  • 71. Data: 2017-11-03 19:55:18
    Temat: Re: Uprzejmość zabija
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2017 o 07:06, cef pisze:

    > To również drugie i trzecie i kolejne.
    > Nie jestem jakimś zwolennikiem znęcania się nad pieszymi
    > (z reguły się zatrzymuję nawet jak pieszy jeszcze nie wszedł)
    > ale gdyby w przepisach ustalić, że pieszy nie ma ŻADNYCH praw
    > na jezdni i obok niej, to większość z nich by żyła czy też nie była
    > kalekami.

    To może również ustalmy, że osobówka nie ma żadnych praw przed tirem,
    obywatel przed bandytą a kobiety przed gwałcicielami. Sorry.
    Prezentujesz azjatycką mentalność - BTW - tam pieszy nie ma żadnych praw
    i nie przypominam sobie, żeby Indie czy Bangladesz przodowały w
    statystykach bezpieczeństwa pieszych.

    Temat jest przerabiany z różnych stron i wyraźnie widać że model
    azjatycyki nie jest najlepszym wzorem.

    Shrek

  • 72. Data: 2017-11-03 20:00:49
    Temat: Re: Uprzejmość ... uczyc debili kierowców.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik FeliksB c...@o...pl ...

    > Stoję przed przejściem i zatrzymuje się samochód, aby mnie przepuścić
    > to odwracam się do niego dupą, jeżeli jest to jeden lub dwa samochody,
    > a nie kolumna. Trzeba jakoś uczyc debili.

    Na przyszłosc - stan troche dalej od przejscia to nie beda sie
    zatrzymywac.
    Dziekuje

    --
    Pozdrawia... Budzik
    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton

  • 73. Data: 2017-11-03 20:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > I dlatego trzeba miec kamere. Kazda jest dobra pod warunkiem ze jest
    > wlaczona. Taka za 40 zlotych wybroni rownie skutecznie jak za 500
    > zlotych.

    :)
    Własnie miałem dzis taka sytuacje:
    - telefon - miałam stłuczke ale nie z własnej winy.
    - zapisałas obraz z kamery?
    - jeszcze jej nie właczyłam...

    Na szczescie delikwent sie przyznał wiec sie upiekło :)))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

  • 74. Data: 2017-11-03 20:02:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2017 o 13:11, J.F. pisze:

    > Niestety, Street View w Niemczech prawie nie ma ...
    > ale zobac np takie male niemieckie miasteczko, Westerstede
    > https://www.google.pl/maps/@53.2600637,7.9260098,162
    m/data=!3m1!1e3

    > Ile widzisz przejsc ?
    > Efekt taki, ze pieszy moze przechodzic wszedzie, ale musi przepuscic
    > samochody.

    No i może być - sam łażę gdzie popadnie, a w okolicach domu to nawet
    wiem gdzie jest dalej niż przepisowa stówka do przejścia (i przekazałem
    tą wiedzę dwukrotnie policjantom, żeby łaskawie się odpierdolili i
    wzieli za pożyteczną robotę).

    Natomiast jak ma przejście to ma pierwszeństwo. Jakby ustawodawca chciał
    napisać, że ma pierwszeństwo pod warunkiem, że nic nie jedzie, to by
    napisał "jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa"

    > To w koncu nalezy wjezdzac pod wiekszego jak sie ma pierwszenstwo czy
    > nie nalezy ?

    NIe należy. Natomiast nie zmienia to pierwszeństwa i winnego ewentualnej
    kolizji. Nie próbuj sprowadzać sprawy do absurdu. Masz pierwszeństwo i
    celowo w kogoś wjeżdzasz - jesteś chujem. Ale to że ty jesteś chujem nie
    daje mu argumentu, że może wymuszać pierwszeństwo, bo jesteś chujem:P

    > Albo na odwrot - przejechal cie samochod na jezdni - twoja wina.
    > Bylo sie rozejrzec przed wejsciem a nie isc z nosem w telefonie :-)

    Jak już pisałem - ma być jasno. Jak większość to przegłosuje i będzie
    zgodne z konwencją wiedeńską w co wątpię, to trudno - niech i tak będzie.

    Shrek

  • 75. Data: 2017-11-03 20:40:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >chciał napisać, że ma pierwszeństwo pod warunkiem, że nic nie jedzie,
    >to by napisał "jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa"

    No ale przejscia nie ma, z pierwszenstwem pieszego to by sie jezdzic
    nie dalo :-P
    A jak jest, to sa i swiatla.

    W efekcie pieszy tak jak i u nas musi sie zatrzymac na krawezniku i
    rozejrzec, tylko nie ma azylu do "bezpiecznego" przejcia, musi sie
    liczyc z wyprzedzaniem
    (no, Niemcy nie wyprzedzaja, szczegolnie w miescie przy 50 :-)
    Musi poczekac az z obu stron ruch ustanie, bo pierwszenstwa juz nie
    ma - tu kultura zadziala ... ale jak sie kierowca zagapi ?
    Taki postep :-P

    Street View juz jest w paru niemieckich miastach - Berlin, Hamburg,
    Hanover, Stuttgart - mozna popatrzec.

    >Jak już pisałem - ma być jasno. Jak większość to przegłosuje i będzie
    >zgodne z konwencją wiedeńską w co wątpię, to trudno - niech i tak
    >będzie.

    Co do jasnosci sie zgadzam.
    Trzeba zdania odwrocic w jednym z artykulow - zeby pieszy nie mial
    watpliwosci, ze musi na chodniku poczekac i dopiero wtedy przepuszcza
    pojazdy :-)

    Albo jak widzisz jest drugie wyjscie - wprowadzic pierwszenstwo
    pieszego na przejsciu ... i zlikwidowac przejscia :-)

    J.

  • 76. Data: 2017-11-03 20:51:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >statystykach bezpieczeństwa pieszych.
    >Temat jest przerabiany z różnych stron i wyraźnie widać że model

    Czemu nie ?
    Tam jest rownouprawnienie, tylko rozejrzec sie trzeba co krok :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=nKPbl3tRf_U

    niestesty - moj ulubiony film z Saigonu zaginal, teraz mamy tylko taka
    namiastke
    https://www.youtube.com/watch?v=Op1hdgzmhXM

    J.

  • 77. Data: 2017-11-03 21:03:31
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-11-02 o 23:06, CTP pisze:

    > Matołów, którzy nie znają statystyk jest jeszcze więcej.
    > trzecią najtragiczniejszą przyczyną stanowiło chodzenie nieprawidłową stroną jezdni
    - 60 zabitych."

    A ile % osób wie, jaka jest prawidłowa strona jezdni do chodzenia?
    I ci co nie wiedzą (nie potrafią tego skojarzyć) to rzeczywiście matoły.

  • 78. Data: 2017-11-03 21:16:14
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-11-03 o 20:02, Shrek pisze:

> [...]

    > celowo w kogoś wjeżdzasz - jesteś chujem. Ale to że ty jesteś chujem nie
    > daje mu argumentu, że może wymuszać pierwszeństwo, bo jesteś chujem:P

    Nie widzisz sprzeczności w swoim rozumowaniu?
    Wchodzić można, wjeżdżać nie należy.

  • 79. Data: 2017-11-03 21:19:39
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-03 o 19:55, Shrek pisze:

> [...]
    > statystykach bezpieczeństwa pieszych.
    >
    > Temat jest przerabiany z różnych stron i wyraźnie widać że model

    To rozwinięcie modelu, który sam zaproponowałeś.
    Uważam, że popełnia się u nas błąd w edukacji wmawiając
    pieszemu, że jak wejdzie na jezdnię, to samochód się zatrzyma.
    Większość pieszych np nie zdaje sobie sprawy, że
    kierowca może ich po prostu nie zauważyć.
    PS
    Policja nadal nie prowadzi statystyk jaki % pieszych
    poszkodowanych w wypadkach miał prawo jazdy.
    Moim zdaniem tu jest odpowiedź na "problem pieszych" .

  • 80. Data: 2017-11-03 21:25:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2017 o 20:51, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup
    >
    > Czemu nie ?
    > Tam jest rownouprawnienie, tylko rozejrzec sie trzeba co krok  :-)

    Jest takie równoupranienie, że nawet światła mają w dupie.

    BTW - widziałeś kiedyś blaszane światła?

    Shrek