eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleUrwany korek spustowy oleju - sposób naprawy? cd.Urwany korek spustowy oleju - sposób naprawy? cd.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: de Fresz <d...@n...o2.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Urwany korek spustowy oleju - sposób naprawy? cd.
    Date: Tue, 13 Jan 2009 11:23:36 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 53
    Message-ID: <gkhq38$ejl$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: vpn-gw.just.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1231842216 14965 194.114.146.193 (13 Jan 2009 10:23:36 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 13 Jan 2009 10:23:36 +0000 (UTC)
    X-User: defresz
    User-Agent: Unison/1.8.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:585762
    [ ukryj nagłówki ]

    Bążur

    A co, se sequel zrobie - zakładam nowy wontek, bo mi koledzy Precle
    namieszali i tera mam dylematy ;-)

    Jak pisałem w poście o HeliCoilu, się mi urwał gwint korka spustowego
    oleju (się-sam). Zrobiłem małą dokumentację fotograficzno-pomiarową:

    http://picasaweb.google.com/deFresz/LC4SpustOleju#

    W skrócie: muszę połatać gwint 12x1.5.

    Opcje połatania:
    1. HeliCoil zwany też V-Coil (polska podróba, ponoć nie ustępuje
    oryginałowi) - 140 zł, czas oczekiwania - tydzień.
    2. przegwintować na 14x1.5 i dobrać inny korek, koszty i czas - nieokreślone.

    Dylematy ad 1. - grubość dna miski to ok. 8 mm, najkrótsze sprężyny
    V-Coila w tym rozmiarze - D10.

    Dylematy ad 2. - od czego można dopasować korek, o takim skoku,
    wysokości, najchętniej z magnesem (zgaduję że konstruktor wiedział po
    co umieszcza ten gadżet) - nie chcę się chrzanić z polowaniem na używkę
    (chyba że ktoś przypadkiem ma do sprzedania?), wolę poprostu iść i
    kupić.
    No właśnie, ile może taki korek kosztować (allegro przejżałem, nie
    znalazłem tam nic odpowiedniego), pewnie nowy, w jakimś salunie?
    Inna kwestia - czy taki gwint, z 12 na 14 będzie wystarczająco mocny?
    Znaleziona w necie tabela rozmiarów gwintów, twierdzi że:
    12x1.5 fi zew.: 11.6-11.9, fi wew.: 10.2-10.6, 14x1.5 fi zew.:
    13.6-13.9, fi wew.: 12.2-12.6,
    czyli chyba powinno być ok, ale nie znam się na praktycznej
    wytrzymałości połączeń gwintowanych i może o czymś nie wiem?

    To co mnie martwi, to fakt że mam tylko jedno podejście - albo V-C,
    albo gwintowanie. Jak w którymś wypadku coś pójdzie nie tak, to będę w
    głebokiej dupie.

    Założenie:
    - Po pierwsze ma to być zrobione _dobrze_ - nowe połączenie ma być
    wytrzymałe i działać przez następne parę latek (biorąc pod uwagę, że
    olej się czasem zmienia, więc będzie to to używane).
    - Po drugie - w umiarkowanych pieniądzach i czasie, ale nie kosztem pierwszego.

    Droga Pszyjaciułko, co robić?

    --
    Pozdrawiam

    Sebastian
    Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: