  • 161. Data: 2009-01-08 08:14:00
    Temat: Re: Uh....! Ale megazoom!
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marx pisze:

    > zgadzam sie
    > Duzo bardziej przydalby mi sie budzik, ktory dzwoni tylko w dni
    > powszednie i tylko rano, i nie kosztuje majatku, i nie jest komorka ani
    > innym palmtopem tylko zwyklym budzikiem.

    Po poszukiwaniach takowego... zrobiłem sobie sam :)
    Robi co prawda inne rzeczy, ale też nie istnieje podobny w sklepie.

    Takie czasy nadeszły, że prostych rzeczy nie ma. Np. wyłącznik czasowy,
    który wyłącza urządzenie i... samego siebie. Niby pierdoła, a kilka
    watów pali bez sensu, gdy używany nie jest. No i trzeba będzie zrobić.

    Albo weźmy menu nastaw różnych urządzeń wyposażonych w zegary -
    przewijanie godzin i minut to zwykle dramat. Ale to już zupełnie ot.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 162. Data: 2009-01-08 08:32:39
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Marx <M...@n...com> writes:

    > Duzo bardziej przydalby mi sie budzik, ktory dzwoni tylko w dni
    > powszednie i tylko rano, i nie kosztuje majatku, i nie jest komorka
    > ani innym palmtopem tylko zwyklym budzikiem.

    Przeciez pelno jest takich:

    http://www.raynacreations.com/
    http://www.americaninnovative.com/products/neverlate
    .php

    etc.

    MJ

  • 163. Data: 2009-01-08 12:51:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kosu pisze:

    > Poza tym... 99% mężczyzn spogląda na zegarek częściej niż na partnerkę,

    Może 99% ukrytych gejów ;->

  • 164. Data: 2009-01-08 14:16:21
    Od: m...@a...net.pl

    >Dyskretny użytkowy odcinek czasu dla człowieka to nie sekunda.

    Sekunda.

    Mylisz dwie rzeczy - jezeli mierzymy odcinek, interwal, to jak
    najbardziej nam potrzeba dokladnosci sekundowej.
    Gotowanie jajek i podobne potrzeby kuchenne.
    Pomiar czasu samemu sobie w ramach biegania.
    Praca w ciemni fotograficznej (heh, ze tez O TYM musze
    przypominac na grupie zwiazanej z fotografia, o tempora, o
    mores)
    I podobne.

    Sekundnik JEDNAK sie przydaje.

    Tak wiec przy pomiarze odcinka czasu, potrzebujemy
    dokladnosci jednosekundowej, zeby wykonywac czynnosci
    typu wylaczenie jajek z dokladnoscia kilkusekundowa.

    Natomiast jesli chodzi o wiedze "ktora godzina", to
    faktycznie, dokladnosc minuty na ogol starcza.

    >Ludzie w miastach dzielą czas na odcinki po 5 minut.

    Chyba, ze biegniesz zlapac autobus, wtedy przechodzisz
    na dokladnosc jednominutowa...

    >Ludzie w miastach dzielą czas na odcinki po 5 minut.
    >Na wsiach to wiadomo "koło południa"

    Nieee.... Pekaes do miasta, kolejny odcinek telenoweli,
    albo mecz, dzieci do szkoly, msza w kosciele - to wszystko
    wymaga dokladnosci minutowej / kilkuminutowej tez. :-)

    >jakies
    >specyficzne zawody wymagają też w miarę dokładnej podziałki (maklerzy,
    >spawacze etc).

    O, wlasnie tu widac ze mylisz potrzebe informacji "ktora godzina"
    z potrzeba informacji "ile sekund". Spawacze nie potrzebuja
    wiedzy ze juz jest jedna sekunda po 16:00.
    :-)

    Michal Kukula

  • 165. Data: 2009-01-08 14:20:12
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    m...@a...net.pl wrote:

    > Tak wiec przy pomiarze odcinka czasu, potrzebujemy
    > dokladnosci jednosekundowej, zeby wykonywac czynnosci
    > typu wylaczenie jajek z dokladnoscia kilkusekundowa.

    Tylko nie myl tej dokładności z faktem, że zegarek robi +15s na dobę.

    Dokładność _wskazania_ czasu to nie to samo co dokładnośc _pomiaru odcinka_ czasu.

  • 166. Data: 2009-01-08 14:25:17
    Od: "barum" <b...@W...gazeta.pl>

    Paweł W. <p...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Poza tym elektronika może zawsze się zepsuć, a proste przyrządy można
    > zmajstrować samemu. Będą mniej dokładne niż te precyzyjnie wykonane
    > przez zegarmistrzów, ale zawsze.

    No a jak Ci się zapsuje ten naręczny zegarek o dokładności sekundowej na rok?
    Też sobie go zmajstrujesz samemu? Mniej dokładny ale zawsze? ;)

    MSPANC

    barum

  • 167. Data: 2009-01-08 18:04:37
    Od: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>

    m...@a...net.pl pisze:
    > Tak wiec przy pomiarze odcinka czasu, potrzebujemy
    > dokladnosci jednosekundowej, zeby wykonywac czynnosci
    > typu wylaczenie jajek z dokladnoscia kilkusekundowa.

    To się nazywa zapętlenie logiczne :)
    Bo w przypadku zegarków mechanicznych mówimy o niedokładności rzędu
    kilku, kilkunastu, w gorszych przypadkach kilkudziesięciu sekund na
    dobę. Na DOBĘ!
    Weźmy Twój przykład z jajkiem.
    Kiedy rozpoczynam gotowanie jajka, to nie sprawdzam czy akurat w tym
    momencie mój zegarek jest zgodny z zegarem atomowym, tylko 'zaznaczam'
    sobie pewien moment rozpoczęcia i zakończenia czynności.

    Mój zegarek akurat śpieszy się około 3sek na dobę.
    Pytanie. Jaką niedokładność wykaże mój zegarek w ciągu 3 minut gotowania
    tego jajka? Od czasu rozpoczęcia do zakończenia.
    Nie będę nikogo zamęczał obliczeniami matematycznymi. Od razu powiem, że
    podczas gotowania jajka, mój zegarek przyśpieszy 0,00625 sekundy!
    Podobno w Formule 1 taka niedokładność może być istotna. Ale podczas
    gotowania jajka? No bez jaj :)

    --
    BlaTek
    mail(atob(rot13('LzkuqTIeDTWfLHejnl5wol51nj=='.repla

  • 168. Data: 2009-01-09 06:03:46
    Od: Cezary Grądys <c...@c...com>

    Paweł W. pisze:
    > Poza tym elektronika może zawsze się zepsuć, a proste przyrządy można
    > zmajstrować samemu. Będą mniej dokładne niż te precyzyjnie wykonane
    > przez zegarmistrzów, ale zawsze.

    Dobrej jakości elektronika jest bardziej niezawodna od mechaniki.
    No i moim zdaniem, prostsza do zmajstrowania samemu. Żeby sklecić
    zegarek z kilku liczników, wyświetlaczy i generatora to tylko lutownica
    i parę prostych narzędzi typu szczypce i śrubokręt wystarczy. Dokładnoś
    bez problemu 3 s/miesiąc (czyli 10^-6 , dokładność byle jakiego
    generatora kwarcowego). A spróbuj wykonać jakikolwiek element zegara
    mechanicznego.

    --

    Cezary Grądys <c...@c...com>

  • 169. Data: 2009-01-09 15:24:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Cezary Grądys pisze:

    > generatora kwarcowego). A spróbuj wykonać jakikolwiek element zegara
    > mechanicznego.

    Skoro nie nałożyłeś limitu na wielkość, to sprawa nie jest aż taka trudna ;)

  • 170. Data: 2009-01-10 03:01:23
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-06 15:30:51 +0100, Bogdan Blaszczak
    <b...@U...wprost.pl> said:

    > Z tego co wiem, to na przykład koszt wymiany samego szkiełka, takiego
    > jak jest u mnie (szafirowego), to jest ok 150-200zł. Już samo to
    > pokazuje, że w takim 'okolicznościowym' egzemplarzu musi być znacznie
    > tańsze szkło, mało odporne na zarysowania.

    Ekhm, wydawał mi się powszechnie znanym fakt, że cena za część w
    serwisie absolutnie nie jest równa, czy nawet zbliżona, kosztowi jej
    wytworzenia. Zgaduję, że takie szkiełko producenta kosztuje z 10-20
    dolców/ojro. I podejrzewam, że w serwisie Omegi, Rolexa czy innego Tag
    Heuer to samo szkiełko może kosztować przynajmniej ze 2 razy tyle, co
    napisałeś ;-)

    de Fresz