  • 11. Data: 2014-08-08 22:09:28
    Temat: Re: Ubezpieczenie SZYB UWAGA!!!!
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 08.08.2014 20:34, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Po szkodzie nie zmieniałem,
    To wszystko wyjaśnia. Mogą "zapomnieć" o szkodzie szybowej.

    ToMasz

  • 12. Data: 2014-08-08 23:14:24
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-08-08 17:05, ToMasz pisze:
    > witam
    >
    > Ubezpieczenie szyb, to totalna ściema. okazuje się że obowiązujące prawo
    > wymaga aby ubezpieczyciel zgłaszał w UFG, wszystkie szkody, łącznie z
    > tymi "szybowymi". Niestety niema rubryki "szkoda szybowa", tylko
    > częściowe ubezpieczenie samochodu, tak samo jak koilzja.

    Szkoda to szkoda - nie ma się czemu dziwić że jest to brane pod uwagę
    licząc zniżki.

    > Wniosek - nie warto dodatkowo ubezpieczać szyb.

    Zależy pewnie jaka droga szyba i jak często się ją wymienia.
    Ale ogólnie nigdy nie warto ubezpieczać się przed czymś co i tak od
    czasu do czasu się dzieje, zwłaszcza jeśli są to rzeczy na które Cię stać.
    Ubezpieczyciel nie jest organizacją charytatywną.

  • 13. Data: 2014-08-09 00:53:54
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 8 sierpnia 2014 22:08:11 UTC+2 użytkownik Marcin Kenickie Mydlak
    napisał:

    > Zmuszony? Gdyby nie obowiązek posiadania OC, to jedną szkodą mógłbyś
    >
    > uczynić się dżentelmenelem na resztę życia. Zresztą - pies drapał
    >
    > Ciebie, ale co z rodziną?
    >

    > --
    >
    > Marcin "Kenickie" Mydlak
    >
    > Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    >
    > P307 2.0HDi/90
    >
    > "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

    Masz trochę racji. Kiedyś był program jak to jest z OC w USA. W przeciwieństwie do
    Polski gdzie ubezpieczycielem jest pastwo tam ubezpieczenie nie jest ponoć
    obowiązkowe a wszyscy je wykupują. Z tego powodu o którym napisałeś. Stawki są
    podobno niskie bo stawki są rynkowe a nie narzucane przez państwo. Było w tym
    programie o pewnej ciekawostce. Ubezpieczyciele mają tam dostęp do policyjnej bazy
    danych z mandatami. Trzy mandaty za poważniejsze wykroczenia i stawki robią się
    bardzo wysokie.

  • 14. Data: 2014-08-09 00:57:54
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 08 Aug 2014 15:53:54 -0700 osobnik zwany kogutek444
    napisał:

> [...]
    > ciekawostce. Ubezpieczyciele mają tam dostęp do policyjnej bazy danych z
    > mandatami. Trzy mandaty za poważniejsze wykroczenia i stawki robią się

    stawki w Polsce nie są narzucane przez Państwo. Masz obowiązek
    ubezpieczyć każdego ale nie jest powiedziane za ile

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 15. Data: 2014-08-09 01:05:17
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 9 sierpnia 2014 00:57:54 UTC+2 użytkownik masti napisał:

> [...]
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    >
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Stawki w Polsce są ustalane przez państwo. A ubezpieczyciele dostają od tego działkę
    za sprzedaż i obsługę. Koło chuja mi lata że uważasz inaczej.

  • 16. Data: 2014-08-09 05:59:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

> [...]
    > czasu do czasu się dzieje, zwłaszcza jeśli są to rzeczy na które Cię
    > stać. Ubezpieczyciel nie jest organizacją charytatywną.

    To zalezy.
    Kiedys ubezpieczylem w PZU bo mieli jakas promocje za 5zł.
    No i skorzystalem. Szyba wymieniona. A ze nie kupuje AC to mnie się
    opłacało.

  • 17. Data: 2014-08-09 05:59:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik k...@g...com ...

    > Stawki w Polsce są ustalane przez państwo. A ubezpieczyciele dostają
    > od tego działkę za sprzedaż i obsługę. Koło chuja mi lata że uważasz
    > inaczej.

    A ten znowu swoje...
    A jak po raz kolejny ktoś zapyta o podstawe prawna to znów usłyszy:
    "mam w dupie być wiarygodny na newsach"...

  • 18. Data: 2014-08-09 08:20:02
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Zmuszony? Gdyby nie obowiązek posiadania OC, to jedną szkodą mógłbyś
    > uczynić się dżentelmenelem na resztę życia. Zresztą - pies drapał Ciebie,
    > ale co z rodziną?
    Dlaczego zakładasz, że gdybym nie był zmuszany, to przestałbym wykupować
    dobrowolne ubezpieczenie OC?
    Dlaczego w tym chorym państwie nie można wyrejestrować i nie ubezpieczać
    pojazdu, którym się nie poruszam?
    Jechałem ostatnio przez Chorwację - stoją sobie na parkingach pojazdy bez
    rejestracji, i nikomu nie przeszkadzają.
    U nas się nie da? Bo klika państwo-ubezpieczyciele za mało zarobią? I to
    nazywasz sprawiedliwością.
    Druga sprawa - kasacja pojazdów. Mi nie wolno rozebrać własnego pojazdu i
    go sprzedać w częściach, bo nie
    zarobiłoby na tym całe stado żerujących sępów, począwszy od urzędników
    państwa wydających koncesje, a skończywszy
    na detalicznych sprzedawcach z wiadomego portalu.
    Stąd mamy patologie, jakie mamy. Pojazdy "sprzedawane" na "lewe" umowy, i
    jazda bez wykupionego OC sporej ilości kierowców,
    w d. mających dodatkowy podatek OC.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 19. Data: 2014-08-09 10:08:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> napisał w wiadomości grup
    > Dlaczego zakładasz, że gdybym nie był zmuszany, to przestałbym wykupować
    > dobrowolne ubezpieczenie OC?
    > Dlaczego w tym chorym państwie nie można wyrejestrować i nie ubezpieczać
    > pojazdu, którym się nie poruszam?

    Bo za dużo jest chętnych do jazdy bez ubezpieczenia, którym taka sytuacja
    ułatwiłaby ten proceder.

  • 20. Data: 2014-08-09 11:20:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 Aug 2014, WOJO wrote:

    > Dlaczego zakładasz, że gdybym nie był zmuszany, to przestałbym wykupować
    > dobrowolne ubezpieczenie OC?

    Bo mógłbyś dojść do wniosku, że nie ma sensownej oferty.
    Tak jest np. przy dobrowolnym OC rowerowym - nie ma praktycznej
    możliwości skutecznego ubezpieczenia (się), bo po prostu NIE MA
    oferty, uwzględniającej wypadki o nikłym prawdopodobieństwie
    i wysokiej szkodzie, konkretnie mam na myśli "szkody osobowe".
    Po prostu nie ma. Przez ładnych parę lat szukania raz znalazłem
    ofertę która wyglądała sensownie - okazało się, że jest to
    jakieś "europejskie" ubezpieczenie dostępne tylko dla studentów
    w jakimś programie turystycznym.

    Możesz ubezpieczyć się na dowolną kwotę, ale na warunkach które
    obejmują "równorzędnie" szkody o wysokim prawdopodobieństwie.

    W przypadku OC "samochodowego" to z ustawy wynika krotność kwoty
    ubezpieczenia wypłacanego np. w postaci renty.

    Nie jest więc wykluczone, że mógłbyś dojść do wniosku, iż skoro
    wypadek mimo ubezpieczenia może Cię puścić z torbami, to po
    co się ubezpieczeć :>

    > U nas się nie da?

    No właśnie, nie da się, mimo że w jakimś kawałku są jakoby "zasady
    rynkowe" (tyle, że ten kawałek jest conieco zmonopolizowany).

    > Druga sprawa - kasacja pojazdów. Mi nie wolno rozebrać własnego pojazdu i go
    > sprzedać w częściach, bo nie

    W kwestii formalnej - tylko wtedy, jeśli był rejestrowany w celu
    dopuszczenia do ruchu po drogach publicznych :D
    (ergo, kryterium które podałeś nie jest ścisłe)

    > Stąd mamy patologie, jakie mamy. Pojazdy "sprzedawane" na "lewe" umowy,
    > i jazda bez wykupionego OC sporej ilości kierowców,

    I narzekania na rowerzystów bez OC też.

    pzdr, Gotfryd