eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUczestnicy stłuczki mają obowiązek zjechać z drogi - dla przypomnienia › Re: Uczestnicy stłuczki mają obowiązek zjechać z drogi - dla przypomnienia
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Uczestnicy stłuczki mają obowiązek zjechać z drogi - dla
    przypomnienia
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Thu, 18 Feb 2016 09:37:02 +0100

    Thu, 18 Feb 2016 08:36:56 +0100, Marcin N

    > Ostatnio byłem świadkiem kilku zachowań kierowców po stłuczce.
    > Generalnie sytuacja wygląda tak, że włączają awaryjne, wychodzą z
    > samochodów i zaczyna się dyskusja i lamentowanie.

    Niestety. Przykład idzie chyba ze wschodu. Tam nawet na autostradzie
    wysiadają z samochodów. Ale ZTCW to akurat wina sowieckiego prawa, które
    nakazuje pozostawić pojazdy po dzwonku niezależnie od tego jak stoją.
    Reszta jeździ po krawężnikach, slalomem między latarniami.

    Na zachodzie (szczególnie dobrze to widać w US) wszyscy pierwsze co robią,
    to spieprzają z drogi. Nie tylko po to by nie blokować ruchu, ale dla
    własnego bezpieczeństwa.

    > Przypominam, że w takiej sytuacji uczestnicy zdarzenia mają obowiązek
    > nie utrudniać ruchu innym. Zjechać z drogi na bok jeśli to konieczne.

    I możliwe, bo czasem szkody to zwyczajnie uniemożliwiają.

    > Za blokowanie drogi grozi dodatkowy mandat.

    W praktyce policja niestety rzadko z tego korzysta.

    > Co innego gdy są ofiary w ludziach (w tym ranni).
    > Wtedy pojazdów nie powinno się ruszać.

    Jeśli ranni, to tylko tacy którzy nie są w stanie się sami poruszać, albo
    ruch ten może narazić na dodatkowy uszczerbek na zdrowiu (podejrzenie
    złamania kręgosłupa, etc.). A i tak czasem lepiej jest zabrać osoby jak i
    pojazdy z drogi, w przeciwnym razie może być jeszcze gorzej...

    --
    Pozdor
    Myjk