eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUS ArmyRe: US Army.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: yabba <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: US Army.
    Date: Thu, 7 Dec 2017 00:39:42 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 93
    Message-ID: <p09v42$g2t$1@node1.news.atman.pl>
    References: <o...@l...harvard.local>
    <p04cn0$33b$1@node1.news.atman.pl> <p04jgp$jde$1@gioia.aioe.org>
    <tbt7hovl4jqp.iach7ar7o88e$.dlg@40tude.net>
    <p063sm$n03$1@node1.news.atman.pl>
    <k1ixt5vw4ean$.1wqhmusufsm2z.dlg@40tude.net>
    <p08f8t$hj$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <p09okg$utp$1@node2.news.atman.pl>
    <1vnqt8vycvohg$.3hvfmaomq4o2.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 89-72-146-8.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1512603586 16477 89.72.146.8 (6 Dec 2017 23:39:46 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 6 Dec 2017 23:39:46 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.5.0
    In-Reply-To: <1vnqt8vycvohg$.3hvfmaomq4o2.dlg@40tude.net>
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 171204-2, 2017-12-04), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2620310
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-12-07 o 00:02, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Wed, 6 Dec 2017 22:49:01 +0100, yabba napisał(a):
    >
    >> W dniu 2017-12-06 o 21:32, Tomasz Pyra pisze:
    >>> Dnia Wed, 6 Dec 2017 11:03:06 +0100, yabba napisał(a):
    >>>
    >>>> W dniu 2017-12-05 o 18:49, Tomasz Pyra pisze:
    >>>>> Dnia Tue, 5 Dec 2017 13:36:36 +0100, yabba napisał(a):
    >>>>>
    >>>>>> Jeśli dobrze rozumiem opis, to ona ma tylko blokady międzymostowe.
    >>>>>>
    >>>>>> http://www.army-technology.com/projects/oshkosh-hemt
    t/
    >>>>>
    >>>>> https://en.wikipedia.org/wiki/Heavy_Expanded_Mobilit
    y_Tactical_Truck
    >>>>> Wiki mówi że ma wszędzie:
    >>>>> Drive to the front axles is selectable and all axles have differential
    >>>>> locks.
    >>>>>
    >>>>
    >>>> Znalazłem film z wnętrza:
    >>>>
    >>>> https://youtu.be/8YF89-wbPlo?t=29s
    >>>>
    >>>> Jest tylko przycisk Inter Axle. Ja to rozumiem jako tylko blokady
    >>>> międzymostowe.
    >>>
    >>> Może tak być.
    >>>
    >>> Na filmie w 5:13 widać że obraca się jedno koło trzeciej osi, oba koła
    >>> tylnej osi się nie obracają. Czyli dyferencjał międzyosiowy musiał być
    >>> rozpięty, bo ze spiętym musiałoby się obracać choć jedno koło czwartej osi.
    >>>
    >>> A jeśli tu nie ma ręcznej blokady, to moim zdaniem dyferencjały na osiach i
    >>> tak nie mogą być otwarte, a musi być to jakieś LSD. Inaczej takie 8x8
    >>> zakopywałoby się bardzo łatwo (tzn. zachowywałoby się jak na filmie - czyli
    >>> nie jest to może niemożliwe).
    >>> Ale trudno uwierzyż że armia kupiłaby sobie pojazd który zawiśnie
    >>> odciążonym tyłem i nie będzie w stanie ruszyć.
    >>>
    >>> Tam jest jeszcze tabliczka mówiąca że napęd 8x8 załączy się automatycznie
    >>> po przełączeniu skrzyni w tryb low (z tego co czytam w trybie normalnym
    >>> napęd jest tylko na dwie tylne osie).
    >>>
    >>> Nie wiem czy centralna skrzynia ma dyferencjał (przy napędzie dołączanym to
    >>> chyba dość rzadkie), więc gdyby był zapięty 8x8, to powinno się obracać
    >>> chociaż jedno koło w przednich osiach (teoretycznie mogło by być po prawej
    >>> stronie i nie widać).
    >>>
    >>
    >> Też dla mnie jest dziwne, że pojazd specjalizowany do jazdy w terenie
    >> nie ma blokad mostów. Może mamy niepełne informacje, a może rzeczywiście
    >> producent postanowił przyoszczędzić na braku blokad.
    >> IMHO to nasze Stary 266 i pochodne oraz Urale i Kamazy mają blokady
    >> wszystkiego za wyjątkiem przedniego mostu.
    >
    > Tak z wyczytanych i obejrzanych do tej pory informacji sądzę że jest tak:
    >
    > - zrezygnowano z manualnych blokad dyferencjałów poszczególnych osi, za to
    > pewnie jest tam jakieś LSD (droższe, może nieco mniej wydajne, ale za to
    > debiloodporne)
    >
    > - samochód domyślnie jeździ w trybie 4x8, przełączenie go w tryb 8x8
    > sprzężone jest z przełączeniem skrzyni redukcyjnej. Ponieważ pojazd
    > wyposażony jest w automatyczną, hydrauliczną skrzynię biegów w której
    > powolna jazda jest bardzo łatwa, kierowca nie czuje potrzeby przełączania
    > się na low, a nie wie że napęd obu przednich osi od tego zależy (może być
    > też że "wiedza ludowa" mówi żeby nie przełączać, bo ktoś przełączył, wał
    > ukręcił na asfalcie i był dym)
    >
    > - to co się robi przyciskami to blokada międzyosiowa, między dwoma tylnymi
    > osiami (może też między dwoma przednimi). Wojacy od położonej ciężarówki
    > również go nie użyli bo kręciło im się koło trzeciej osi, a nie kręciło się
    > czwartej
    >
    > Reasumując - braki w szkoleniu załóg.
    > No ale po to tu są - może ktoś zauważy że się z nich śmieją w internetach,
    > zostaną sprowadzeni eksperci, opracują procedury, załogi zostaną
    > przeszkolone i dzięki zakopaniu się na prostej drodze, NATO stanie się
    > silniejsze ;)
    >
    >

    Znalazłem dyskusję na forum z 2008 roku:
    https://www.steelsoldiers.com/archive/index.php/t-21
    657.html

    Dwie ostatnie wypowiedzi są ciekawe w naszym temacie. Jeden napisał, że
    HEMTT ma LSD tylko z tyłu - tak jak podejrzewałeś.
    Drugi napisał, że HEMTT PLS (wersja pięcioosiowa) ma ręczne blokady
    wszystkiego.


    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: