    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 9 Aug 2014 11:20:24 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Ubezpieczenie SZYB UWAGA!!!!

    On Sat, 9 Aug 2014, WOJO wrote:

    > Dlaczego zakładasz, że gdybym nie był zmuszany, to przestałbym wykupować
    > dobrowolne ubezpieczenie OC?

    Bo mógłbyś dojść do wniosku, że nie ma sensownej oferty.
    Tak jest np. przy dobrowolnym OC rowerowym - nie ma praktycznej
    możliwości skutecznego ubezpieczenia (się), bo po prostu NIE MA
    oferty, uwzględniającej wypadki o nikłym prawdopodobieństwie
    i wysokiej szkodzie, konkretnie mam na myśli "szkody osobowe".
    Po prostu nie ma. Przez ładnych parę lat szukania raz znalazłem
    ofertę która wyglądała sensownie - okazało się, że jest to
    jakieś "europejskie" ubezpieczenie dostępne tylko dla studentów
    w jakimś programie turystycznym.

    Możesz ubezpieczyć się na dowolną kwotę, ale na warunkach które
    obejmują "równorzędnie" szkody o wysokim prawdopodobieństwie.

    W przypadku OC "samochodowego" to z ustawy wynika krotność kwoty
    ubezpieczenia wypłacanego np. w postaci renty.

    Nie jest więc wykluczone, że mógłbyś dojść do wniosku, iż skoro
    wypadek mimo ubezpieczenia może Cię puścić z torbami, to po
    co się ubezpieczeć :>

    > U nas się nie da?

    No właśnie, nie da się, mimo że w jakimś kawałku są jakoby "zasady
    rynkowe" (tyle, że ten kawałek jest conieco zmonopolizowany).

    > Druga sprawa - kasacja pojazdów. Mi nie wolno rozebrać własnego pojazdu i go
    > sprzedać w częściach, bo nie

    W kwestii formalnej - tylko wtedy, jeśli był rejestrowany w celu
    dopuszczenia do ruchu po drogach publicznych :D
    (ergo, kryterium które podałeś nie jest ścisłe)

    > Stąd mamy patologie, jakie mamy. Pojazdy "sprzedawane" na "lewe" umowy,
    > i jazda bez wykupionego OC sporej ilości kierowców,

    I narzekania na rowerzystów bez OC też.

    pzdr, Gotfryd