eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleUrwany korek spustowy oleju - sposób naprawy? cd.Urwany korek spustowy oleju - sposób naprawy? cd.
  • Data: 2009-01-13 10:23:36
    Temat: Urwany korek spustowy oleju - sposób naprawy? cd.
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Bążur

    A co, se sequel zrobie - zakładam nowy wontek, bo mi koledzy Precle
    namieszali i tera mam dylematy ;-)

    Jak pisałem w poście o HeliCoilu, się mi urwał gwint korka spustowego
    oleju (się-sam). Zrobiłem małą dokumentację fotograficzno-pomiarową:

    http://picasaweb.google.com/deFresz/LC4SpustOleju#

    W skrócie: muszę połatać gwint 12x1.5.

    Opcje połatania:
    1. HeliCoil zwany też V-Coil (polska podróba, ponoć nie ustępuje
    oryginałowi) - 140 zł, czas oczekiwania - tydzień.
    2. przegwintować na 14x1.5 i dobrać inny korek, koszty i czas - nieokreślone.

    Dylematy ad 1. - grubość dna miski to ok. 8 mm, najkrótsze sprężyny
    V-Coila w tym rozmiarze - D10.

    Dylematy ad 2. - od czego można dopasować korek, o takim skoku,
    wysokości, najchętniej z magnesem (zgaduję że konstruktor wiedział po
    co umieszcza ten gadżet) - nie chcę się chrzanić z polowaniem na używkę
    (chyba że ktoś przypadkiem ma do sprzedania?), wolę poprostu iść i
    kupić.
    No właśnie, ile może taki korek kosztować (allegro przejżałem, nie
    znalazłem tam nic odpowiedniego), pewnie nowy, w jakimś salunie?
    Inna kwestia - czy taki gwint, z 12 na 14 będzie wystarczająco mocny?
    Znaleziona w necie tabela rozmiarów gwintów, twierdzi że:
    12x1.5 fi zew.: 11.6-11.9, fi wew.: 10.2-10.6, 14x1.5 fi zew.:
    13.6-13.9, fi wew.: 12.2-12.6,
    czyli chyba powinno być ok, ale nie znam się na praktycznej
    wytrzymałości połączeń gwintowanych i może o czymś nie wiem?

    To co mnie martwi, to fakt że mam tylko jedno podejście - albo V-C,
    albo gwintowanie. Jak w którymś wypadku coś pójdzie nie tak, to będę w
    głebokiej dupie.

    Założenie:
    - Po pierwsze ma to być zrobione _dobrze_ - nowe połączenie ma być
    wytrzymałe i działać przez następne parę latek (biorąc pod uwagę, że
    olej się czasem zmienia, więc będzie to to używane).
    - Po drugie - w umiarkowanych pieniądzach i czasie, ale nie kosztem pierwszego.

    Droga Pszyjaciułko, co robić?

    --
    Pozdrawiam

    Sebastian
    Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: