-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: US Army.
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <o...@l...harvard.local>
<p04cn0$33b$1@node1.news.atman.pl> <p04jgp$jde$1@gioia.aioe.org>
<tbt7hovl4jqp.iach7ar7o88e$.dlg@40tude.net>
<p063sm$n03$1@node1.news.atman.pl>
<k1ixt5vw4ean$.1wqhmusufsm2z.dlg@40tude.net>
<p08f8t$hj$1@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<p09okg$utp$1@node2.news.atman.pl>
Date: Thu, 7 Dec 2017 00:02:54 +0100
Message-ID: <1vnqt8vycvohg$.3hvfmaomq4o2.dlg@40tude.net>
Lines: 80
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.78.98.73
X-Trace: 1512601539 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15195 89.78.98.73:8661
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2620306
[ ukryj nagłówki ]Dnia Wed, 6 Dec 2017 22:49:01 +0100, yabba napisał(a):
> W dniu 2017-12-06 o 21:32, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Wed, 6 Dec 2017 11:03:06 +0100, yabba napisał(a):
>>
>>> W dniu 2017-12-05 o 18:49, Tomasz Pyra pisze:
>>>> Dnia Tue, 5 Dec 2017 13:36:36 +0100, yabba napisał(a):
>>>>
>>>>> Jeśli dobrze rozumiem opis, to ona ma tylko blokady międzymostowe.
>>>>>
>>>>> http://www.army-technology.com/projects/oshkosh-hemt
t/
>>>>
>>>> https://en.wikipedia.org/wiki/Heavy_Expanded_Mobilit
y_Tactical_Truck
>>>> Wiki mówi że ma wszędzie:
>>>> Drive to the front axles is selectable and all axles have differential
>>>> locks.
>>>>
>>>
>>> Znalazłem film z wnętrza:
>>>
>>> https://youtu.be/8YF89-wbPlo?t=29s
>>>
>>> Jest tylko przycisk Inter Axle. Ja to rozumiem jako tylko blokady
>>> międzymostowe.
>>
>> Może tak być.
>>
>> Na filmie w 5:13 widać że obraca się jedno koło trzeciej osi, oba koła
>> tylnej osi się nie obracają. Czyli dyferencjał międzyosiowy musiał być
>> rozpięty, bo ze spiętym musiałoby się obracać choć jedno koło czwartej osi.
>>
>> A jeśli tu nie ma ręcznej blokady, to moim zdaniem dyferencjały na osiach i
>> tak nie mogą być otwarte, a musi być to jakieś LSD. Inaczej takie 8x8
>> zakopywałoby się bardzo łatwo (tzn. zachowywałoby się jak na filmie - czyli
>> nie jest to może niemożliwe).
>> Ale trudno uwierzyż że armia kupiłaby sobie pojazd który zawiśnie
>> odciążonym tyłem i nie będzie w stanie ruszyć.
>>
>> Tam jest jeszcze tabliczka mówiąca że napęd 8x8 załączy się automatycznie
>> po przełączeniu skrzyni w tryb low (z tego co czytam w trybie normalnym
>> napęd jest tylko na dwie tylne osie).
>>
>> Nie wiem czy centralna skrzynia ma dyferencjał (przy napędzie dołączanym to
>> chyba dość rzadkie), więc gdyby był zapięty 8x8, to powinno się obracać
>> chociaż jedno koło w przednich osiach (teoretycznie mogło by być po prawej
>> stronie i nie widać).
>>
>
> Też dla mnie jest dziwne, że pojazd specjalizowany do jazdy w terenie
> nie ma blokad mostów. Może mamy niepełne informacje, a może rzeczywiście
> producent postanowił przyoszczędzić na braku blokad.
> IMHO to nasze Stary 266 i pochodne oraz Urale i Kamazy mają blokady
> wszystkiego za wyjątkiem przedniego mostu.
Tak z wyczytanych i obejrzanych do tej pory informacji sądzę że jest tak:
- zrezygnowano z manualnych blokad dyferencjałów poszczególnych osi, za to
pewnie jest tam jakieś LSD (droższe, może nieco mniej wydajne, ale za to
debiloodporne)
- samochód domyślnie jeździ w trybie 4x8, przełączenie go w tryb 8x8
sprzężone jest z przełączeniem skrzyni redukcyjnej. Ponieważ pojazd
wyposażony jest w automatyczną, hydrauliczną skrzynię biegów w której
powolna jazda jest bardzo łatwa, kierowca nie czuje potrzeby przełączania
się na low, a nie wie że napęd obu przednich osi od tego zależy (może być
też że "wiedza ludowa" mówi żeby nie przełączać, bo ktoś przełączył, wał
ukręcił na asfalcie i był dym)
- to co się robi przyciskami to blokada międzyosiowa, między dwoma tylnymi
osiami (może też między dwoma przednimi). Wojacy od położonej ciężarówki
również go nie użyli bo kręciło im się koło trzeciej osi, a nie kręciło się
czwartej
Reasumując - braki w szkoleniu załóg.
No ale po to tu są - może ktoś zauważy że się z nich śmieją w internetach,
zostaną sprowadzeni eksperci, opracują procedury, załogi zostaną
przeszkolone i dzięki zakopaniu się na prostej drodze, NATO stanie się
silniejsze ;)
Następne wpisy z tego wątku
- 07.12.17 00:39 yabba
- 07.12.17 08:18 T.
- 07.12.17 23:51 yabba
- 08.12.17 00:09 Tomasz Pyra
- 08.12.17 00:39 yabba
- 08.12.17 01:32 Tomasz Stiller
- 08.12.17 01:47 yabba
Najnowsze wątki z tej grupy
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- 2024-12-19 Fujitsu LIFEBOOK E746
- 2024-12-19 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2024-12-19 Warszawa => Junior Account Manager <=
- 2024-12-19 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2024-12-19 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2024-12-19 Wrocław => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-12-19 Katowice => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-19 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-12-19 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-19 policja pomaga