    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Uprzejmość zabija
    Date: Fri, 3 Nov 2017 20:02:02 +0100

    W dniu 03.11.2017 o 13:11, J.F. pisze:

    > Niestety, Street View w Niemczech prawie nie ma ...
    > ale zobac np takie male niemieckie miasteczko, Westerstede
    > https://www.google.pl/maps/@53.2600637,7.9260098,162
    m/data=!3m1!1e3

    > Ile widzisz przejsc ?
    > Efekt taki, ze pieszy moze przechodzic wszedzie, ale musi przepuscic
    > samochody.

    No i może być - sam łażę gdzie popadnie, a w okolicach domu to nawet
    wiem gdzie jest dalej niż przepisowa stówka do przejścia (i przekazałem
    tą wiedzę dwukrotnie policjantom, żeby łaskawie się odpierdolili i
    wzieli za pożyteczną robotę).

    Natomiast jak ma przejście to ma pierwszeństwo. Jakby ustawodawca chciał
    napisać, że ma pierwszeństwo pod warunkiem, że nic nie jedzie, to by
    napisał "jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa"

    > To w koncu nalezy wjezdzac pod wiekszego jak sie ma pierwszenstwo czy
    > nie nalezy ?

    NIe należy. Natomiast nie zmienia to pierwszeństwa i winnego ewentualnej
    kolizji. Nie próbuj sprowadzać sprawy do absurdu. Masz pierwszeństwo i
    celowo w kogoś wjeżdzasz - jesteś chujem. Ale to że ty jesteś chujem nie
    daje mu argumentu, że może wymuszać pierwszeństwo, bo jesteś chujem:P

    > Albo na odwrot - przejechal cie samochod na jezdni - twoja wina.
    > Bylo sie rozejrzec przed wejsciem a nie isc z nosem w telefonie :-)

    Jak już pisałem - ma być jasno. Jak większość to przegłosuje i będzie
    zgodne z konwencją wiedeńską w co wątpię, to trudno - niech i tak będzie.

    Shrek