-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!pee
r03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neost
rada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostr
ada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Usuwanie DPF Poznań
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <X...@1...0.0.1>
<1...@g...com>
<1piqh9cnflitw$.ewccjf8004qc.dlg@40tude.net>
<o38ea6$jtn$1@node2.news.atman.pl> <o38vp0$2ah$1@node1.news.atman.pl>
<3...@g...com>
<1j5b43nrun2n7$.dlg@myjk.org>
<4...@g...com>
Date: Tue, 20 Dec 2016 09:19:40 +0100
Message-ID: <lnpnz8rohhhe$.dlg@myjk.org>
Lines: 63
NNTP-Posting-Host: 178.43.64.125
X-Trace: 1482221901 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15186 178.43.64.125:50814
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 4076207918
X-Received-Bytes: 4496
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2595591
[ ukryj nagłówki ]Mon, 19 Dec 2016 10:08:57 -0800 (PST), Lisciasty
>> Szczególnie jak się porównuje Toyotę 150KM do Skody 105kM. :P
> A co mają do tego konie?
> Ja porównuję jazdę kapeluszniczą przy prędkości 100-120 km/h na "esce"
> lub 80-100 km/h na drodze zwykłej. Bez zbędnego hamowania i gazowania. W
> obu przypadkach tojota żre te 4 litry więcej.
No więc, zamiast podając marki samochodów, napisz jakie konkretnie silniki
porównywałeś. W 4L różnicy ze względu na sam DPF nie uwierzę. :P
> A chwalą się żółtki ekologią...
Zapewne, tak jak wcześniej napisałem, chodzi o ekologię człowieka. Tobie,
jak zresztą większości w takich dyskusjach, się ekologia kojarzy tylko z
atmosferą. ;P
>> Ekologia to pojęcie bardzo szerokie, a większe spalanie z DPFem (i tu już
>> też nie przesadzajmy, auto z tym samym silnikiem wyposażonym w DPF spala
>> maksymalnie 0,5-2L więcej w zależności gdzie i jak jeździ niż to bez DPF)
>> jest bardziej zdrowsze dla _LUDZI_ niż mniejsze spalanie bez DPFu.
> Ja nic nie przesadzam, obiema padakami przejeździłem ponad 250kkm łącznie
> i wiem ile palą ;)
Co nie zmienia faktu, że zakładana ekologia != Twoja ekologia.
Moja M6 (2.0 CiTD 143KM z DPF) pali przy 80-100 nie więcej jak 5L, przy 120
dociera do 6 (i to też nie całkiem w trybie kapelusza). Oczywiście takich
wyników nie osiągam na codzień, bo silnik prowokuje, a Mazda nie jest
oszczędnym autem. :P Tak czy siak ten sam silnik bez DPFu spala niewiele
mniej w porównywalnych warunkach. Przy bardzo mocnym butowaniu różnica
ledwo dociąga do 2L, najgorzej jest w jeździe miejskiej, ale też największy
stopień ochrony ludzi sięuzyskuje przy DPFie.
> Ja nie twierdzę że tak nie jest. Ale masz jakieś konkretne badanie pod
> tym kątem? DPF wszystkiego nie wyłapie, poza tym jak się policzy
> całkowity koszt ekologiczny paliwa (wydobycie, rafinacja, transport itp.)
> to wcale bym się nie zdziwił, że padaka, która pali te 3-4 litry na 100km
> mniej, wyjdzie finalnie bardziej ekologiczna.
Po pierwsze, różnica 3-4 litrów na setkę w przypadku porównania aut z DPF i
bez DPF jest wyssana z palca i nie znajduje potwierdzenia w statystykach.
Po drugie DPF wyłapuje zdecydowaną większość cząstek stałych sadzy (AFAIR
do 98%), które są odpowiedzialne za docieranie, zagnieżdżanie, a nawet
wnikanie do krwioobiegu (z płuc naturalnie) związków toksycznych i metali
ciężkich, "przyklejonych" do sadzy, produkowanych przy okazji spalania. Nie
tylko z rury wydechowej samochodu, bo podobny efekt jest przy spalaniu
węgla czy drewna pod strzechami w domach jednorodzinnych.
To dlatego zachód już dawno tępi kotły węglowe i kominki -- a co się dzieje
u nas, to widać gołym okiem w okresie grzewczym. To dlatego na zachodzie są
od dawna strefy, gdzie auto bez DPF nie wjedzie by nie truć ludzi, a i na
stacjach dignostycznych się tego pilnuje (ale przede wszystkim to sami
ludzie mają więcej oleju w głowie). Dlatego nawet mniejsze spalanie o 3-4L
(co oczywiście, powtarzam, nie jest normą) finalnie nie będzie bardziej
ekologiczne dla ludzi.
Stąd skrajną głupotą jest wycinanie DPF. Warto to w końcu przyswoić.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 20.12.16 10:16 Lisciasty
- 20.12.16 11:35 Myjk
- 20.12.16 11:36 Myjk
- 20.12.16 11:56 Lisciasty
- 20.12.16 12:32 Myjk
- 20.12.16 15:05 RadoslawF
- 20.12.16 19:00 Budzik
- 20.12.16 23:15 j...@i...pl
- 21.12.16 00:05 Zenek Kapelinder
- 21.12.16 06:00 Budzik
- 21.12.16 14:12 Zenek Kapelinder
- 21.12.16 17:00 Budzik
- 20.12.16 18:09 re
- 23.12.16 15:35 Budzik
- 28.12.16 11:31 Poldek
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=