-
31. Data: 2017-12-06 22:49:01
Temat: Re: US Army.
Od: yabba <g...@g...com>
W dniu 2017-12-06 o 21:32, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Wed, 6 Dec 2017 11:03:06 +0100, yabba napisał(a):
>
>> W dniu 2017-12-05 o 18:49, Tomasz Pyra pisze:
>>> Dnia Tue, 5 Dec 2017 13:36:36 +0100, yabba napisał(a):
>>>
>>>> Jeśli dobrze rozumiem opis, to ona ma tylko blokady międzymostowe.
>>>>
>>>> http://www.army-technology.com/projects/oshkosh-hemt
t/
>>>
>>> https://en.wikipedia.org/wiki/Heavy_Expanded_Mobilit
y_Tactical_Truck
>>> Wiki mówi że ma wszędzie:
>>> Drive to the front axles is selectable and all axles have differential
>>> locks.
>>>
>>
>> Znalazłem film z wnętrza:
>>
>> https://youtu.be/8YF89-wbPlo?t=29s
>>
>> Jest tylko przycisk Inter Axle. Ja to rozumiem jako tylko blokady
>> międzymostowe.
>
> Może tak być.
>
> Na filmie w 5:13 widać że obraca się jedno koło trzeciej osi, oba koła
> tylnej osi się nie obracają. Czyli dyferencjał międzyosiowy musiał być
> rozpięty, bo ze spiętym musiałoby się obracać choć jedno koło czwartej osi.
>
> A jeśli tu nie ma ręcznej blokady, to moim zdaniem dyferencjały na osiach i
> tak nie mogą być otwarte, a musi być to jakieś LSD. Inaczej takie 8x8
> zakopywałoby się bardzo łatwo (tzn. zachowywałoby się jak na filmie - czyli
> nie jest to może niemożliwe).
> Ale trudno uwierzyż że armia kupiłaby sobie pojazd który zawiśnie
> odciążonym tyłem i nie będzie w stanie ruszyć.
>
> Tam jest jeszcze tabliczka mówiąca że napęd 8x8 załączy się automatycznie
> po przełączeniu skrzyni w tryb low (z tego co czytam w trybie normalnym
> napęd jest tylko na dwie tylne osie).
>
> Nie wiem czy centralna skrzynia ma dyferencjał (przy napędzie dołączanym to
> chyba dość rzadkie), więc gdyby był zapięty 8x8, to powinno się obracać
> chociaż jedno koło w przednich osiach (teoretycznie mogło by być po prawej
> stronie i nie widać).
>
Też dla mnie jest dziwne, że pojazd specjalizowany do jazdy w terenie
nie ma blokad mostów. Może mamy niepełne informacje, a może rzeczywiście
producent postanowił przyoszczędzić na braku blokad.
IMHO to nasze Stary 266 i pochodne oraz Urale i Kamazy mają blokady
wszystkiego za wyjątkiem przedniego mostu.
yabba
-
32. Data: 2017-12-07 00:02:54
Temat: Re: US Army.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Wed, 6 Dec 2017 22:49:01 +0100, yabba napisał(a):
> W dniu 2017-12-06 o 21:32, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Wed, 6 Dec 2017 11:03:06 +0100, yabba napisał(a):
>>
>>> W dniu 2017-12-05 o 18:49, Tomasz Pyra pisze:
>>>> Dnia Tue, 5 Dec 2017 13:36:36 +0100, yabba napisał(a):
>>>>
>>>>> Jeśli dobrze rozumiem opis, to ona ma tylko blokady międzymostowe.
>>>>>
>>>>> http://www.army-technology.com/projects/oshkosh-hemt
t/
>>>>
>>>> https://en.wikipedia.org/wiki/Heavy_Expanded_Mobilit
y_Tactical_Truck
>>>> Wiki mówi że ma wszędzie:
>>>> Drive to the front axles is selectable and all axles have differential
>>>> locks.
>>>>
>>>
>>> Znalazłem film z wnętrza:
>>>
>>> https://youtu.be/8YF89-wbPlo?t=29s
>>>
>>> Jest tylko przycisk Inter Axle. Ja to rozumiem jako tylko blokady
>>> międzymostowe.
>>
>> Może tak być.
>>
>> Na filmie w 5:13 widać że obraca się jedno koło trzeciej osi, oba koła
>> tylnej osi się nie obracają. Czyli dyferencjał międzyosiowy musiał być
>> rozpięty, bo ze spiętym musiałoby się obracać choć jedno koło czwartej osi.
>>
>> A jeśli tu nie ma ręcznej blokady, to moim zdaniem dyferencjały na osiach i
>> tak nie mogą być otwarte, a musi być to jakieś LSD. Inaczej takie 8x8
>> zakopywałoby się bardzo łatwo (tzn. zachowywałoby się jak na filmie - czyli
>> nie jest to może niemożliwe).
>> Ale trudno uwierzyż że armia kupiłaby sobie pojazd który zawiśnie
>> odciążonym tyłem i nie będzie w stanie ruszyć.
>>
>> Tam jest jeszcze tabliczka mówiąca że napęd 8x8 załączy się automatycznie
>> po przełączeniu skrzyni w tryb low (z tego co czytam w trybie normalnym
>> napęd jest tylko na dwie tylne osie).
>>
>> Nie wiem czy centralna skrzynia ma dyferencjał (przy napędzie dołączanym to
>> chyba dość rzadkie), więc gdyby był zapięty 8x8, to powinno się obracać
>> chociaż jedno koło w przednich osiach (teoretycznie mogło by być po prawej
>> stronie i nie widać).
>>
>
> Też dla mnie jest dziwne, że pojazd specjalizowany do jazdy w terenie
> nie ma blokad mostów. Może mamy niepełne informacje, a może rzeczywiście
> producent postanowił przyoszczędzić na braku blokad.
> IMHO to nasze Stary 266 i pochodne oraz Urale i Kamazy mają blokady
> wszystkiego za wyjątkiem przedniego mostu.
Tak z wyczytanych i obejrzanych do tej pory informacji sądzę że jest tak:
- zrezygnowano z manualnych blokad dyferencjałów poszczególnych osi, za to
pewnie jest tam jakieś LSD (droższe, może nieco mniej wydajne, ale za to
debiloodporne)
- samochód domyślnie jeździ w trybie 4x8, przełączenie go w tryb 8x8
sprzężone jest z przełączeniem skrzyni redukcyjnej. Ponieważ pojazd
wyposażony jest w automatyczną, hydrauliczną skrzynię biegów w której
powolna jazda jest bardzo łatwa, kierowca nie czuje potrzeby przełączania
się na low, a nie wie że napęd obu przednich osi od tego zależy (może być
też że "wiedza ludowa" mówi żeby nie przełączać, bo ktoś przełączył, wał
ukręcił na asfalcie i był dym)
- to co się robi przyciskami to blokada międzyosiowa, między dwoma tylnymi
osiami (może też między dwoma przednimi). Wojacy od położonej ciężarówki
również go nie użyli bo kręciło im się koło trzeciej osi, a nie kręciło się
czwartej
Reasumując - braki w szkoleniu załóg.
No ale po to tu są - może ktoś zauważy że się z nich śmieją w internetach,
zostaną sprowadzeni eksperci, opracują procedury, załogi zostaną
przeszkolone i dzięki zakopaniu się na prostej drodze, NATO stanie się
silniejsze ;)
-
33. Data: 2017-12-07 00:39:42
Temat: Re: US Army.
Od: yabba <g...@g...com>
W dniu 2017-12-07 o 00:02, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Wed, 6 Dec 2017 22:49:01 +0100, yabba napisał(a):
>
>> W dniu 2017-12-06 o 21:32, Tomasz Pyra pisze:
>>> Dnia Wed, 6 Dec 2017 11:03:06 +0100, yabba napisał(a):
>>>
>>>> W dniu 2017-12-05 o 18:49, Tomasz Pyra pisze:
>>>>> Dnia Tue, 5 Dec 2017 13:36:36 +0100, yabba napisał(a):
>>>>>
>>>>>> Jeśli dobrze rozumiem opis, to ona ma tylko blokady międzymostowe.
>>>>>>
>>>>>> http://www.army-technology.com/projects/oshkosh-hemt
t/
>>>>>
>>>>> https://en.wikipedia.org/wiki/Heavy_Expanded_Mobilit
y_Tactical_Truck
>>>>> Wiki mówi że ma wszędzie:
>>>>> Drive to the front axles is selectable and all axles have differential
>>>>> locks.
>>>>>
>>>>
>>>> Znalazłem film z wnętrza:
>>>>
>>>> https://youtu.be/8YF89-wbPlo?t=29s
>>>>
>>>> Jest tylko przycisk Inter Axle. Ja to rozumiem jako tylko blokady
>>>> międzymostowe.
>>>
>>> Może tak być.
>>>
>>> Na filmie w 5:13 widać że obraca się jedno koło trzeciej osi, oba koła
>>> tylnej osi się nie obracają. Czyli dyferencjał międzyosiowy musiał być
>>> rozpięty, bo ze spiętym musiałoby się obracać choć jedno koło czwartej osi.
>>>
>>> A jeśli tu nie ma ręcznej blokady, to moim zdaniem dyferencjały na osiach i
>>> tak nie mogą być otwarte, a musi być to jakieś LSD. Inaczej takie 8x8
>>> zakopywałoby się bardzo łatwo (tzn. zachowywałoby się jak na filmie - czyli
>>> nie jest to może niemożliwe).
>>> Ale trudno uwierzyż że armia kupiłaby sobie pojazd który zawiśnie
>>> odciążonym tyłem i nie będzie w stanie ruszyć.
>>>
>>> Tam jest jeszcze tabliczka mówiąca że napęd 8x8 załączy się automatycznie
>>> po przełączeniu skrzyni w tryb low (z tego co czytam w trybie normalnym
>>> napęd jest tylko na dwie tylne osie).
>>>
>>> Nie wiem czy centralna skrzynia ma dyferencjał (przy napędzie dołączanym to
>>> chyba dość rzadkie), więc gdyby był zapięty 8x8, to powinno się obracać
>>> chociaż jedno koło w przednich osiach (teoretycznie mogło by być po prawej
>>> stronie i nie widać).
>>>
>>
>> Też dla mnie jest dziwne, że pojazd specjalizowany do jazdy w terenie
>> nie ma blokad mostów. Może mamy niepełne informacje, a może rzeczywiście
>> producent postanowił przyoszczędzić na braku blokad.
>> IMHO to nasze Stary 266 i pochodne oraz Urale i Kamazy mają blokady
>> wszystkiego za wyjątkiem przedniego mostu.
>
> Tak z wyczytanych i obejrzanych do tej pory informacji sądzę że jest tak:
>
> - zrezygnowano z manualnych blokad dyferencjałów poszczególnych osi, za to
> pewnie jest tam jakieś LSD (droższe, może nieco mniej wydajne, ale za to
> debiloodporne)
>
> - samochód domyślnie jeździ w trybie 4x8, przełączenie go w tryb 8x8
> sprzężone jest z przełączeniem skrzyni redukcyjnej. Ponieważ pojazd
> wyposażony jest w automatyczną, hydrauliczną skrzynię biegów w której
> powolna jazda jest bardzo łatwa, kierowca nie czuje potrzeby przełączania
> się na low, a nie wie że napęd obu przednich osi od tego zależy (może być
> też że "wiedza ludowa" mówi żeby nie przełączać, bo ktoś przełączył, wał
> ukręcił na asfalcie i był dym)
>
> - to co się robi przyciskami to blokada międzyosiowa, między dwoma tylnymi
> osiami (może też między dwoma przednimi). Wojacy od położonej ciężarówki
> również go nie użyli bo kręciło im się koło trzeciej osi, a nie kręciło się
> czwartej
>
> Reasumując - braki w szkoleniu załóg.
> No ale po to tu są - może ktoś zauważy że się z nich śmieją w internetach,
> zostaną sprowadzeni eksperci, opracują procedury, załogi zostaną
> przeszkolone i dzięki zakopaniu się na prostej drodze, NATO stanie się
> silniejsze ;)
>
>
Znalazłem dyskusję na forum z 2008 roku:
https://www.steelsoldiers.com/archive/index.php/t-21
657.html
Dwie ostatnie wypowiedzi są ciekawe w naszym temacie. Jeden napisał, że
HEMTT ma LSD tylko z tyłu - tak jak podejrzewałeś.
Drugi napisał, że HEMTT PLS (wersja pięcioosiowa) ma ręczne blokady
wszystkiego.
yabba
-
34. Data: 2017-12-07 08:18:01
Temat: Re: US Army.
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2017-12-06 o 12:44, J.F. pisze:
> Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:5a279edd$0$5159$6...@n...neostrada
.pl...
> W dniu 2017-12-05 o 19:44, J.F. pisze:
>> Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
>>>> To żołnierze, a nie offroadowcy.
>>>> Jeśli nie było na szkoleniu (albo się nie słuchało), albo nie jest się
>>>> przypadkiem entuzjastą offroadu to o takich rzeczach się nie wie.
>>
>>> Nie przepuscili ich przez poligon ?
>>> Wszyscy spali na szkoleniu ?
>>> Obsluga wozu technicznego pierwszy raz wyciaga kogos z blota ?
>>
>>> Niemozliwe :-)
>>> No chyba, ze takich nam przyslali :-)
>>
>>
>> https://www.youtube.com/watch?v=IhaNeY1Vj_w
>> Zapomniał śruby z tyłu włączyć :-)
>
> https://www.youtube.com/watch?v=s4YnlsiRM_I
> https://www.youtube.com/watch?v=SK3lpK_rPE4
>
> albo tych blokad tam za malo, albo nie potrafia wlaczyc, albo my nie
> doceniamy blota w kontekscie ciezkiej ciezarowki, bo jakos kiepsko mu
> idzie.
>
> P.S. https://www.youtube.com/watch?v=HzsDJFwZgCM
> Tfu, pieprzony matiz, tfu :-)
>
> J.
>
>
>
>
Wygląda, jakby w ogóle jeździć nie umieli. Próbuje wykopać się z błota
jadąc do przodu ze skręconymi kołami mając napędzane tylne 2 osie... :-)
T.
-
35. Data: 2017-12-07 23:51:05
Temat: Re: US Army.
Od: yabba <g...@g...com>
W dniu 2017-12-07 o 00:02, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Wed, 6 Dec 2017 22:49:01 +0100, yabba napisał(a):
>
>> W dniu 2017-12-06 o 21:32, Tomasz Pyra pisze:
>>> Dnia Wed, 6 Dec 2017 11:03:06 +0100, yabba napisał(a):
>>>
>>>> W dniu 2017-12-05 o 18:49, Tomasz Pyra pisze:
>>>>> Dnia Tue, 5 Dec 2017 13:36:36 +0100, yabba napisał(a):
>>>>>
>>>>>> Jeśli dobrze rozumiem opis, to ona ma tylko blokady międzymostowe.
>>>>>>
>>>>>> http://www.army-technology.com/projects/oshkosh-hemt
t/
>>>>>
>>>>> https://en.wikipedia.org/wiki/Heavy_Expanded_Mobilit
y_Tactical_Truck
>>>>> Wiki mówi że ma wszędzie:
>>>>> Drive to the front axles is selectable and all axles have differential
>>>>> locks.
>>>>>
>>>>
>>>> Znalazłem film z wnętrza:
>>>>
>>>> https://youtu.be/8YF89-wbPlo?t=29s
>>>>
>>>> Jest tylko przycisk Inter Axle. Ja to rozumiem jako tylko blokady
>>>> międzymostowe.
>>>
>>> Może tak być.
>>>
>>> Na filmie w 5:13 widać że obraca się jedno koło trzeciej osi, oba koła
>>> tylnej osi się nie obracają. Czyli dyferencjał międzyosiowy musiał być
>>> rozpięty, bo ze spiętym musiałoby się obracać choć jedno koło czwartej osi.
>>>
>>> A jeśli tu nie ma ręcznej blokady, to moim zdaniem dyferencjały na osiach i
>>> tak nie mogą być otwarte, a musi być to jakieś LSD. Inaczej takie 8x8
>>> zakopywałoby się bardzo łatwo (tzn. zachowywałoby się jak na filmie - czyli
>>> nie jest to może niemożliwe).
>>> Ale trudno uwierzyż że armia kupiłaby sobie pojazd który zawiśnie
>>> odciążonym tyłem i nie będzie w stanie ruszyć.
>>>
>>> Tam jest jeszcze tabliczka mówiąca że napęd 8x8 załączy się automatycznie
>>> po przełączeniu skrzyni w tryb low (z tego co czytam w trybie normalnym
>>> napęd jest tylko na dwie tylne osie).
>>>
>>> Nie wiem czy centralna skrzynia ma dyferencjał (przy napędzie dołączanym to
>>> chyba dość rzadkie), więc gdyby był zapięty 8x8, to powinno się obracać
>>> chociaż jedno koło w przednich osiach (teoretycznie mogło by być po prawej
>>> stronie i nie widać).
>>>
>>
>> Też dla mnie jest dziwne, że pojazd specjalizowany do jazdy w terenie
>> nie ma blokad mostów. Może mamy niepełne informacje, a może rzeczywiście
>> producent postanowił przyoszczędzić na braku blokad.
>> IMHO to nasze Stary 266 i pochodne oraz Urale i Kamazy mają blokady
>> wszystkiego za wyjątkiem przedniego mostu.
>
> Tak z wyczytanych i obejrzanych do tej pory informacji sądzę że jest tak:
>
> - zrezygnowano z manualnych blokad dyferencjałów poszczególnych osi, za to
> pewnie jest tam jakieś LSD (droższe, może nieco mniej wydajne, ale za to
> debiloodporne)
>
> - samochód domyślnie jeździ w trybie 4x8, przełączenie go w tryb 8x8
> sprzężone jest z przełączeniem skrzyni redukcyjnej. Ponieważ pojazd
> wyposażony jest w automatyczną, hydrauliczną skrzynię biegów w której
> powolna jazda jest bardzo łatwa, kierowca nie czuje potrzeby przełączania
> się na low, a nie wie że napęd obu przednich osi od tego zależy (może być
> też że "wiedza ludowa" mówi żeby nie przełączać, bo ktoś przełączył, wał
> ukręcił na asfalcie i był dym)
>
> - to co się robi przyciskami to blokada międzyosiowa, między dwoma tylnymi
> osiami (może też między dwoma przednimi). Wojacy od położonej ciężarówki
> również go nie użyli bo kręciło im się koło trzeciej osi, a nie kręciło się
> czwartej
>
> Reasumując - braki w szkoleniu załóg.
> No ale po to tu są - może ktoś zauważy że się z nich śmieją w internetach,
> zostaną sprowadzeni eksperci, opracują procedury, załogi zostaną
> przeszkolone i dzięki zakopaniu się na prostej drodze, NATO stanie się
> silniejsze ;)
>
>
https://www.youtube.com/watch?v=H_KWPetJ3dA
Na samym napędzie na tył z blokadą międzyosiową zakopuje się w piachu,
po dołączeniu przodu od razu wyjeżdża.
yabba
-
36. Data: 2017-12-08 00:09:14
Temat: Re: US Army.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Thu, 7 Dec 2017 23:51:05 +0100, yabba napisał(a):
> W dniu 2017-12-07 o 00:02, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Wed, 6 Dec 2017 22:49:01 +0100, yabba napisał(a):
>>
>>> W dniu 2017-12-06 o 21:32, Tomasz Pyra pisze:
>>>> Dnia Wed, 6 Dec 2017 11:03:06 +0100, yabba napisał(a):
>>>>
>>>>> W dniu 2017-12-05 o 18:49, Tomasz Pyra pisze:
>>>>>> Dnia Tue, 5 Dec 2017 13:36:36 +0100, yabba napisał(a):
>>>>>>
>>>>>>> Jeśli dobrze rozumiem opis, to ona ma tylko blokady międzymostowe.
>>>>>>>
>>>>>>> http://www.army-technology.com/projects/oshkosh-hemt
t/
>>>>>>
>>>>>> https://en.wikipedia.org/wiki/Heavy_Expanded_Mobilit
y_Tactical_Truck
>>>>>> Wiki mówi że ma wszędzie:
>>>>>> Drive to the front axles is selectable and all axles have differential
>>>>>> locks.
>>>>>>
>>>>>
>>>>> Znalazłem film z wnętrza:
>>>>>
>>>>> https://youtu.be/8YF89-wbPlo?t=29s
>>>>>
>>>>> Jest tylko przycisk Inter Axle. Ja to rozumiem jako tylko blokady
>>>>> międzymostowe.
>>>>
>>>> Może tak być.
>>>>
>>>> Na filmie w 5:13 widać że obraca się jedno koło trzeciej osi, oba koła
>>>> tylnej osi się nie obracają. Czyli dyferencjał międzyosiowy musiał być
>>>> rozpięty, bo ze spiętym musiałoby się obracać choć jedno koło czwartej osi.
>>>>
>>>> A jeśli tu nie ma ręcznej blokady, to moim zdaniem dyferencjały na osiach i
>>>> tak nie mogą być otwarte, a musi być to jakieś LSD. Inaczej takie 8x8
>>>> zakopywałoby się bardzo łatwo (tzn. zachowywałoby się jak na filmie - czyli
>>>> nie jest to może niemożliwe).
>>>> Ale trudno uwierzyż że armia kupiłaby sobie pojazd który zawiśnie
>>>> odciążonym tyłem i nie będzie w stanie ruszyć.
>>>>
>>>> Tam jest jeszcze tabliczka mówiąca że napęd 8x8 załączy się automatycznie
>>>> po przełączeniu skrzyni w tryb low (z tego co czytam w trybie normalnym
>>>> napęd jest tylko na dwie tylne osie).
>>>>
>>>> Nie wiem czy centralna skrzynia ma dyferencjał (przy napędzie dołączanym to
>>>> chyba dość rzadkie), więc gdyby był zapięty 8x8, to powinno się obracać
>>>> chociaż jedno koło w przednich osiach (teoretycznie mogło by być po prawej
>>>> stronie i nie widać).
>>>>
>>>
>>> Też dla mnie jest dziwne, że pojazd specjalizowany do jazdy w terenie
>>> nie ma blokad mostów. Może mamy niepełne informacje, a może rzeczywiście
>>> producent postanowił przyoszczędzić na braku blokad.
>>> IMHO to nasze Stary 266 i pochodne oraz Urale i Kamazy mają blokady
>>> wszystkiego za wyjątkiem przedniego mostu.
>>
>> Tak z wyczytanych i obejrzanych do tej pory informacji sądzę że jest tak:
>>
>> - zrezygnowano z manualnych blokad dyferencjałów poszczególnych osi, za to
>> pewnie jest tam jakieś LSD (droższe, może nieco mniej wydajne, ale za to
>> debiloodporne)
>>
>> - samochód domyślnie jeździ w trybie 4x8, przełączenie go w tryb 8x8
>> sprzężone jest z przełączeniem skrzyni redukcyjnej. Ponieważ pojazd
>> wyposażony jest w automatyczną, hydrauliczną skrzynię biegów w której
>> powolna jazda jest bardzo łatwa, kierowca nie czuje potrzeby przełączania
>> się na low, a nie wie że napęd obu przednich osi od tego zależy (może być
>> też że "wiedza ludowa" mówi żeby nie przełączać, bo ktoś przełączył, wał
>> ukręcił na asfalcie i był dym)
>>
>> - to co się robi przyciskami to blokada międzyosiowa, między dwoma tylnymi
>> osiami (może też między dwoma przednimi). Wojacy od położonej ciężarówki
>> również go nie użyli bo kręciło im się koło trzeciej osi, a nie kręciło się
>> czwartej
>>
>> Reasumując - braki w szkoleniu załóg.
>> No ale po to tu są - może ktoś zauważy że się z nich śmieją w internetach,
>> zostaną sprowadzeni eksperci, opracują procedury, załogi zostaną
>> przeszkolone i dzięki zakopaniu się na prostej drodze, NATO stanie się
>> silniejsze ;)
>>
>>
>
> https://www.youtube.com/watch?v=H_KWPetJ3dA
>
> Na samym napędzie na tył z blokadą międzyosiową zakopuje się w piachu,
> po dołączeniu przodu od razu wyjeżdża.
Czyli albo wiesz gdzie jest ten przycisk, albo zakopujesz 3 ciężarówki, z
czego jedną kładziesz na boku ;)
A ta ciężarówka to na oko, na pusto, to ma rozkład mas 70/30
-
37. Data: 2017-12-08 00:39:01
Temat: Re: US Army.
Od: yabba <g...@g...com>
W dniu 2017-12-08 o 00:09, Tomasz Pyra pisze:
>> https://www.youtube.com/watch?v=H_KWPetJ3dA
>>
>> Na samym napędzie na tył z blokadą międzyosiową zakopuje się w piachu,
>> po dołączeniu przodu od razu wyjeżdża.
>
> Czyli albo wiesz gdzie jest ten przycisk, albo zakopujesz 3 ciężarówki, z
> czego jedną kładziesz na boku ;)
Najśmieszniej, że podstawowa instrukcja obsługi jest opisana na
tabliczkach w kabinie, w ojczystym języku kierowców.
>
> A ta ciężarówka to na oko, na pusto, to ma rozkład mas 70/30
>
yabba
-
38. Data: 2017-12-08 01:32:58
Temat: Re: US Army.
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Wed, 06 Dec 2017 11:03:06 +0100, yabba wrote:
> Znalazłem film z wnętrza:
>
> https://youtu.be/8YF89-wbPlo?t=29s
>
> Jest tylko przycisk Inter Axle. Ja to rozumiem jako tylko blokady
> międzymostowe.
Przecież jak wół stoi:
8x8 automatic in lo-range.
Najwyraźniej mieli skrzynię ustawioną na HI.
TOmek
-
39. Data: 2017-12-08 01:47:34
Temat: Re: US Army.
Od: yabba <g...@g...com>
W dniu 2017-12-08 o 01:32, Tomasz Stiller pisze:
> On Wed, 06 Dec 2017 11:03:06 +0100, yabba wrote:
>
>> Znalazłem film z wnętrza:
>>
>> https://youtu.be/8YF89-wbPlo?t=29s
>>
>> Jest tylko przycisk Inter Axle. Ja to rozumiem jako tylko blokady
>> międzymostowe.
>
> Przecież jak wół stoi:
>
> 8x8 automatic in lo-range.
>
> Najwyraźniej mieli skrzynię ustawioną na HI.
O sposobie włączania 8x8 wiemy. Dyskutujemy o blokadach mechanizmów
różnicowych w mostach i pomiędzy osiami.
yabba