  • 21. Data: 2014-08-09 12:32:36
    Temat: Re: Ubezpieczenie SZYB UWAGA!!!!
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Aug 2014 08:20:02 +0200, WOJO napisał(a):
    > Dlaczego zakładasz, że gdybym nie był zmuszany, to przestałbym wykupować
    > dobrowolne ubezpieczenie OC?

    No to co za roznica czy dobrowolnie, czy przymusowo? :-)

    > Dlaczego w tym chorym państwie nie można wyrejestrować i nie ubezpieczać
    > pojazdu, którym się nie poruszam?

    Ale po co ? Niech sobie bedzie zarejestrowane, nie masz OC, nie
    jezdzisz. Na swiecie to raczej uzalezniaja od podatku drogowego :-)

    Jak znam zycie takie wy- i zarejestrowanie kosztowaloby ze 200zl, wiec
    oszczednosc na OC zadna :-)

    > Jechałem ostatnio przez Chorwację - stoją sobie na parkingach pojazdy bez
    > rejestracji, i nikomu nie przeszkadzają.

    Na jakich parkingach ? Bo u nas narzekamy ze zaparkowac sie nie da,
    wiec moze to i dobrze ze zlom kosztuje 500 zl rocznie ...

    > U nas się nie da? Bo klika państwo-ubezpieczyciele za mało zarobią? I to
    > nazywasz sprawiedliwością. [...]
    > Stąd mamy patologie, jakie mamy. Pojazdy "sprzedawane" na "lewe" umowy, i
    > jazda bez wykupionego OC sporej ilości kierowców, w d. mających dodatkowy podatek
    OC.

    No wlasnie, ponoc sporo jezdzi bez OC, to trzeba z tym walczyc.
    Choc w sumie to moze nie trzeba .. UFG i komornik wystarczy ... dopoki
    taki nie rozwali ci pojazdu ... i nie sp* :-)

    J.

  • 22. Data: 2014-08-09 12:34:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 Aug 2014 16:05:17 -0700 (PDT), k...@g...com
    > Stawki w Polsce są ustalane przez państwo. A ubezpieczyciele dostają od tego
    działkę za sprzedaż i obsługę. Koło chuja mi lata że uważasz inaczej.

    A nie mozesz sie tego * ugryzc, zanim bzdury napiszesz ?

    J.

  • 23. Data: 2014-08-09 12:59:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Bo za dużo jest chętnych do jazdy bez ubezpieczenia, którym taka
    > sytuacja ułatwiłaby ten proceder.

    W XXI w gdzie co 5 km mamy bramki na drogach z kamerami etc?
    Problem to był 20 lat temu ale dzis?

  • 24. Data: 2014-08-09 13:59:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No wlasnie, ponoc sporo jezdzi bez OC, to trzeba z tym walczyc.

    A tego to zdaje się nikt nie wie...
    Te sporo wynika z setek tysiecy pojazdów figurujących wirtualnie w bazie.
    A ile z nich w ogole istnieje?
    Syłszałes, zeby policja jakoś nagminnie wykrywała przy kontrolach pojazdy
    bez OC?

  • 25. Data: 2014-08-09 14:46:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 08 Aug 2014 16:05:17 -0700 osobnik zwany kogutek444
    napisał:

    > Stawki w Polsce są ustalane przez państwo. A ubezpieczyciele dostają od
    > tego działkę za sprzedaż i obsługę. Koło chuja mi lata że uważasz
    > inaczej.

    możesz kłamać ile chcesz. To tylko ty wyjdziesz na idiotę.
    A teraz możez podać ustawę/rozporządzenie gdzie owe rzekome stawki są
    zawarte.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 26. Data: 2014-08-09 14:53:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Aug 2014 11:59:35 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
> [...]
    > A ile z nich w ogole istnieje?
    > Syłszałes, zeby policja jakoś nagminnie wykrywała przy kontrolach pojazdy

    Przez ostatnie dwa lata bylem przez policje kontrolowany dwa razy, z
    czego dwa razy w Zielonej Gorze na alkomat. Raz sie tylko do alkomatu
    ograniczyli ... to jak maja zlapac kogos bez OC ?

    UFG donosi ze policja powiadomila ich o 49.9 tys braku OC w 2012 i
    41.9 w 2013. Jak na milion wystawionych mandatow to nie wydaje sie
    malo.
    Co prawda mozna sie dalej doczytac ze zasadne z tego okazalo sie 23
    tys, czyli jakies 2%.
    Co wiecej, na koniec 2013 bylo tez 17 tys postepowan regresowych ...

    2% to z jednej strony nieduzo, z drugiej ... o te 2% za duzo ...

    P.S. z ciekawostek: w 2013 przybylo w bazie 26mln rekordow o polisach
    OC i 5 mln AC. Co by sugerowala ze wszystkie pojazdy sa ubezpieczone
    ... no dobra, moze tylko 98%. Chyba ze jest tego troche wiecej na
    skutek zmiany wlasciciela, albo zlomowania przed uplywem OC.
    Przybylo tez 2mln rekordow o zdarzeniach z OC i 1.5 mln z AC ...
    ciekawe ... po jednej kolizji przybywa 1 rekord z OC czy 2 ?
    Chyba 1, bo rekordow o wylatach z OC przybylo 1.7mln.
    A te 300 tys poszkodowanych to co ?

    J.

  • 27. Data: 2014-08-09 14:56:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Aug 2014 10:59:36 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > W XXI w gdzie co 5 km mamy bramki na drogach z kamerami etc?
    > Problem to był 20 lat temu ale dzis?

    No, w zasadzie masz racje.
    Ale czy chcesz za to zaplacic, zebys byl kontrolowany co 5 km ? :-)

    J.

  • 28. Data: 2014-08-09 16:59:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Przez ostatnie dwa lata bylem przez policje kontrolowany dwa razy, z
    > czego dwa razy w Zielonej Gorze na alkomat. Raz sie tylko do alkomatu
    > ograniczyli ... to jak maja zlapac kogos bez OC ?

    Prawdopodobienstwo.
    Skoro mamy ponad 20 mln samochodów a milion nie ma Oc to co 20 kontrola
    powinna wykazywać brak OC.

  • 29. Data: 2014-08-09 16:59:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No, w zasadzie masz racje.
    > Ale czy chcesz za to zaplacic, zebys byl kontrolowany co 5 km ? :-)

    W jakim sensie?
    Przeciez i tak za to płace! Infrastruktura już istnieje.

  • 30. Data: 2014-08-09 17:32:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Aug 2014 14:59:33 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    > Prawdopodobienstwo.
    > Skoro mamy ponad 20 mln samochodów a milion nie ma Oc to co 20 kontrola
    > powinna wykazywać brak OC.

    No ale jesli raz kazali dmuchac bez pokazywania dokumentow, to nie
    wykaze.

    A nawiasem mowiac - jesli wystawili cos milion mandatow, przy okazji
    zapewne OC sprawdzili, to powinni 50 tys brakow polis zauwazyc.

    No i tyle zauwazyli. Z czego polowa chyba jednak polisy miala...

    J.