  • 21. Data: 2010-03-22 12:47:00
    Temat: Re: Odp: Odp: Odp: Układ w kamerze zimo-działa ciepło-nie działa
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sylwester,

    Monday, March 22, 2010, 11:07:55 AM, you wrote:

    [...]

    > Sorry. Chodzi o Simple Switcher z www.national.com
    > Są takie obudowy SMD oraz przewlekane, gdzie upchnięto nawet cewkę z
    > ferytem,

    Czy Ty przypadkiem nie myślisz o symulowanej indukcyjności, która
    mieści się w strukturze układu? Bo to nie jest cewka z rdzeniem ale
    najzwyklejszy w świecie żyrator. Jego wysoka "indukcyjność" wynika
    tylko i wyłącznie z faktu bardzo wielkiej rezystancji wejściowej
    tranzystra FET.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 22. Data: 2010-03-22 13:07:51
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    > najzwyklejszy w świecie żyrator. Jego wysoka "indukcyjność" wynika
    > tylko i wyłącznie z faktu bardzo wielkiej rezystancji wejściowej
    No nie wiem. Nie mam teraz czasu, bo w pracy jestem,
    ale wieczorem może cos podrzucę po dokładniejszym zbadaniu tematu.
    Być może w międzyczasie ktoś znajdzie to o czym mówię.
    Pozdrawiam,
    Sylwester

  • 23. Data: 2010-03-22 14:29:42
    Temat: Re: Układ w kamerze zimo-działa ciepło-nie działa
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

> [...]
    > najzwyklejszy w świecie żyrator. Jego wysoka "indukcyjność" wynika
    > tylko i wyłącznie z faktu bardzo wielkiej rezystancji wejściowej

    Jemu raczej chodziło o LM2825, a nie nie o żyrator

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 24. Data: 2010-03-22 14:46:13
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > No bez żartów - podaj normalnego linka, prosze.

    Jak wrzucisz tytuł artykułu w google to ci wyskoczy:
    http://www.eetindia.co.in/ART_8800597130_1800008_NP_
    ca9b047d.HTM

    > Gdzie? Bo jakoś nie kojarzę.

    http://www.national.com/pf/LM/LMZ10504.html#Overview

    Key Features
    o Integrated shielded inductor

  • 25. Data: 2010-03-22 14:46:26
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Jemu raczej chodziło o LM2825, a nie nie o żyrator
    >
    > --
    > Pozdr.
    > Michał

    Możliwe.
    Znalazłem zdjęcie płytki z tym układem.
    Niestety nie widać numeru, a nie wiem teraz gdzie mam ta płytkę sprzed 9
    lat:-)
    www.alpro.pl/lm

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 26. Data: 2010-03-22 15:11:57
    Temat: Re: Odp: Odp: Odp: Uk?ad w kamerze zimo-dzia?a ciep?o-nie dzia?a
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 Mar 2010 09:07:03 +0100, Artur M. Piwko
    <m...@b...pl> wrote:

    > Ale jest tyle innych, równie koszernych typów obudów, *QFP i tak
    > dalej... Po co komu BGA...

    Tja, taki DIP-900 to byłby fajny. I naprawdę, przy szybkich sygnałach
    widać różnicę w signal integrity, jeśli porówna się dwa układy FPGA z tej
    samej rodziny w różnych obudowach (stwierdzone na własnej skórze). A nawet
    różne układy BGA nieźle mogą się różnić:
    http://www.xilinx.com/products/virtex4/pdfs/BGA_Cros
    stalk.pdf
    Wiem, pewnie trochę marketingu w tym jest, ale pan Howard Johnson trochę
    autorytetu jednak ma.

    RobertP.

  • 27. Data: 2010-03-22 15:14:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michał,

    Monday, March 22, 2010, 3:29:42 PM, you wrote:

    > Jemu raczej chodziło o LM2825, a nie nie o żyrator

    LM2825 nie należy do serii SimpleSwitcher i nie jest w obudowie SMD.
    To wielka, podwyższona (5.72 mm) obudowa 24-nóżkowa i kompletne
    przetwornice w tego typu obudowach nie są żadną nowością.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 28. Data: 2010-03-22 15:24:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Zbych,

    Monday, March 22, 2010, 3:46:13 PM, you wrote:

    [...]

    > http://www.national.com/pf/LM/LMZ10504.html#Overview
    > Key Features
    > • Integrated shielded inductor

    Masz rację - formalnie jest to SMD. Choć w kontekście tej dyskusji
    chyba nie o to chodziło...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 29. Data: 2010-03-22 15:36:17
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Sat, 20 Mar 2010 20:18:31 +0100, Sylwester Łazar <i...@a...pl> wrote:

    > Jak spojrzę na tą płytę, to tragedia.
    > Dokładnie tak jakby ktoś celowo zaprojektował to na zużycie.
    > Widać 2 scalaki, które są połączone bardzo szybką magistralą równoległą.
    > Ratował sytuacje tymi żmijami.

    Wygląda to raczej jak pary różnicowe (które też mogą stanowić magistralę
    równoległą, nie zaprzeczam).

    > Najlepszą technologią byłaby DIP40 w tym przypadku, a w nim te dwa układy
    > połączone,
    > jak Bóg przykazał - porządnie lutowane na strukturze.

    Przecież wszystko idzie w tym kierunku (jest coraz więcej SoC i tym
    podobnych rzeczy). Nie wszystko jednak da się/opłaca się pakować w jedną
    obudowę.

    > Kiedyś ktoś mi zarzucił tutaj, że czas propagacji sygnału od pierwszego
    > wyprowadzenia do dwudziestego,
    > powoduje, że DIP przestaje być użyteczny.

    [ciach bełkot o rozkładzie pinów w DIP]

    Problemem jest już sama długość wire-bondów ze struktury do pinów, a może
    głównie fakt że trudno jest kontrolować ich impedancję, co może mieć spore
    znaczenie gdy szybkość narostu zboczy jest rzędu setek picosekund (bliżej
    100 niż 900) i okienko do próbkowania podobnego rzędu wielkości. Nawet w
    BGA typu flip-chip jest to problem, a co dopiero w takiej krowie jak DIP.

    A że technologia trochę bardziej zawodna (czy aby na pewno, biorąc pod
    uwagę stopień funkcjonalności współczesnej elektroniki z tą zbudowaną na
    DIP-ach?)? Wygląda na to że tego chcą konsumenci (być może zachęceni
    marketingiem) - kupić tanio, a jak się popsuje (albo i nie) po gwarancji,
    kupić bardziej wypasiony model o połowę taniej. Bo naprawiać i tak się nie
    opłaci, czy to DIP, czy BGA. A w przypadku rynków profesjonalnych taniej i
    szybciej jest wezwać serwis i wymienić cały moduł, niż mieć na etacie pana
    Stasia który coś tam pogmera lutownicą od czasu do czasu.

    RobertP.

  • 30. Data: 2010-03-22 15:47:18
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    > LM2825 nie należy do serii SimpleSwitcher i nie jest w obudowie SMD.

    należy. Właśnie trzymam go w ręce LM2825N-5.0 i jest na nim bardzo ładny
    napis "SimpleSwitcher". Podesłać fotkę?
    A co do obudowy SMD to w poście Sylwestra było "obudowy SMD oraz
    przewlekane"..

    --
    Pozdr.
    Michał