  • 121. Data: 2017-11-04 18:40:35
    Temat: Re: Uprzejmość zabija
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.11.2017 o 14:09, cef pisze:

    > Naprawdę nie potrafię Ci wytłumaczyć,
    > jeśli konkluzją z Twojej strony jest takie
    > porównanie. Nie mam siły dowodzić Ci, że
    > w żadnym miejscu nie pisałem o bezkarności kierowców -
    > to już sobie (jak wiele innych tez) wymyśliłeś sam.
    > Nie mam już więcej nic do dodania.

    Skoro postulujesz pozbawienie pieszych na przejściu _wszystkich_ praw
    (chcąc go zrównać z pieszym przechodzącym w losowym miejscu przez np
    krajówkę), to oczywistym jest, że kierowca nie poniesie żadnych
    konsekwencji za potrącenie pieszego na pasach - czyli postulujesz nie
    dość że bezkarność, to jeszcze dochodzenie odszkodowania od
    spadkobierców za uszkodzenia samochodu. Gdzie się mylę?

    Shrek

  • 122. Data: 2017-11-04 18:58:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.11.2017 o 13:00, Budzik pisze:

    > Mowił to w kontekscie uczenia pieszych ze nie sa sweitymi krowami, ze
    > auto nie staje w miejscu, ze nie wolno wtargnac przed i ze ogólnie
    > najpierw myslimy, potem idziemy.

    Nie, mówił wyraźnie że _zgodnie_z_przepisami_ pieszy nie miałby mieć
    żadnych praw. A odpowiada się wobec przepisów. Więc skoro pieszy nie ma
    żadnych praw, to niby za co miałby odpowiadać kierowca jak mu pieszy
    "wymusił pierwszeństwo" na przejsciu?

    Kultura, rozsądek i przepisy to oddzielne byty. Rozsądne zachowania
    (lewo, prawo, lewo) się tłumaczy dzieciom w szkole (i z tego co wiem,
    naprawdę się tłumaczy), natomiast według przepisów prawa nakłada się
    mandaty albo wsadza do pierdla idiotów, co myślą, że prawa fizyki albo
    prawo silniejszego daje im prawo pierwszeństwa. Mieszanie tych dwóch
    rzeczy jest groźną demagogią, bo defacto jest popsulatem, żeby przepisy
    sankcjonowały prawo silniejszego.

    Shrek

  • 123. Data: 2017-11-04 19:15:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.11.2017 o 12:48, J.F. pisze:

    > No wiesz, samochod sie w miejscu nie zatrzyma ... wiec jednak
    > bezkarnie ?

    Podobnie jak tir na czerownym. Ale jednak nie daje to pierwszeństwa
    tirowi i nie pozbawia wszelkich praw ewentualne ofiary - choćby mieli
    dochodzić praw do odszkodowania za utratę zdrowia, bądź ich
    spadkobieriercy za śmieć.

    Shrek

  • 124. Data: 2017-11-04 19:17:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.11.2017 o 14:00, Budzik pisze:

    > dyskutujesz z własnymi przekonaniami?
    > Bo na razie w tym watku tylko ty napisałes o bezkarnym przejezdzaniu
    > pieszych...

    Następny - czego nie rozumiesz w "gdyby w przepisach ustalić, że pieszy
    nie ma ŻADNYCH praw" ?

    Shrek

  • 125. Data: 2017-11-04 20:00:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

> [...]
    > tirowi i nie pozbawia wszelkich praw ewentualne ofiary - choćby
    > mieli dochodzić praw do odszkodowania za utratę zdrowia, bądź ich

    Ale jest zółte, faza czerwonego dla wszystkich etc.
    A pieszy ciach i juz idzie. Nie ma marginesu bezpieczenstwa.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

  • 126. Data: 2017-11-04 20:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Następny - czego nie rozumiesz w "gdyby w przepisach ustalić, że
    > pieszy nie ma ŻADNYCH praw" ?

    Juz ci napisałem co ja wyczytałem z wypowiedzi cefa. On tez ci mowi ze
    widzisz coś czego tam nie ma. Mozesz albo przyjac do wiadomosci ze sie
    nie zrozumieliscie albo przekonywa dalej ze wiesz lepiej co on chciał
    powiedziec.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 127. Data: 2017-11-04 20:02:31
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]

    Jest. Wolna amerykanka. Złamanie zasad pierwszeństwa. Wpuszczanie aut z boku
    też jest łamaniem prawa.

    > Ponieważ samochód ma obowiązek ustąpienia pierwszeństwa pieszemu na
    > przejściu.
    > (uprzedzając twoje konfabulacje - na skrzyżowaniu też zwalniasz, albo
    > zatrzymujesz się, aby ten z prawej mógł przejechać, mimo że jeszcze go na
    > skrzyżowaniu nie ma).

    Bzdura. Obowiązek prawny. Przykład absurdalny. Sam piszesz o pieszym na
    przejściu. Podpieranie się oczywistością z innego przypadku ("zasada prawej
    strony") w sytuacji pieszego przed przejściem zakrawa o śmieszność. Pieszy
    będąc obojętnie z której strony jezdni pierwszeństwa nie ma. Albo sam
    bezpiecznie wchodzi albo czeka.
    neelix

  • 128. Data: 2017-11-04 20:09:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.11.2017 o 20:00, Budzik pisze:

    > Ale jest zółte, faza czerwonego dla wszystkich etc.
    > A pieszy ciach i juz idzie. Nie ma marginesu bezpieczenstwa.

    Oczywiście - zwykle pojawiają się bez żadnego ostrzeżenia na lewym
    pasie. Normalnie chuj wie po co się po mieście snują, skoro opanowali
    teleportację. Musi być, na złość kierowcom;)

    Jak kierownika obecność pieszych na przejściu zaskakuje, to niech
    przemyśli swoje postępowanie. Mnie zaskoczyła dwukrotnie - oraz raz sama
    obecność przejścia. Za każdym razem pretensję miałem tylko i wyłacznie
    do siebie.

    Shrek

  • 129. Data: 2017-11-04 20:10:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > widzisz coś czego tam nie ma. Mozesz albo przyjac do wiadomosci ze sie
    > nie zrozumieliscie albo przekonywa dalej ze wiesz lepiej co on chciał

    Nie mam pojecia co chciał powiedzieć, natomiast zacytowałem co
    powiedział. I z tego jasno wynika postulat braku odpowiedzialności za
    pierdolnięcie pieszego na przejściu.

    Shrek

  • 130. Data: 2017-11-04 20:34:19
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    > Ale jednoczesnie sad przyznal, ze przepis istotnie tak mowi, wiec kazdy
    > instruktor bedzie uczyl, ze nie wolno sie zatrzymywac przed przejsciem
    > jesli pieszy nie przechodzi :-)

    Jeszcze panuje obawa o kursanta, który polegnie na egzaminie jeśli nie
    wpuści pieszego, ale może do tych instruktorów dotrze co narobili swoimi
    zabobonami. Niestety dotrze kiedy popłynie krew. Osobiście byłem świadkiem
    makabrycznej sytuacji. Kursantaka zatrzymała się przed przejście na drodze
    2-jezdniowej na jezdni o 2 pasach w jednym kierunku. Zachowaniem zaprosiła
    kobietę z wózkiem dziecięcym na przejście! Ta doszła do połowy i szczęście,
    że zatrzymała się, bo jadący lewym pasem wyprzedził/ominął pojazd nauki
    jazdy i gwałtownie hamując zatrzymał się kilka metrów za przejściem a
    następny za nim daleko na prześciu. To był krok od śmierci. Tylko
    przytomność umysłu kobiety zapobiegła tragedi. Nigdy nie należy zapraszać
    pieszych na przejście i tak należy uczyć przyszłych kierowców. Zazpraszający
    zawsze będzie winny na pewno przynajmniej z moralnego punktu widzenia.

    neelix