  • 11. Data: 2013-04-17 10:04:07
    Temat: Re: Upgrade prawa jazdy kat B do 4250kg
    Od: "mappl" <n...@m...pl>

    > Powstrzymuje mnie jedna jedyna rzecz... To że obecnie mam dokument
    > bezterminowy, a te które wydadzą po upgradzie będzie już ważne tylko
    > 10 lat... A może się mylę?

    Nie masz bezterminowego. Za jakiś czas straci ważność, tak jak wszystkie
    inne "bezterminowe".

  • 12. Data: 2013-04-17 10:21:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 17 Apr 2013 08:44:04 +0200, Lewis napisał(a):

    > Powstrzymuje mnie jedna jedyna rzecz... To że obecnie mam dokument
    > bezterminowy, a te które wydadzą po upgradzie będzie już ważne tylko 10
    > lat... A może się mylę?

    To się jeszcze dokładnie zorientuj jak to jest.
    Bo coś wykombinowali, że za jakiś czas wszyscy będą mieli terminowe - i
    niewykluczone że zmieniając dokument w tej chwili, relatywnie długo
    będziesz się cieszył bezterminowością, bo wymiany pewnie będą stopniowe.

  • 13. Data: 2013-04-17 10:48:42
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2013-04-17 10:04, mappl pisze:

    > Nie masz bezterminowego. Za jakiś czas straci ważność, tak jak wszystkie
    > inne "bezterminowe".

    Chyba, że senatorowie coś wywalczą. Już zaskarżyli temat.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 14. Data: 2013-04-17 11:27:44
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 17 Kwi, 10:21, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > To si jeszcze dok adnie zorientuj jak to jest.
    > Bo co wykombinowali, e za jaki czas wszyscy b d mieli terminowe - i
    > niewykluczone e zmieniaj c dokument w tej chwili, relatywnie d ugo
    > b dziesz si cieszy bezterminowo ci , bo wymiany pewnie b d stopniowe.

    Juz za pozno, wg googlarki od 18 stycznia wydaja na 15lat, moze uda
    sie rozpedzic tych POPiSowcow w koncu...

    http://gmina.wieszjak.pl/komunikacja/300427,Po-18-st
    ycznia-2013-roku-kolejna-wymiana-prawa-jazdy.html
    http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Senatorowie-przeci
    w-wymianie-praw-jazdy,wid,15480846,wiadomosc.html?ti
    caid=1106d3

    WS

  • 15. Data: 2013-04-17 13:06:04
    Temat: Re: Upgrade prawa jazdy kat B do 4250kg. Podstawa prawna.
    Od: "Rejtam" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Tom N" <9...@...222153.invalid> napisał w wiadomości
    d.130416.invalid...

    > Podaj podstawę prawną z uwzględnieniem obowiązujących rozporządzeń, oraz
    > uzasadnieniem dlaczego się cokolwiek zmieniło od 18 stycznia 2013

    Ustawa o kierujacych pojazdami z dn. 05.01.2011 Dz.U. 2011 nr 30 poz.
    151. art. 6, ust.2
    0151

    Art. 6. 1. Prawo jazdy stwierdza posiadanie uprawnienia do kierowania:
    6) kategorii B:
    a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie
    całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu i motocykla,
    c) zespołem pojazdow złożonym z pojazdu, o ktorym
    mowa w lit. a, oraz z przyczepy innej niż lekka,
    o ile łączna dopuszczalna masa całkowita
    zespołu tych pojazdow nie przekracza 4 250 kg,
    z zastrzeżeniem ust. 2,

    2. Zespołem pojazdow, o ktorym mowa w ust. 1
    pkt 6 lit. c, ktorego dopuszczalna masa całkowita przekracza
    3,5 t, może kierować osoba, ktora zdała część
    praktyczną egzaminu państwowego, potwierdzoną
    wpisem do prawa jazdy.

    Ustawa weszła w życie 18.01.2013.

  • 16. Data: 2013-04-17 14:39:10
    Od: <6...@8...143910.invalid> (Tom N)

    Rejtam w

> [...]
    d.130416.invalid...

    > Ustawa o kierujacych pojazdami z dn. 05.01.2011 Dz.U. 2011 nr 30 poz.
    0151
    [...]

    > Ustawa weszła w życie 18.01.2013.

    Sam zalinkowałeś so isap a tam stoi 19 stycznia 2013

    --
    'Tom N'

  • 17. Data: 2013-04-17 15:39:59
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

> [...]
    > dozwolone nawet jak DMC przekracza 3500kg), a o prowadzenia zestawów typu
    > 2200kg+2000kg DMC.
    >
    > Może to być fajna sprawa dla holujących większe przyczepy, gdzie często
    > jest tak że przyczepa ma np. DMC 1500kg, a pojazd holujący lekko
    > przekracza
    > 2000kg DMC. Dotychczas żeby coś takiego holować trzeba było mieć B+E.
    >
    > Nie trzeba robić kursu, zdaje się tylko egzamin praktyczny (taki sam jak
    > na
    > B+E, koszt 200zł), a następnie trzeba wymienić dokument PJ na posiadający

    Czyli obecnie nie wolno holować przyczepy innej niż lekka nawet jeśli razem
    zestaw nie przekracza 3500.
    I znów zrobili kierowców w konia.

  • 18. Data: 2013-04-17 16:03:22
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 17 Apr 2013 15:39:59 +0200 osobnik zwany t-1 napisał:

> [...]

    "Zespołem pojazdow, o ktorym mowa w ust. 1 pkt 6 lit. c, ktorego
    dopuszczalna masa całkowita przekracza 3,5 t"

    uprasza się o czytanie ze zrozumieniem

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 19. Data: 2013-04-17 20:40:16
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    > Chyba, że senatorowie coś wywalczą. Już zaskarżyli temat.

    Mam nadzieję, że jadąc na głosowanie w tej sprawie spotkają moją byłą
    (na szczęście :) ) szefową.
    Kobieta w wieku 70 lat (+VAT - ludzie tyle nie żyją) - z refleksem
    takim, że nie jest w stanie skoordynować ruchów aby ruszyć ze
    skrzyżowania na jednej zmianie świateł; Świetnie widząca drogę w dzień -
    jak środkową linię na drodze weźmie między koła; Na najprostszym
    skrzyżowaniu gubi się bo nie ma już żadnej orientacji przestrzennej...

    Jechałem z nią jako pasażer 2 razy - o 2 za dużo.

    Ale starucha prawo jazdy ma bezterminowe prawo (wydane chyba jeszcze w
    czasie okupacji) i do puki oddycha to na pewno jest w stanie bezpiecznie
    prowadzić samochód i jeśli kogoś nie zabije to nie można jej przebadać.

    --
    /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
    /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

  • 20. Data: 2013-04-17 21:26:45
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-04-17 20:40, ZIWK pisze:
> [...]

    I bardzo dobrze - to jest dość poważne nadużycie praw nabytych i łamanie
    ustawy zasadniczej. Już raz przy wymuszonych wymianach była
    o to zadyma, ale RPO 'oczywiście' po czasie stwierdził, że to niezgodne
    z prawem. Sądy to również potwierdziły...

> [...]
    > czasie okupacji) i do puki oddycha to na pewno jest w stanie bezpiecznie
    > prowadzić samochód i jeśli kogoś nie zabije to nie można jej przebadać.

    Tak naprawdę podejrzewam, że kobieta wcale nie jest gorsza od połowy
    tutaj piszących i dopóki czegoś nie wymaluje, to nie ma się o co
    zasadniczo czepiać. Naprawdę nie ma problemów, by w uzasadnionych
    przypadkach zawiesić uprawnienia do czasu przeprowadzenia badań -
    choćby wcześniejsze były bezterminowe. A dokumenty i uprawnienia
    bezterminowe się z automatu eliminują bez potrzeby wymyślania
    głupawych argumentów o 'staruchach'.