest przy spalaniu
    węgla czy drewna pod strzechami w domach jednorodzinnych.

    To dlatego zachód już dawno tępi kotły węglowe i kominki -- a co się dzieje
    u nas, to widać gołym okiem w okresie grzewczym. To dlatego na zachodzie są
    od dawna strefy, gdzie auto bez DPF nie wjedzie by nie truć ludzi, a i na
    stacjach dignostycznych się tego pilnuje (ale przede wszystkim to sami
    ludzie mają więcej oleju w głowie). Dlatego nawet mniejsze spalanie o 3-4L
    (co oczywiście, powtarzam, nie jest normą) finalnie nie będzie bardziej
    ekologiczne dla ludzi.

    Stąd skrajną głupotą jest wycinanie DPF. Warto to w końcu przyswoić.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 22. Data: 2016-12-20 10:16:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 20 grudnia 2016 09:18:23 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > No więc, zamiast podając marki samochodów, napisz jakie konkretnie silniki
    > porównywałeś.

    1,9 tdi i 2,2 d4d

    > W 4L różnicy ze względu na sam DPF nie uwierzę. :P

    A gdzie ja to napisałem? Nadinterpretację uprawiasz.

    > Zapewne, tak jak wcześniej napisałem, chodzi o ekologię człowieka. Tobie,
    > jak zresztą większości w takich dyskusjach, się ekologia kojarzy tylko z
    > atmosferą. ;P

    Znowu uprawiasz nadinterpretację. Pisałem, że interesuje mnie
    cały łańcuch ekologiczny od wydłubania ropy z ziemi do spalenia.

    pzdr.
    L.

  • 23. Data: 2016-12-20 11:35:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 20 Dec 2016 01:16:55 -0800 (PST), Lisciasty

    > 1,9 tdi i 2,2 d4d

    Sprawdziłem statystyki, średnio użytkownicy jednostki 2,2 D4D zeznają o 7L
    na trasie (przy noramlnych prędkościach ekspresowych), a przy jeździe
    kapeluszniczej schodzą poniżej tej wartości. To dla silnika większego i
    mocniejszego niż 1.9TDI. Więc nie jest jednak tak bardzo źle jak
    wykazujesz.

    > A gdzie ja to napisałem? Nadinterpretację uprawiasz.

    To wyniknęło z tego, że porównałeś dwie różne jednostki.

    > Znowu uprawiasz nadinterpretację. Pisałem, że interesuje mnie
    > cały łańcuch ekologiczny od wydłubania ropy z ziemi do spalenia.

    Co jest błędem w dyskusji o DPF. Podobnie jak błędem jest argumentowanie,
    że prąd jest u nas z węgla, więc grzanie domów prądem szkodzi tak samo albo
    nawet bardziej (bo większe straty) niż palenie węglem/drewnem pod
    strzechami.

    Mniejsza ilość spalonego paliwa (nawet uwzględniając wydobycie), ale
    docelowo spalonego słabo i bezpośrednio w płuca ludzi bez filtracji, nie
    jest korzystniejsza niż przefiltrowana większa ilość. Koszty leczenia z
    tytułu smogu (do którego przyczyniają się także diesle bez DPF) są
    dramatycznie wysokie, o zgonach nie pomnę.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 24. Data: 2016-12-20 11:36:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 19 Dec 2016 19:00:59 +0000 (UTC), Budzik

    > Jutro bede wiedział co i jak.

    Co się dowiedziałeś? DPF przepalony na wylot? :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 25. Data: 2016-12-20 11:56:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 20 grudnia 2016 11:34:14 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > kapeluszniczej schodzą poniżej tej wartości. To dla silnika większego i
    > mocniejszego niż 1.9TDI. Więc nie jest jednak tak bardzo źle jak

    Ja chyba lepiej wiem ile leję do baku niż statystyki.
    Niżej niż 8,5 litra nigdy nie spalił, choćbym jechał
    jednostajnie 90 km/h. Wycieków nie ma. Od nowości serwisowany
    w ASO, kilkakrotnie zlecałem sprawdzenie pod kątem spalania
    i mimo dłubaniny przy silniku "wszystko jest w porządku".

    > To wyniknęło z tego, że porównałeś dwie różne jednostki.

    Ale to był Twój wniosek nie mój. Ja podałem luźny przykład.

> [...]
    > że prąd jest u nas z węgla, więc grzanie domów prądem szkodzi tak samo albo
    > nawet bardziej (bo większe straty) niż palenie węglem/drewnem pod

    Ale ja nie pisałem że mam rację. Pytałem czy są dostępne jakieś
    wyliczenia czy cokolwiek. Przykład z prądem dobrze obrazuje mentalność
    ale nie wrzucaj mnie do jednego worka z ćwokami :P

> [...]
    > tytułu smogu (do którego przyczyniają się także diesle bez DPF) są
    > dramatycznie wysokie, o zgonach nie pomnę.

    Może tak, może nie, ale dobrze by było mieć jakieś inżynierskie dane
    na temat ile syfu jest z diesli, ile z kominów, ile z opon (o syfie
    z opon jakoś każdy zapomina) itp.

    L.

  • 26. Data: 2016-12-20 12:32:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 20 Dec 2016 02:56:30 -0800 (PST), Lisciasty

> [...]
    > w ASO, kilkakrotnie zlecałem sprawdzenie pod kątem spalania
    > i mimo dłubaniny przy silniku "wszystko jest w porządku".

    Dlaczego u Ciebie wychodzi tak a nie inaczej, nie mam pojęcia.
    Statystycznie ujmując Twoje porównanie było złe. Większy silnik, mocniejszy
    i z DPF nie powoduje drasycznie większego zużycia, a jeśli nawet, to
    lokalnie jest znacznie zdrowszy dla ludzi.

    > Ale to był Twój wniosek nie mój. Ja podałem luźny przykład.

    Luźny przykład prowadzi do luźnych wniosków. ;P

    > Ale ja nie pisałem że mam rację. Pytałem czy są dostępne jakieś
    > wyliczenia czy cokolwiek. Przykład z prądem dobrze obrazuje mentalność
    > ale nie wrzucaj mnie do jednego worka z ćwokami :P

    To nie zadawaj dziwnych pytań. DPF eliminuje cząsteczki pyłu, które są
    kancerogenne same w sobie, a do tego są jeszcze nośnikami dla toksyn i
    alergenów.

    > Może tak, może nie, ale dobrze by było mieć jakieś inżynierskie dane
    > na temat ile syfu jest z diesli, ile z kominów, ile z opon (o syfie
    > z opon jakoś każdy zapomina) itp.

    Ze spalania paliw stałych bez filtracji jest znacznie więcej zagrożenia niż
    z samochodów. Widać to po porach roku. Co nie znaczy, że można z tego
    powodu radośnie wycinać filtry DPF i katalizatory w autach.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 27. Data: 2016-12-20 15:05:20
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-12-20 o 12:32, Myjk pisze:

    > Ze spalania paliw stałych bez filtracji jest znacznie więcej zagrożenia niż
    > z samochodów. Widać to po porach roku. Co nie znaczy, że można z tego
    > powodu radośnie wycinać filtry DPF i katalizatory w autach.

    Skoro przepisy twierdza ze liczy się wartość fabryczna/teoretyczna
    a nie zmierzona na drodze to można.

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2016-12-20 18:09:25
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Myjk"

    (ale przede wszystkim to sami
    ludzie mają więcej oleju w głowie).
    ---
    I go spalają ? :-)

  • 29. Data: 2016-12-20 19:00:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Co się dowiedziałeś? DPF przepalony na wylot? :P

    Chyba nie, na razie wymiana przepustnicy powietrza + przepustnicy EGR.
    DPF pomimo ze rzuca jakies błędy na komp to niby ok, wiec moze przy okazji.
    Zrobimy, zobaczymy.
    W sumie to nie taki duzy przebieg biorac pod uwage, ze praktycznie same
    trasy robione to i DPF nie miał az tak wiele roboty.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 30. Data: 2016-12-20 23:15:05
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 19 Dec 2016 11:55:49 +0100, Poldek <p...@i...eu>
    wrote:

    >No to chyba czas wymienić na nowy - ?

    W niektórych przypadkach można podwoić w ten sposób wartość auta ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06