  • 272. Data: 2017-11-11 23:01:03
    Temat: Re: Uprzejmość zabija
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > W sumie racja. Ale czy zmniejsza to w jakikolwiek sposób ich winę?

    W zaden.
    Ale sprawia ze zaczne sie zastanawiac po co ten kibic to zrobił i
    pomijajac sam finał czy juz samo przebywanie w taki miejscu w takim
    stroju było dla niego komfortowe.

    > No i w sumie ciekawostka - porównanie przejścia przez jezdnię do
    > przejścia przez stado kiboli w barwach wroga. Samo to porównanie
    > pokazuje, że coś tu jest bardzo nie tak.

    Tylko dlatego ze patrzysz na inny aspekt.
    Ja mowie tylko ze nie warto sie głupio zachowywac.
    Jezeli chodzi o mnie to na stadionach kibice mogliby siedziec wszyscy
    razem i nikt nikomu nie powinien przeszkadzac. Ale chyba obaj zdajemy
    sobie sprawe ze tak w PL nie jest...?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

  • 271. Data: 2017-11-11 23:01:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Co powoduje u ciebie obawy o to, że pieszy się weźmie
    > "znikąd", a nie boisz się wyjechać z podporządkowanej mimo, że
    > samochody poruszają się znacznie szybciej, więc mają większy
    > potencjał na pojawianie się "znikąd"?

    A nie obawiasz sie?
    Bo ja jak najbardziej. I robie wszystko zeby zorientowac sie w sytuacji
    absolutnie mozliwie dokładnie.
    Mało tego, jak mam pierwszenstwo to tez staram sie uwazac w miare
    mozliwości i dlatego np jadac główna droga i widzac auto zblizajace sie z
    podporzadkowanej z predkoscia wyzsza niz taka sugerujaca ze sie
    zatrzymuje tez zmniejszam predkosc i obserwuje. Bo co mi z tego ze on
    bedzie winny...?

    W omawianej jakis czas temu sprawie w ktorej winnego za kolizje uznano
    kogoś kto jechał po drodze z pierwszenstwem ale ZBYT SZYBKO zdecydowanie
    stawałem po stronie ze ta decyzja była dobra!
    Pierwszenstwo nie jest bezwarunkowe - inni musza nas widziec (i miec
    szanse nas widziec) zeby moc nam tego pierwszenstwa udzielic!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 273. Data: 2017-11-11 23:32:16
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-11 o 23:01, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > To sa detale.
    > Waidomo, ze zołte z czerwonym pala sie razem tyle ze podczas innej fazy.
    > Wiadomo tez ze za przejazd na zołtym, zwłaszcza poznym, mandat jest jak
    > nic.
    > Tyle ze czasami po prostu bezpieczniej jest przejechac niz gwałtownie
    > zahamowac.

    Za taki przejazd nie ma mandatu.
    Gwałtowność hamowania jest uznaniowa i zależy od kierującego.

  • 274. Data: 2017-11-12 09:01:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Za taki przejazd nie ma mandatu.
    > Gwałtowność hamowania jest uznaniowa i zależy od kierującego.

    Za przejazd na zołtym nie ma?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain

  • 275. Data: 2017-11-12 11:13:36
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-12 o 09:01, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Za przejazd na zołtym nie ma?

    No nie ma, o ile zatrzymanie się wymusiło by gwałtowne hamowanie.
    Szukać cytatu czy sobie sam znajdziesz? :-)

  • 276. Data: 2017-11-12 13:35:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-12 o 09:01, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Za przejazd na zołtym nie ma?

    A czytałeś przepisy?

    --
    Liwiusz

  • 278. Data: 2017-11-12 15:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > No nie ma, o ile zatrzymanie się wymusiło by gwałtowne hamowanie.
    > Szukać cytatu czy sobie sam znajdziesz? :-)

    Zaskoczenie spowodowane jest przede wszystkim racjonalnoscia takiego
    przepisu. :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.

  • 277. Data: 2017-11-12 15:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > A czytałeś przepisy?

    Dawno dawno dawno temu.
    Okazuje sie ze prawo dopuszcza przejazd jezeli zatrzymanie wymagałoby
    gwałtownego hamowania. Czyli dokładnie tak jak robie i jak ci odpisałem.
    Nasuwa sie zatem pytanie - dlaczego sie dopieprzyłes do tej odpowiedzi?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

  • 279. Data: 2017-11-13 09:15:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-12 o 15:00, Budzik pisze:
> [...]
    > gwałtownego hamowania. Czyli dokładnie tak jak robie i jak ci odpisałem.
    > Nasuwa sie zatem pytanie - dlaczego sie dopieprzyłes do tej odpowiedzi?

    Zdziwiłeś się, że "za przejazd na żółtym nie ma mandatu".

    Ponadto pisałeś:

    "Wiadomo tez ze za przejazd na zołtym, zwłaszcza poznym, mandat jest jak
    nic.
    Tyle ze czasami po prostu bezpieczniej jest przejechac niz gwałtownie
    zahamowac."

    Co oznacza, że dla ciebie lepiej jest przejechać, i ryzykować mandat,
    niż gwałtownie hamować.

    Nic nie świadczy o tym, że znałeś przepisy, ani nawet to, że
    nieświadomie je "czułeś".

    --
    Liwiusz

  • 280. Data: 2017-11-13 21:00:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > gwałtownie zahamowac."
    >
    > Co oznacza, że dla ciebie lepiej jest przejechać, i ryzykować

    Jezeli wymaga tego sytuacja na drodze? No to oczywiscie ze tak.
    Ty wolisz postapic bezpiecznie ale niezgodnie z przepisem czy
    niebezpiecznie ale zgodnei z przepisem?

    > Nic nie świadczy o tym, że znałeś przepisy, ani nawet to, że
    > nieświadomie je "czułeś".

    Alez ja przeciez przyznaje ze sadziłem ze mandat jest.
    Natomiast wyraźnie napisałem ci ze czasami lepiej przejechac niz ostro
    hamowac. I dokłądnie tak mowia przepisy.
    Skad wiec twierdzenie o braku czucia i skad przypierdzielenie, skoro
    pomimo tego ze nie wiedziałem co jest w przepisie to swoja jazde opisałem
    jako dokładnie taka jak mowia przepisy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.