-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin2!g
oblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!un
t-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: US Army.
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <o...@l...harvard.local>
<p04cn0$33b$1@node1.news.atman.pl> <p04jgp$jde$1@gioia.aioe.org>
<tbt7hovl4jqp.iach7ar7o88e$.dlg@40tude.net>
<p063sm$n03$1@node1.news.atman.pl>
<k1ixt5vw4ean$.1wqhmusufsm2z.dlg@40tude.net>
<p08f8t$hj$1@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<p09okg$utp$1@node2.news.atman.pl>
<1vnqt8vycvohg$.3hvfmaomq4o2.dlg@40tude.net>
<p0cgks$v0s$1@node1.news.atman.pl>
Date: Fri, 8 Dec 2017 00:09:14 +0100
Message-ID: <1nttorqaxsb7q$.umgoqlrfiolm.dlg@40tude.net>
Lines: 94
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.78.98.73
X-Trace: 1512688319 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15199 89.78.98.73:3114
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2620379
[ ukryj nagłówki ]Dnia Thu, 7 Dec 2017 23:51:05 +0100, yabba napisał(a):
> W dniu 2017-12-07 o 00:02, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Wed, 6 Dec 2017 22:49:01 +0100, yabba napisał(a):
>>
>>> W dniu 2017-12-06 o 21:32, Tomasz Pyra pisze:
>>>> Dnia Wed, 6 Dec 2017 11:03:06 +0100, yabba napisał(a):
>>>>
>>>>> W dniu 2017-12-05 o 18:49, Tomasz Pyra pisze:
>>>>>> Dnia Tue, 5 Dec 2017 13:36:36 +0100, yabba napisał(a):
>>>>>>
>>>>>>> Jeśli dobrze rozumiem opis, to ona ma tylko blokady międzymostowe.
>>>>>>>
>>>>>>> http://www.army-technology.com/projects/oshkosh-hemt
t/
>>>>>>
>>>>>> https://en.wikipedia.org/wiki/Heavy_Expanded_Mobilit
y_Tactical_Truck
>>>>>> Wiki mówi że ma wszędzie:
>>>>>> Drive to the front axles is selectable and all axles have differential
>>>>>> locks.
>>>>>>
>>>>>
>>>>> Znalazłem film z wnętrza:
>>>>>
>>>>> https://youtu.be/8YF89-wbPlo?t=29s
>>>>>
>>>>> Jest tylko przycisk Inter Axle. Ja to rozumiem jako tylko blokady
>>>>> międzymostowe.
>>>>
>>>> Może tak być.
>>>>
>>>> Na filmie w 5:13 widać że obraca się jedno koło trzeciej osi, oba koła
>>>> tylnej osi się nie obracają. Czyli dyferencjał międzyosiowy musiał być
>>>> rozpięty, bo ze spiętym musiałoby się obracać choć jedno koło czwartej osi.
>>>>
>>>> A jeśli tu nie ma ręcznej blokady, to moim zdaniem dyferencjały na osiach i
>>>> tak nie mogą być otwarte, a musi być to jakieś LSD. Inaczej takie 8x8
>>>> zakopywałoby się bardzo łatwo (tzn. zachowywałoby się jak na filmie - czyli
>>>> nie jest to może niemożliwe).
>>>> Ale trudno uwierzyż że armia kupiłaby sobie pojazd który zawiśnie
>>>> odciążonym tyłem i nie będzie w stanie ruszyć.
>>>>
>>>> Tam jest jeszcze tabliczka mówiąca że napęd 8x8 załączy się automatycznie
>>>> po przełączeniu skrzyni w tryb low (z tego co czytam w trybie normalnym
>>>> napęd jest tylko na dwie tylne osie).
>>>>
>>>> Nie wiem czy centralna skrzynia ma dyferencjał (przy napędzie dołączanym to
>>>> chyba dość rzadkie), więc gdyby był zapięty 8x8, to powinno się obracać
>>>> chociaż jedno koło w przednich osiach (teoretycznie mogło by być po prawej
>>>> stronie i nie widać).
>>>>
>>>
>>> Też dla mnie jest dziwne, że pojazd specjalizowany do jazdy w terenie
>>> nie ma blokad mostów. Może mamy niepełne informacje, a może rzeczywiście
>>> producent postanowił przyoszczędzić na braku blokad.
>>> IMHO to nasze Stary 266 i pochodne oraz Urale i Kamazy mają blokady
>>> wszystkiego za wyjątkiem przedniego mostu.
>>
>> Tak z wyczytanych i obejrzanych do tej pory informacji sądzę że jest tak:
>>
>> - zrezygnowano z manualnych blokad dyferencjałów poszczególnych osi, za to
>> pewnie jest tam jakieś LSD (droższe, może nieco mniej wydajne, ale za to
>> debiloodporne)
>>
>> - samochód domyślnie jeździ w trybie 4x8, przełączenie go w tryb 8x8
>> sprzężone jest z przełączeniem skrzyni redukcyjnej. Ponieważ pojazd
>> wyposażony jest w automatyczną, hydrauliczną skrzynię biegów w której
>> powolna jazda jest bardzo łatwa, kierowca nie czuje potrzeby przełączania
>> się na low, a nie wie że napęd obu przednich osi od tego zależy (może być
>> też że "wiedza ludowa" mówi żeby nie przełączać, bo ktoś przełączył, wał
>> ukręcił na asfalcie i był dym)
>>
>> - to co się robi przyciskami to blokada międzyosiowa, między dwoma tylnymi
>> osiami (może też między dwoma przednimi). Wojacy od położonej ciężarówki
>> również go nie użyli bo kręciło im się koło trzeciej osi, a nie kręciło się
>> czwartej
>>
>> Reasumując - braki w szkoleniu załóg.
>> No ale po to tu są - może ktoś zauważy że się z nich śmieją w internetach,
>> zostaną sprowadzeni eksperci, opracują procedury, załogi zostaną
>> przeszkolone i dzięki zakopaniu się na prostej drodze, NATO stanie się
>> silniejsze ;)
>>
>>
>
> https://www.youtube.com/watch?v=H_KWPetJ3dA
>
> Na samym napędzie na tył z blokadą międzyosiową zakopuje się w piachu,
> po dołączeniu przodu od razu wyjeżdża.
Czyli albo wiesz gdzie jest ten przycisk, albo zakopujesz 3 ciężarówki, z
czego jedną kładziesz na boku ;)
A ta ciężarówka to na oko, na pusto, to ma rozkład mas 70/30
Następne wpisy z tego wątku
- 08.12.17 00:39 yabba
- 08.12.17 01:32 Tomasz Stiller
- 08.12.17 01:47 yabba
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=