  • 51. Data: 2017-11-03 15:13:28
    Temat: Re: Uprzejmość zabija
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, November 3, 2017 at 3:03:33 PM UTC+1, Adam Wysocki wrote:

    > Ale obejrzałeś film z początku wątku?
    >
    > Nagrywający się zatrzymał, bo chciał być uprzejmy.
    >
    > Jadący z naprzeciwka się zatrzymał, bo tak nakazuje przepis.

    e... nie musial, bo piesi jeszcze nie weszli na przejscie... tez chcial byc uprzejmy

    WS

  • 52. Data: 2017-11-03 15:32:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >e... nie musial, bo piesi jeszcze nie weszli na przejscie... tez
    >chcial byc uprzejmy

    Ale to juz zahacza o omijanie pojazdu, ktory sie zatrzymal w celu
    przepuszczenia pieszego.
    Nie wolno.

    J.

  • 53. Data: 2017-11-03 15:33:51
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2017-11-03 o 15:03, Adam Wysocki pisze:
    > Nagrywający się zatrzymał, bo chciał być uprzejmy.
    >
    > Jadący z naprzeciwka się zatrzymał, bo tak nakazuje przepis.

    Który?

    Pozdrawiam

  • 54. Data: 2017-11-03 15:37:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >--W WSA nie calkiem dostal, bo sad zasadniczo przyznal mu racje, ze
    >taki
    >jest przepis, tylko ze takie zachowanie egzaminowanej nie zasluguje
    >na oblanie na egzaminie.

    >nie calkiem cofneli decyzje o oblaniu ? teraz choc nie ma w PL
    >precedensu kazdy egzaminator zastanowi sie zanim obleje kursanta za
    >zatrzymanie przed pasami

    Ale jednoczesnie sad przyznal, ze przepis istotnie tak mowi, wiec
    kazdy instruktor bedzie uczyl, ze nie wolno sie zatrzymywac przed
    przejsciem jesli pieszy nie przechodzi :-)

    P.S. Czesto mi sie zdarza - korek pelznie na ulicy, poprzednik
    podjezdza o pare metrow, ale jest przejscie.
    Poczekac przed przejsciem az sie zrobi kawalek wolnego za przejsciem,
    czy stanac na pasach ?

    J.

  • 55. Data: 2017-11-03 15:43:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >--Ile widzisz przejsc ? Efekt taki, ze pieszy moze przechodzic
    >wszedzie, ale musi przepuscic samochody.
    >jesli wypatrywales zebry to musze cie rozczarowac wg niemieckich
    >przepisow nie jest obowiazkowa :-)

    To jak poznac przejscie ? Po swiatlach ? :-)

    Tam widac linie w poprzek drogi ... ale zobacz ile.

    No i widac przejazdy dla rowerow - miasteczko jest "turystyczne" :-)

    J.

  • 56. Data: 2017-11-03 15:59:17
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 03-11-2017 o 12:31, J.F. pisze:
    > Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup
    .pl...
    -drogi/wiadomosci/news-nie-zdala-egzaminu-bo-wpuscil
    a-pieszych-na-przejscie,nId,2458380

    > Ale tak zawsze bylo.

    I tak ma pozostać.

  • 57. Data: 2017-11-03 16:03:10
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 03-11-2017 o 15:32, J.F. pisze:

    > Ale to juz zahacza o omijanie pojazdu, ktory sie zatrzymal w celu
    > przepuszczenia pieszego.
    > Nie wolno.

    Ale Omijanie od WYmijania odróżniasz, czy nie bardzo?

  • 58. Data: 2017-11-03 16:08:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 3 Nov 2017 14:11:46 +0000 (UTC), Adam Wysocki

    > Jeśli pieszy czeka przed przejściem, to póki co nie jest,
    > więc zatrzymanie przed przejściem jest niezgodne z przepisami
    > (i ze zdrowym rozsądkiem, jak widać na filmie).

    Jak pieszy jest przy przejściu, to będzie chciał KIEDYŚ przejść. Zatem może
    też w każdej chwili "wtargnąć" czy tam "wymusić" jak kto woli -- kierowca
    ma prawo w takiej sytuacji zwolnić, do zatrzymania się włącznie -- mówi o
    tym PORD. I ani nikt go za to nie ma prawa ukarać, ani nie można nań zganić
    winy za ew. wypadek spowodowany przez innego bezmyślnego debila -- jak w
    przedstawionej sytuacji (o dobieraniu sobie wygodnych paragrafów do tezy
    nie wspomnę).

    Jeśli tam było przejście dla pieszych, szczególnie z *T-27*, to było pewnie
    dozwolone maksymalnie 50/h. Tirolot nie jechał 50, nie wspominając o tym,
    że kompletnie nie analizował tego co się dzieje na drodze (z uwzględnieniem
    mokrej nawierzchni włącznie).

    Winny tej sytuacji jest kierowca ciągnika i nikt inny. A teraz jadąc twoim
    stylem, gdyby tirolotowiec zachował ostrożność, to pomimo wpuszczenia
    pieszych przez inne pojazdy, a ewidentnie CZEKAJĄCYCH na przejście przez
    ruchliwą jezdnię, nic by się nie stało. Wszyscy by się grzecznie
    zatrzymali, piesi by przeszli, kierowcy by pojechali.

    > IMO jest złamaniem.

    I dlatego pewnie dzięki myślicielom jak ty taki syf na ulicach mamy i nadal
    nam bliżej do ruskich oszołomów niż do cywilizowanego zachodu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 59. Data: 2017-11-03 16:10:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 3 Nov 2017 15:32:12 +0100, J.F.

    > Ale to juz zahacza o omijanie pojazdu, ktory sie zatrzymal w celu
    > przepuszczenia pieszego.
    > Nie wolno.

    Nie wolno też mylić opierdolić od wypierdolić. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 60. Data: 2017-11-03 16:13:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 3 Nov 2017 15:33:51 +0100, Miroo

    > Który?

    Pewnie ten sam przepis co przyświeciał temu pierwszemu.

    --
    Pozdor
    Myjk